Først og fremmeste skal det siges at denne "kladde" har ligget i min skuffe de sidste mange måneder og grundet travlhed på arbejdet er det dog først nu at jeg endelig tager mig sammen til at lave den færdig, og pudsigt nok sker det i SAS Loungen i ARN. Jeg er på en 1-dags tur til ARN med udrejse om morgen og hjemkost om aften og tænkte at jeg ville fordrive tiden med en øl og færdiggøre denne "begynder" guide.
Jeg er dog ikke så begynder igen til at det kan kaldes en "begynder" guide, men nærmere semi-pro, men vil dog alligevel begive mit besyv med hvordan jeg har taklet denne BonusFeber verden til de ny ankomne.
Jeg har rejst meget førhen, men over det seneste stykke tid (1 ½ - 2 år) er det faldet kraftigt grundet nyt arbejde i fodbold verden som var svært at sige nej til og det gør at jeg nok kun kommer afsted mellem 15-20 gange om året. Jeg har i denne ombæring valgt at være trofast til SAS - hvis billet priserne tillader det da jeg ser deres nye EB 2.0 version være spændende for folk som måske ikke har nok til et guldkort om året og denne kategori falder jeg nu under.
Jeg vil hermed give
min vurdering på hvorfor jeg jagter EB point.
FLY: Som skrevet for oven så kigger jeg altid på SAS og A* når jeg skal rejse og en pris-forskel på 200-300 kr,- gør det ikke for mig. Dog har jeg måtte sande at en tur til OSL kan være 50% billigere med Norwegian end SAS også har jeg intet problem med at vælge dem fremfor SAS. De andre A* selskaber kigger jeg også altid på for at forhøje min EB optjening. Prisen er som sagt afgørende når jeg skal punge ud af egen lomme, men er det i firma øjemed vil det altid være SAS. (For det meste.
) Et godt alternativ er OptionTown upgrades på dine flyvninger til meget billigere penge og flere EB point på kontoen - Læs mere på BF's OT tråd.
HOTEL: Jeg bor ikke fast på 1 hotelkæde da jeg tit rejser til byer hvor der ikke ligger en Radisson eller Hilton og da jeg ikke kommer nok på en given hotel-kæde vil en optjening på 2-3 nætter om året være værdiløs for mig. Kommer jeg derimod til et hotel som er samarbejdspartner med SAS veksler jeg altid mine overnatninger til EB point og har faktisk alligevel og det seneste 1½ år skrabet omkring 7000-9000 EB point sammen fra hotel stays hos de forskellige kæder. Jeg ser disse point være mere værdifulde for mig og luner godt på min EB konto mod et bonus-rejse.
Biludlejning: Dette gør sig gældende som hotel kategorien og vil derfor ikke skrive yderligere omkring dette.
Online shopping: Når jeg skal handle ind kigger jeg altid på online shoppen fra SAS. Kan jeg ikke finde det billigere af det jeg skal købe andets sted, kigger jeg altid på SAS shoppen for at få skrabet point sammen via mine online køb. SAS Eurobonus Deals bliver brugt til det samme. DubLi & TopCashBack bliver også brugt, men det vil jeg ikke komme nærmere ind på her da man kan finde gode tråde om emnet her på BF.
Kreditkort: Jeg har et SAS Mastercard og bruger det i ny og næ (Også på SAS Onlineshop). Primært når jeg skal ligge ud for mit arbejde (Fly, Hotel, Mad & Andet) og får den fulde betaling tilbage - dermed sikre jeg mig altid "ekstra" point på denne måde. Men et rigtig godt tip jeg fik fra de andre eksperter herinde er at man skal altid betale det FULDE BELØB hver måned så man ikke kommer ud i ekstra betalinger og deres gebyrere/renter.
Div: Der er udover det overstående mange andre muligheder for optjening af SAS EB. DanTaxi er det nyeste skud på stammen af samarbejdspartnere og når jeg skal bruge en, enten via arbejdet eller at man står fuld i byen giver det lidt ekstra point - tænk at være lettere beruset og stadigvæk optjene point. Det er der mange af BF's brugere der benytter, se bare Øl-tråden.
Alt i alt tæller alle små og store point sammen hos mig som gør at jeg kan nyde div. benefits hos SAS og en kommende bonus-rejse eller to.
Skærmen i SAS Loungen blinker på at jeg skal gå til min gate, så det må jeg hellere gøre. Sidste rejse for mig i min optjenings periode hos SAS og dermed sikret endnu et år som EBS.
Happy hunting !
PS: Husk at følge med på BF for gode events med hyggelig sammenvær og optjening oven i hatten.
Click to expand...