Erfaring med adgang til Lounges i USA på kombineret SK/AA billet (EBG)

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Havse, 16/10/15.

  1. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Hejsa

    Er der nogle der har erfaring med at få lounge adgang når man som EBG flyver på en kombineret SK/AA tur?

    Normalt ville jeg svinge forbi United Club - men - jeg skal jo netop ikke flyve United..

    Jeg frygter lidt man er fanget mellem ingen adgang til hverken AA eller United.
     
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Medmindre din billet er på business, så får du ikke adgang til AA-loungen, som normal EBG'er på en kombineret SK/AA-billet.

    Men for at være helt ærlig, så synes jeg, at loungerne i US er totalt dårlige. Hvis jeg skal flyve ud af USA, så går jeg altid efter noget andet end UA-loungen. Har aldrig været i en AA-lounge.
     
  3. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Helt enig med PeterA, loungerne i USA er noget 3 rangs, ofte er det bare bedre at sidde i gaten. Der er dog undtagelser, har du guldstatus hos Stair Alliance (SAS) så bare find et af deres medlemmer og se om du ikke kan komme ind.
     
  4. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Jeg var forbi AA's admirals clubs i MIA og CLT for et par uger siden.
    Det var nogenlunde på niveau med United Club. Måske en anelse bedre. Begge lounges var iøvrigt propfyldt.
    8usd for en stella draft, bud light var gratis.... I mine øjne nærmest spild af tid.
     
  5. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    Du kunne jo prøve et status match til en OW partner og se om det får dig ind i admirals club?
    https://topbonus.airberlin.com/web/tb/lp-aktion-statusmatch?/en/?lang=de&country=DE&locale=en_DK
    Jeg vælger altid AA domestic fra når CWT tilbyder det da jeg ikke regner med at tjene de 1000-1500 EB points på den del af rejsen, derudover er der jo også spørgsmålet om loungeadgang.

    Er der nogen der kan forklare hvorfor Star Allinace ikke altid er førstevalg? Oplever relativt ofte at få SAS / AA tilbudt omend den oplagte SAS / UA kommer ud flest gange.
     
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Du kan prøve, men status match til AB er geografisk begrænset!
     
  7. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Alliance samarbejdet er vidst ikke sønderligt stærkt - det sker ofte at man bliver tilbudt connections med selskaber der ikke er A* medlemmer, på trods af at der er A* medlemmer der flyver på ruten - og det er IKKE kun SAS der gør sådan.
     
  8. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Enig i at de Amerikanske lounges ikke er noget at skrive hjem om, men jeg er ikke sikker på jeg er helt enig i at det er bedre at sidde i gaten..

    Spørgsmålet er om United lukker en ind når man ankommer med SAS, og skal videre med AA?

    Politikken syntes jeg ikke svarer helt klart..
     
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Politikken er klar. Du er ikke berettiget - så det afhænger af hvor flinke de er ved loungen. Dog kunne det være rart hvis SAS gjorde noget ved lounge-adgang (og point-optjening) på codeshare med SK-flynummer uden for *A..
     
    Senest redigeret: 18/10/15
  10. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    En hurtig opdatering - ganske som ventet blev adgang nægtet hos United. I følge Loungen er det fordi SAS ikke har en arrival aftale med dem.

    Underligt nok sagde både SAS chat og checkin at jeg skulle bruge Uniteds lounges.
     

Del denne side