Er guldet besværet værd?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af SebastianBruun, 22/6/17.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Vi skal deltage i en konference m.v. i Australien sommeren 2018 (dansk tid..)

    Grundet den relativt lange rejse - og vores almindelige magelighed - overvejer vi kraftigt at flyve Business; i al fald på de lange stræk. Betaling bliver nok kontant, værdien af point ved blandet betaling synes jeg ser ret pauver ud. ☹ (men kan være der er et kneb vi ikke kender)

    Jeg ved godt at det formentlig ville være billigere at booke Go og så lægge bud på opgradering, men hvis det bud så ikke går igennem er det jo knap så sjovt. Desuden bliver en del af rejsen (Hong Kong/Shanghai <-> Australien) med andre end SAS.

    Selve rejseplanen og booking må vi kigge på om et par måneder, når der begynder at blive åbnet for booking til juli/ august ’18..

    Spørgsmålet her og nu er om der vil være ide i at forsøge at optjene et SAS guldkort i 2017?

    Vil et guldkort give fordele undervejs på rejsen, som ikke allerede er tilgængelige i og med at der flyves Business? (fast track, bagagemængde, lounges etc.)

    Mit eget bud på et svar er ’formentlig ikke’, men der kan jo være benefits jeg har overset.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Stort set ikke.
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    25 % ekstra point på SAS strækningerne, og en ekstra 20kg kuffert på Star alliance partnere (2 xtra på SAS) er hvad jeg lige kan se for mig.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Et par enkelte spørgsmål:
    • Hvor mange er "Vi" - eller med andre ord: Vil I hver gå efter et guldkort, eller er det kun EN af jer, der har et guldkort?
    • Er det udelukkende en rejse til konferencen - og tilbage. Eller vil I blive lidt i Australien og rejse rundt?

    Ellers kan jeg kun tilslutte mig de tidligere svar;
    • Ekstra baggage
    • +25% point ved rejse på SAS (men det er jo da også noget på en lang rejse)
    • Adgang til guld-lounge (som måske er lidt bedre end en ren "Business" lounge)
    • Jeg har lidt svært ved at vurdere de såkaldte fordele ved hotelophold og billeje - måske kan andre hjælpe på den del
    • Jeg kan ikke lige gennemskue, om guld-status vil give jer fordele, hvis der kommer problemer med ændring af billet / overbookning etc.
    Og så er spørgsmålet naturligvis: Har du brug for guldkort på andre flyrejser, vil du gerne give et sølvkort væk (hvad er det i grunden værd).

    Endlig skal du huske, at hvis du køber rejsen på www.sas.dk og betaler rejsen med dit eurobonus mastercard, så får du 20 ekstrapoint pr. 100 kroner
     
    klausbm og Ali Taran "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tak for svarene, der bekræfter mig i min vurdering af, at det er bedre at bruge pengene på Business-billetterne, som vi jo under alle omstændigheder regner med.

    Vi har begge sølv, og i Europa rejser vi normalt PLUS, og på SAS-delen giver det jo ekstra bagage - rent bortset fra det så rejser vi normalt med minimal bagage, så een kuffert hver + håndbagage må være nok til tre uger :cool:.

    Den store billeje bliver ikke aktuelt, vi skal besøge tre byer m/lufthavn (SYD-OOL-MEL), og transporten internt i Australien bliver fly.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Man kunne jo også se, at bytte alliance... - en tur med BA/QR/Cathay ville på en sådan tur give BA Silver f.eks, det er det samme som Staralliance Gold...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Bortset fra at BA vist ikke flyver fra Aalborg, men jo, der er flere muligheder, og de skal også nok blive undersøgt, når vi når dertil.

    Men hvis ens flyvemønster i øvrigt hovedsagelig er inden for SAS-rutenettet er der ikke så meget sjov ved at vifte med et BA kort:(.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Men hvis du ikke kan bruge dit SAS guld til noget på turen, i fald du nåede at få det og du kun er sølv.
    Så er det da immervæk bedre at optjene BA sølv på turen, om du så får brugt det eller ej.
    Så vil du stadig have dit SAS sølv, men også et BA kort
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side