Er det sandsynligt at den nye kabine bruges på ruten CPH-SFO til oktober?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Mads Møller Langtved, 1/5/15.

  1. Mads Møller Langtved

    Mads Møller Langtved Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Jeg er ny på forummet. Har læst med en del og tak for alt den gode info.

    Jeg skal til SFO med SK935 den 3. oktober 2015 og retur til CPH med SK936 den 17. oktober 2015. Jeg vil gerne opgradere fra economy til enten plus eller business med optiontown eller ved brug af EB-point. Det er i den sammenhæng afgørende, om det er den nye kabine, der benyttes. På Seatguru ser det ud til at være den gamle, og når jeg henter reservationen frem på SAS, får jeg ikke mulighed for at se, hvordan konfigurationen er (jeg købte ikke igennem SAS).

    Er der andre (nemme) måder at finde ud af konfigurationen på, og er det i det hele taget sandsynligt, at SAS når at installere de nye kabiner på A340'erne til oktober.
     
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Som du selv nævner er det lige nu ikke klart om det er den nye kabine eller ej. SAS har selv oplyst at det er den gamle og eftersom det er en Airbus A340-300 de benytter til at flyve til San Francisco, så er det en af de sidste de gør klar. Deres mål var dog at være igennem hele opgraderingen i år.

    Nuværende setup i seatmap viser tydeligt at det er gammel konfiguration som de sælger til lige nu:

    ExpertFlyer.com - Empowering the Frequent Flyer Safari, i dag at 08.52.44.png

    Forøvrigt er der masser af pladser på den også: C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L0 T0 O0 G9 N0
     
  3. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Hej Henrik

    Kan du se hvordan sæderne ser ud i morgen 2 maj på cph-SFO sk935?

    (Altså belægningen på de forskellige klasser. Jeg vil gerne bruge lidt point på en opgradering)

    På forhånd tak :)
     
    Senest redigeret: 1/5/15
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Selve belægningen ser godt pakket ud i SAS Go: C8 D8 Z0 R0 J0 Y4 S4 B0 P0 A0 E1 M1H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G1 N0

    Gode chancer for OptionTown opgraderinger vil jeg tror på denne flyvning og ellers opgraderinger på point i gaten (to timer før afgang - vær den første til at bede om det, da det er først til mølle og ikke har noget med status at gøre).

    ExpertFlyer.com - Empowering the Frequent Flyer Safari, i dag at 10.44.23.png

    Men generelt en godt pakket flyver i morgen....
     
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Hej, jeg mener selv at jeg har rimelig styr på flyjargon, men jeg kan ikke knække de koder som @Henrik Olsen skriver. Er der en manuel, eller er det for kompliceret?
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Han refererer til billetklasser og antal til salg (max der vises er 9 så det kan reelt være 9 eller mange flere). Hvilken kabine billetklasserne hører til kan du se på SAS Eurobonus optjeningstabel.
     
    Senest redigeret: 1/5/15
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  7. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    @jakobv84 Kanon.Tak for hjælpen, nu tror jeg at jeg forstår. Fortsat god weekend.
     
  8. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Øv optiontown gik desværre ikke igennem! Jeg må satse på point ved gaten i morgen :)
     
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Husk at møde i god tid i gaten. Det er først til mølle princippet de tager opgraderingerne.

    OptionTown går oftes også igennem når der er over 9 frie sæder (rygterne siger at grænsen er 10 i udgangspunktet). Og her var der kun 8 frie på Business Class og 4 på SAS Plus. Så point i gaten er en god mulighed i morgen. God rejse og høre gerne en trip report om turen :)
     
    Kristian og E02zar "Synes godt om" dette.
  10. Mads Møller Langtved

    Mads Møller Langtved Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Er der nogen, der kan se, om der stadig bruges den gamle kabine til CPH SFO? Jeg skal med den 3. oktober og overvejer Optiontown eller point-opgradering.
     
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    De flyver kun med A340 til SFO, og der er ikke nogle af dem der har fået ny kabine endnu, desværre.
     
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Til gengæld er den 3/10 til SFO totalt booket op:

    C0 D0 Z0 R0 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E0 M0H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

    Så det giver ikke nogen mening med OptionTown når "alt" er i nul.

    Og korrekt er det den gamle setup på en Airbus A340:

    upload_2015-9-21_23-52-57.png
     
  13. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Ikke helt korrekt. Det forekommer at de ved oberbooking i M og Y blokker C. Jeg har i mindst to tilfælde fået en OT igennem i denne situation.
     
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    I sådanne tilfælde mener jeg at C sæderne vil være blokeret med et "kryds" og ikke fremstå som valgt af pax.
     
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Er ikke uenig, men på nuværende tidspunkt, så er sandsynligheden lav og dermed muligheden. Men er prisen fair er de få EUR det koster i gebyr en no brainer. Jeg anbefaler altid at tage chancen med OptionTown. Dog skal forventningen være afstemt. Det er et "lotteri".
     
  16. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Lidt forvirring her..... skal CPH-SFO 26/12 og i følge expertflyer er SK935 sat op med 1-2-1 config på business - altså ny kabine. Men på seatguru er den sat op med 2-2-2 - altså gammel kabine.....
    nogen som ved hvad man kan forvente på den afgang.... ??
     
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ville store mere på expertflyer i dette tilfælde. Der kan selvfølgelig ske ting og sager, men det virker meget sandsynligt at de flyver med ny kabine til SFO til den tid... De begynder med ny kabine dertil på nogle afgange i november, hvis alt ellers går efter planen :)
     
  18. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Det er jo bare smukt :) så bliver det pludselig ganske interessant med OT på den
     
  19. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Helt klart, at jeg også ville stole mere på ExpertFlyer end Seatguru. Mig bekendt, så henter seatguru ikke konfigurationen frem i GDS'en, men det gør ExpertFlyer tilsyneladende.
     
    Senest redigeret: 26/10/15
    jakobv84 og Schlandy "Synes godt om" dette.
  20. AndersBT

    AndersBT Aktivt medlem

    Beskeder:
    57
    "Synes godt om" modtaget:
    109
    Point:
    33
    Hvor er det nu i finder ovenstående information?
     
  21. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Der er lidt forskellige metoder. Jeg bruger ExpertFlyer.com

    Det er et abonnement på godt 10 USD per måned, som giver muligheden for at se availability på de enkelte afgange.

    Man skal nok være lidt "nørd" for at se værdien af det, men det er en god måde at se hvordan ens muligheder er for fx OptionTown eller se hvilke billetpriser der er muligt at købe på en given afgang.
     
    clager "Synes godt om" dette.

Del denne side