Jeg er ny på forummet. Har læst med en del og tak for alt den gode info. Jeg skal til SFO med SK935 den 3. oktober 2015 og retur til CPH med SK936 den 17. oktober 2015. Jeg vil gerne opgradere fra economy til enten plus eller business med optiontown eller ved brug af EB-point. Det er i den sammenhæng afgørende, om det er den nye kabine, der benyttes. På Seatguru ser det ud til at være den gamle, og når jeg henter reservationen frem på SAS, får jeg ikke mulighed for at se, hvordan konfigurationen er (jeg købte ikke igennem SAS). Er der andre (nemme) måder at finde ud af konfigurationen på, og er det i det hele taget sandsynligt, at SAS når at installere de nye kabiner på A340'erne til oktober.
Som du selv nævner er det lige nu ikke klart om det er den nye kabine eller ej. SAS har selv oplyst at det er den gamle og eftersom det er en Airbus A340-300 de benytter til at flyve til San Francisco, så er det en af de sidste de gør klar. Deres mål var dog at være igennem hele opgraderingen i år. Nuværende setup i seatmap viser tydeligt at det er gammel konfiguration som de sælger til lige nu: Forøvrigt er der masser af pladser på den også: C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L0 T0 O0 G9 N0
Hej Henrik Kan du se hvordan sæderne ser ud i morgen 2 maj på cph-SFO sk935? (Altså belægningen på de forskellige klasser. Jeg vil gerne bruge lidt point på en opgradering) På forhånd tak
Selve belægningen ser godt pakket ud i SAS Go: C8 D8 Z0 R0 J0 Y4 S4 B0 P0 A0 E1 M1H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G1 N0 Gode chancer for OptionTown opgraderinger vil jeg tror på denne flyvning og ellers opgraderinger på point i gaten (to timer før afgang - vær den første til at bede om det, da det er først til mølle og ikke har noget med status at gøre). Men generelt en godt pakket flyver i morgen....
Hej, jeg mener selv at jeg har rimelig styr på flyjargon, men jeg kan ikke knække de koder som @Henrik Olsen skriver. Er der en manuel, eller er det for kompliceret?
Han refererer til billetklasser og antal til salg (max der vises er 9 så det kan reelt være 9 eller mange flere). Hvilken kabine billetklasserne hører til kan du se på SAS Eurobonus optjeningstabel.
Husk at møde i god tid i gaten. Det er først til mølle princippet de tager opgraderingerne. OptionTown går oftes også igennem når der er over 9 frie sæder (rygterne siger at grænsen er 10 i udgangspunktet). Og her var der kun 8 frie på Business Class og 4 på SAS Plus. Så point i gaten er en god mulighed i morgen. God rejse og høre gerne en trip report om turen
Er der nogen, der kan se, om der stadig bruges den gamle kabine til CPH SFO? Jeg skal med den 3. oktober og overvejer Optiontown eller point-opgradering.
Til gengæld er den 3/10 til SFO totalt booket op: C0 D0 Z0 R0 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E0 M0H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0 Så det giver ikke nogen mening med OptionTown når "alt" er i nul. Og korrekt er det den gamle setup på en Airbus A340:
Ikke helt korrekt. Det forekommer at de ved oberbooking i M og Y blokker C. Jeg har i mindst to tilfælde fået en OT igennem i denne situation.
I sådanne tilfælde mener jeg at C sæderne vil være blokeret med et "kryds" og ikke fremstå som valgt af pax.
Er ikke uenig, men på nuværende tidspunkt, så er sandsynligheden lav og dermed muligheden. Men er prisen fair er de få EUR det koster i gebyr en no brainer. Jeg anbefaler altid at tage chancen med OptionTown. Dog skal forventningen være afstemt. Det er et "lotteri".
Lidt forvirring her..... skal CPH-SFO 26/12 og i følge expertflyer er SK935 sat op med 1-2-1 config på business - altså ny kabine. Men på seatguru er den sat op med 2-2-2 - altså gammel kabine..... nogen som ved hvad man kan forvente på den afgang.... ??
Ville store mere på expertflyer i dette tilfælde. Der kan selvfølgelig ske ting og sager, men det virker meget sandsynligt at de flyver med ny kabine til SFO til den tid... De begynder med ny kabine dertil på nogle afgange i november, hvis alt ellers går efter planen
Helt klart, at jeg også ville stole mere på ExpertFlyer end Seatguru. Mig bekendt, så henter seatguru ikke konfigurationen frem i GDS'en, men det gør ExpertFlyer tilsyneladende.
Der er lidt forskellige metoder. Jeg bruger ExpertFlyer.com Det er et abonnement på godt 10 USD per måned, som giver muligheden for at se availability på de enkelte afgange. Man skal nok være lidt "nørd" for at se værdien af det, men det er en god måde at se hvordan ens muligheder er for fx OptionTown eller se hvilke billetpriser der er muligt at købe på en given afgang.