En begynders "begynder" guide..

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Simon Toft, 17/8/15.

  1. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Først og fremmeste skal det siges at denne "kladde" har ligget i min skuffe de sidste mange måneder og grundet travlhed på arbejdet er det dog først nu at jeg endelig tager mig sammen til at lave den færdig, og pudsigt nok sker det i SAS Loungen i ARN. Jeg er på en 1-dags tur til ARN med udrejse om morgen og hjemkost om aften og tænkte at jeg ville fordrive tiden med en øl og færdiggøre denne "begynder" guide.

    Jeg er dog ikke så begynder igen til at det kan kaldes en "begynder" guide, men nærmere semi-pro, men vil dog alligevel begive mit besyv med hvordan jeg har taklet denne BonusFeber verden til de ny ankomne.

    Jeg har rejst meget førhen, men over det seneste stykke tid (1 ½ - 2 år) er det faldet kraftigt grundet nyt arbejde i fodbold verden som var svært at sige nej til og det gør at jeg nok kun kommer afsted mellem 15-20 gange om året. Jeg har i denne ombæring valgt at være trofast til SAS - hvis billet priserne tillader det da jeg ser deres nye EB 2.0 version være spændende for folk som måske ikke har nok til et guldkort om året og denne kategori falder jeg nu under.

    Jeg vil hermed give min vurdering på hvorfor jeg jagter EB point.

    FLY: Som skrevet for oven så kigger jeg altid på SAS og A* når jeg skal rejse og en pris-forskel på 200-300 kr,- gør det ikke for mig. Dog har jeg måtte sande at en tur til OSL kan være 50% billigere med Norwegian end SAS også har jeg intet problem med at vælge dem fremfor SAS. De andre A* selskaber kigger jeg også altid på for at forhøje min EB optjening. Prisen er som sagt afgørende når jeg skal punge ud af egen lomme, men er det i firma øjemed vil det altid være SAS. (For det meste. :)) Et godt alternativ er OptionTown upgrades på dine flyvninger til meget billigere penge og flere EB point på kontoen - Læs mere på BF's OT tråd.

    HOTEL: Jeg bor ikke fast på 1 hotelkæde da jeg tit rejser til byer hvor der ikke ligger en Radisson eller Hilton og da jeg ikke kommer nok på en given hotel-kæde vil en optjening på 2-3 nætter om året være værdiløs for mig. Kommer jeg derimod til et hotel som er samarbejdspartner med SAS veksler jeg altid mine overnatninger til EB point og har faktisk alligevel og det seneste 1½ år skrabet omkring 7000-9000 EB point sammen fra hotel stays hos de forskellige kæder. Jeg ser disse point være mere værdifulde for mig og luner godt på min EB konto mod et bonus-rejse.

    Biludlejning: Dette gør sig gældende som hotel kategorien og vil derfor ikke skrive yderligere omkring dette.

    Online shopping: Når jeg skal handle ind kigger jeg altid på online shoppen fra SAS. Kan jeg ikke finde det billigere af det jeg skal købe andets sted, kigger jeg altid på SAS shoppen for at få skrabet point sammen via mine online køb. SAS Eurobonus Deals bliver brugt til det samme. DubLi & TopCashBack bliver også brugt, men det vil jeg ikke komme nærmere ind på her da man kan finde gode tråde om emnet her på BF.

    Kreditkort: Jeg har et SAS Mastercard og bruger det i ny og næ (Også på SAS Onlineshop). Primært når jeg skal ligge ud for mit arbejde (Fly, Hotel, Mad & Andet) og får den fulde betaling tilbage - dermed sikre jeg mig altid "ekstra" point på denne måde. Men et rigtig godt tip jeg fik fra de andre eksperter herinde er at man skal altid betale det FULDE BELØB hver måned så man ikke kommer ud i ekstra betalinger og deres gebyrere/renter.

    Div: Der er udover det overstående mange andre muligheder for optjening af SAS EB. DanTaxi er det nyeste skud på stammen af samarbejdspartnere og når jeg skal bruge en, enten via arbejdet eller at man står fuld i byen giver det lidt ekstra point - tænk at være lettere beruset og stadigvæk optjene point. Det er der mange af BF's brugere der benytter, se bare Øl-tråden. :D

    Alt i alt tæller alle små og store point sammen hos mig som gør at jeg kan nyde div. benefits hos SAS og en kommende bonus-rejse eller to.

    Skærmen i SAS Loungen blinker på at jeg skal gå til min gate, så det må jeg hellere gøre. Sidste rejse for mig i min optjenings periode hos SAS og dermed sikret endnu et år som EBS.

    Happy hunting ! :)

    PS: Husk at følge med på BF for gode events med hyggelig sammenvær og optjening oven i hatten.
     
    Senest redigeret af redaktør: 17/8/15
    jefi99, Beaglen, Rana og 13 andre "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Super gode råd. Og et godt eksempel på at man ikke behøver at være forretningsrejsende på dyre business class billetter for at tjene nok point til at få noget ud af det...
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. KentAfrika

    KentAfrika Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Fine råd, tak for at dele ud af din viden.

    Jeg står pt. og mangler 7000 point i at stige til EBG, men min optjeningsperiode udløber 31/8!
    Idet jeg skal til at flyve mellem DK og Sydafrika hver 6. uge med Lufthansa de næste to år, vil jeg virkelig gerne indhente de sidste point af hensyn til loungeadgang i JNB - kan du give et godt råd?

    Jeg er pt. EBS og har ca. 74000 point.

    Pft. for evt. input.
     
  4. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Er på fra min mobil nu men skal nok se hvad der skal til for at få de 9000 point. Måske de andre BF'er har nogle gode råd inden jeg kommer på igen. :)
     
  5. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    @KentAfrika
    Spørgsmålet er hvor meget tid og hvor mange penge du vil bruge - for det kan selvfølgelig nås. Og hvis du kommer til at pendle til JNB så er EBG ret værdifuld for dig, så jeg kan godt forstå du vil jagte det.

    Du kan sikkert godt tage et større antal flyveture rundt i Europa og bestile OptionTown opgraderinger osv. Jeg ville personligt ikke løbe nogen risiko med OptionTown opgraderinger når du kun har 2 uger tilbage til at nå det. Selv ville jeg tage et par fridage fra arbejde og holde et par dages ferie i Chicago eller Washington. Det giver 7500 points.

    Det kan gøres for 5500-6000 kr.
     
  6. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    En tur København-Washington 28-30 august kan du få for ca 6300,-. Et alternativ kunne jo også være at købe de 7000 grund point, de kan købes til ca 1,- krone pr point......
     
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Berlin i SAS Plus giver 3.000 point t/r og koster fra 1.600 kr. - også en mulighed med et par hurtigere turer frem og tilbage - selvom TXL ikke er velegnet til at rejse retur med samme fly...

    Evt. via Stockholm til kr. 2.500, som giver 4.500 point...
     
  8. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Du kan da ikke købe basis-points?
     
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    danielbirch "Synes godt om" dette.
  10. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Jeg er enig i denne. CPH - ARN er en god mulighed i SAS Plus. Dette kan sagtens gøre på en dag. Ud tidligt morgen og hjem formiddag. Derefter ud eftermiddag og hjem aften. :)
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tror der mentes CPH-ARN-TXL-ARN-CPH...
     
    Flemming Poulsen og THammer "Synes godt om" dette.
  12. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
  13. KentAfrika

    KentAfrika Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Dette er jo et super godt forum, tak for alle de gode råd. Det ender med at jeg veksler mine nuværende point til basispoint, og så bliver det et smut til Washington i næste uge for at hente de sidste.

    Som Frequie er inde på, så er guldstatus ret værdifuldt på omtalte rute. Dels pga. loungeadgang i JNB (tre timers ventetid da jeg kommer fra Port Elisabeth), men der udover har jeg oplevet halvdelen af de gange jeg har fløjet ruten indtil videre, at blive opgraderet ved gaten. Typisk når flyet er overbooked, jeg ved ikke helt hvordan det hænger sammen.

    Endnu engang tak for input :)
     
    Simon Toft, Kristian og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  14. Rana

    Rana ------->

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Tak for de gode råd
     
    Simon Toft "Synes godt om" dette.

Del denne side