Erfaringer med GHA Discovery

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af T4L, 18/7/18.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,074
    "Synes godt om" modtaget:
    4,570
    Point:
    113
    GHA Discoverys loyalitetsprogram er lidt anderledes end de fleste. Det starter med at Discovery ikke er en kæde, men derimod en sammenslutning af uafhængige hoteller. Så optjener man heller ikke point eller lignende som man senere kan bruge til at booke et gratis værelse, men i stedet for hvad de kalder Local Experiences. Hvis man har status (Platinum efter mindst 10 nætter/Black efter mindst 30 nætter) får man en enkel/dobbelt opgradering, hvis der er tilgængelighed. Jeg har ikke haft særlig meget gavn af disse Local Experiences, men jeg har i tidens løb været meget heldig med opgraderinger, dog aldrig nogensinde så heldig som på min sidste tur til Kina.

    Den gik til Beijing, hvor jeg tilbragte det meste af tiden på en kongress ved Yanqi Lake, et skønt naturområde 1 time udenfor Beijing (og det er vel stadigvæk Beijing...). Hotellet hed Yanqi Lake, managed by Kempinski. Det blev bygget i 2014 i anledning af 25 års
    jubilæum af APEC. Et hvert medlemsland fik sit eget træ i denne lille skov.
    IMG-2981.JPG

    Hotellet ligger i en kæmpestor park.
    IMG-2982.JPG
    IMG-2979.JPG

    Hotel Sunrise Kempinski over på den anden side af søen.
    IMG-2983.JPG

    Transportmiddel
    IMG-2980.JPG

    Der er tilknyttet et meget stort og moderne konferencecenter.
    IMG-2995.JPG

    Udover internationale konferencer bliver hotellet mest brugt af velhavende kinesiske småbørnsfamilier, der gerne vil slappe lidt af og nyde lidt luksus. Kempinski gruppen er tilknyttet GHA Discovery og jeg var meget spændt på om, jeg vil få noget ud af min status. Skuffelsen var stor ved check-in, da vi fik at vide at alle værelser med king-size senge var udsolgte og der kun var værelser med to senge tilbage. Øv! Jeg nævnte høfligt, at jeg før i tiden havde været heldig og fået en opgradering på Kempinski. Receptionisten nikker og tjekker. "Lige et øjeblik. Jeg skal tale med min manager." Hun kommer tilbage smilende: "Jeg kan tilbyde jer en opgradering til vores chairman suite." Wow, det lød spændende! Og det var det. Jeg har aldrig set noget lignende før. 2 kæmpestore værelser, 2 badeværelser, ca. 150 kvm i alt. Skulle vi virkelig bo der i 5 dage? Det skulle vi! Her et par billeder.

    Fordelingsgangen til værelserne
    IMG-2978.JPG

    Suiten
    IMG-2985.JPG

    IMG-2986.JPG

    IMG-2987.JPG

    Der var også en velkomstgave bestående af en flot frugttallerken, en lille kage og 2 glas juice. Men der er desværre ikke plads til flere billeder i denne artikel. ;) Af alle hotelkæder har jeg i tidens løb haft mest held med opgraderinger hos GHA Discovery. Så selvom man ikke kan optjene bonusnætter hos dem, synes jeg alligevel det er et fint program at være medlem i.
     
    Senest redigeret: 18/7/18
    Henrik Olsen, Schlandy, tbh og 15 andre "Synes godt om" dette.
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Jeg er også medlem af Global Hotel Alliance's (GHA) Discovery Loyalty, som det vistnok hedder nu og har været på Black-level i et par år.

    Har været irriteret over, at man ikke optjener point, men man kan veksle sine 'Local Experiences' til en gratis nat. Herudover tilbyder de enkelte hoteller fx Thon Hotel, at man parallelt kan optjene point hos dem.

    Er uden undtagelse blevet opgraderet hver gang - dog ikke dobbelte opgraderinger hver gang. Når jeg har været med konen på Filippinerne bor vi altid på byens bedste hotel Marco Polo i Davao, og der får jeg altid dobbelt opgradering, hvor vi bor på Club Floor med adgang til lounge.

    De er vist ret flinke til at statusmatche, hvis der er nogen der måtte ønske status her.
     
    Senest redigeret: 18/7/18
    Henrik Olsen, Schlandy, tbh og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,575
    "Synes godt om" modtaget:
    4,540
    Point:
    113
    i hvilke lande har de primært deres deltagende hoteller?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,074
    "Synes godt om" modtaget:
    4,570
    Point:
    113
    Henrik Olsen, Henry, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg er også medlem, men nåede aldrig rigtigt videre efter 7 nt. på Pan Pacific Mountainside i Whistler. Hvis Kempinski er med så kan jeg da godt se jeg skal bruge det lidt mere aktivt.

    Tak for god beskrivelse @T4L!
     
    Henry, T4L, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,074
    "Synes godt om" modtaget:
    4,570
    Point:
    113
    Så kom turen til München og jeg bookede en overnatning på Hotel Vier Jahreszeiten Kempinski gennem Virtuoso. Det er en rigtig fin service for booking af luksushoteller. Man betaler typisk hotellets BAR pris (altså ikke en billigere medlemspris hvis man er medlem i hotellets loyalitetsprogram), men der er tit ikke den helt store forskel. Til gengæld får man morgenmad inkluderet, opgradering til næste værelseskategori og 100$ F&B credit, en meget god værdi. Det skulle prøves og vi var meget tilfredse.

    Hotellet har en kanon beliggenhed på Maximilianstrasse midt i centrum. Jeg benyttede lejligheden til at brænde en Local Experience af, som jeg havde i min GHA account. Det blev til kanapeer og champagne for to som blev indtaget i hotellets lobbybar. Hotellets lobby er i øvrigt meget stylish, men samtidig også meget hyggelig. Tjeneren fortalte os at den er kendt som Münchens mest hyggelige dagligstue.
    IMG-3339.JPG

    Så var der stadigvæk 100$ F&B credit tilbage. Det var dermed besluttet at middagen skulle indtages på hotellet. Det skulle ikke blive et problem, fordi hotellet har en en-stjernet Michelin restaurant, restauranten Schwarzreiter. Restauranten har både en mere afslappet del som de kalder Tagesbar og så Michelin-delen. Vi havde ikke lyst til noget fancy halløj, så det blev til middag i Tagesbaren. Kæresten syntes han vil prøve om han kunne få en bedre Schnitzel end den jeg havde fået på Der Pschorr til frokost. Den var god og han var supertilfreds, men jeg tror jeg vandt alligevel, selvom bratkartoflerne slet ikke var til at stå for. ;)
    IMG-3342.JPG
    Jeg valgte derimod at teste om de tyske frikadeller kan leve op til de danske og bestilte Kalbsfleischpflanzerl.
    IMG-3341.JPG
    De var bare superlækre og retten kostede kun 8 euro! Så der var en del penge tilbage til..........mere champagne! ;)

    Det var et rigtig dejligt ophold og hotellet er i det hele taget et rigtig godt valg, hvis man leder efter lidt luksus i Bayerns hovedstad.
     
    Senest redigeret: 18/11/18
    asf, RasmusH, SophieHendriksen og 11 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Ser godt ud og gode tip :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,074
    "Synes godt om" modtaget:
    4,570
    Point:
    113
    En overnatning i Firenze i maj måned. Hvad skal man booke? Priserne er skyhøje, næsten til at besvime.

    GHA Discovery programmet har fornyet sig selv og på en eller anden måde fik jeg 450$ Discovery $ i min account, som kan bruges til alt på hotellerne, også værelsesprisen. Normalt er det ikke så nemt at finde hoteller der er med i dette program (bortset fra at NH-hoteller lige er blevet medlem af alliancen, så lige pludselig er der en del flere hoteller med). Men i Firenze er der flere hoteller der er med i GHA, et dyrere end det næste. Det billigeste var Gallery Hotel Art til 425 EUR :eek:. Ja men, jeg havde jo 450$ som skulle bruges på et eller andet, så hvorfor ikke det?

    Var det så pengene værd? Beliggenheden er helt fantastisk et par minutters gang fra Ponte Vecchio. Det er bedst ikke at have en bil, ellers ender man nok med en masse bøder....

    Jeg elskede værelseskortet:
    IMG-9074.jpg

    Der var lidt lækker chokolade som velkomstgave:
    IMG-9058.jpg

    Værelset selv var også ren luksus.
    IMG-9049.jpg
    IMG-9050.jpg
    IMG-9052.jpg

    På trods af alt det fine var der et eller andet ved hotellet som ikke føltes behagelig. Når man ser på hotellets hjemmeside, så tror man at der er en dejlig rooftop bar, hvor man kan få drinks og nyde udsigten over Arno floden. Det havde jeg glædet mig rigtig meget til. Men det viste sig, at denne rooftop bar slet ikke var på hotellet selv, men på et søsterhotel lige overfor. For at få adgang skulle man betale et ikke lille beløb for så at få en eller anden forudbestemt drink, som man måske slet ikke havde lyst til. Nej tak. På en eller anden måde følte jeg mig lidt snydt.

    Jeg venter også stadigvæk på at få mit ophold godskrevet i min GHA Discovery account. Ingen reaktion fra GHA på mine to henvendelser.
     
    HenrikM, isolCBflyer, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side