Erfaringer med GHA Discovery

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af T4L, 18/7/18.

1. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    594
    "Synes godt om" modtaget:
    1,835
    Point:
    93
    GHA Discoverys loyalitetsprogram er lidt anderledes end de fleste. Det starter med at Discovery ikke er en kæde, men derimod en sammenslutning af uafhængige hoteller. Så optjener man heller ikke point eller lignende som man senere kan bruge til at booke et gratis værelse, men i stedet for hvad de kalder Local Experiences. Hvis man har status (Platinum efter mindst 10 nætter/Black efter mindst 30 nætter) får man en enkel/dobbelt opgradering, hvis der er tilgængelighed. Jeg har ikke haft særlig meget gavn af disse Local Experiences, men jeg har i tidens løb været meget heldig med opgraderinger, dog aldrig nogensinde så heldig som på min sidste tur til Kina.

Den gik til Beijing, hvor jeg tilbragte det meste af tiden på en kongress ved Yanqi Lake, et skønt naturområde 1 time udenfor Beijing (og det er vel stadigvæk Beijing...). Hotellet hed Yanqi Lake, managed by Kempinski. Det blev bygget i 2014 i anledning af 25 års
    jubilæum af APEC. Et hvert medlemsland fik sit eget træ i denne lille skov.
    IMG-2981.JPG

Hotellet ligger i en kæmpestor park.
    IMG-2982.JPG
    IMG-2979.JPG

Hotel Sunrise Kempinski over på den anden side af søen.
    IMG-2983.JPG

Transportmiddel
    IMG-2980.JPG

Der er tilknyttet et meget stort og moderne konferencecenter.
    IMG-2995.JPG

Udover internationale konferencer bliver hotellet mest brugt af velhavende kinesiske småbørnsfamilier, der gerne vil slappe lidt af og nyde lidt luksus. Kempinski gruppen er tilknyttet GHA Discovery og jeg var meget spændt på om, jeg vil få noget ud af min status. Skuffelsen var stor ved check-in, da vi fik at vide at alle værelser med king-size senge var udsolgte og der kun var værelser med to senge tilbage. Øv! Jeg nævnte høfligt, at jeg før i tiden havde været heldig og fået en opgradering på Kempinski. Receptionisten nikker og tjekker. "Lige et øjeblik. Jeg skal tale med min manager." Hun kommer tilbage smilende: "Jeg kan tilbyde jer en opgradering til vores chairman suite." Wow, det lød spændende! Og det var det. Jeg har aldrig set noget lignende før. 2 kæmpestore værelser, 2 badeværelser, ca. 150 kvm i alt. Skulle vi virkelig bo der i 5 dage? Det skulle vi! Her et par billeder.

Fordelingsgangen til værelserne
    IMG-2978.JPG

Suiten
    IMG-2985.JPG

IMG-2986.JPG

IMG-2987.JPG

Der var også en velkomstgave bestående af en flot frugttallerken, en lille kage og 2 glas juice. Men der er desværre ikke plads til flere billeder i denne artikel. ;) Af alle hotelkæder har jeg i tidens løb haft mest held med opgraderinger hos GHA Discovery. Så selvom man ikke kan optjene bonusnætter hos dem, synes jeg alligevel det er et fint program at være medlem i.

Senest redigeret: 18/7/18
    Henrik Olsen, Schlandy, tbh og 15 andre "Synes godt om" dette.
  2. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    1,166
    2,697
    Point:
    113
    Jeg er også medlem af Global Hotel Alliance's (GHA) Discovery Loyalty, som det vistnok hedder nu og har været på Black-level i et par år.

Har været irriteret over, at man ikke optjener point, men man kan veksle sine 'Local Experiences' til en gratis nat. Herudover tilbyder de enkelte hoteller fx Thon Hotel, at man parallelt kan optjene point hos dem.

Er uden undtagelse blevet opgraderet hver gang - dog ikke dobbelte opgraderinger hver gang. Når jeg har været med konen på Filippinerne bor vi altid på byens bedste hotel Marco Polo i Davao, og der får jeg altid dobbelt opgradering, hvor vi bor på Club Floor med adgang til lounge.

De er vist ret flinke til at statusmatche, hvis der er nogen der måtte ønske status her.

Senest redigeret: 18/7/18
    Henrik Olsen, Schlandy, tbh og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

Nj4220 EB Gold

Beskeder:
    648
    1,868
    Point:
    93
    i hvilke lande har de primært deres deltagende hoteller?

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    594
    1,835
    Point:
    93
    Henrik Olsen, Henry, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    1,545
    6,008
    Point:
    113
    Jeg er også medlem, men nåede aldrig rigtigt videre efter 7 nt. på Pan Pacific Mountainside i Whistler. Hvis Kempinski er med så kan jeg da godt se jeg skal bruge det lidt mere aktivt.

Tak for god beskrivelse @T4L!

Henry, T4L, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side