Så kom turen til München og jeg bookede en overnatning på Hotel Vier Jahreszeiten Kempinski gennem Virtuoso. Det er en rigtig fin service for booking af luksushoteller. Man betaler typisk hotellets BAR pris (altså ikke en billigere medlemspris hvis man er medlem i hotellets loyalitetsprogram), men der er tit ikke den helt store forskel. Til gengæld får man morgenmad inkluderet, opgradering til næste værelseskategori og 100$ F&B credit, en meget god værdi. Det skulle prøves og vi var meget tilfredse.
Hotellet har en kanon beliggenhed på Maximilianstrasse midt i centrum. Jeg benyttede lejligheden til at brænde en Local Experience af, som jeg havde i min GHA account. Det blev til kanapeer og champagne for to som blev indtaget i hotellets lobbybar. Hotellets lobby er i øvrigt meget stylish, men samtidig også meget hyggelig. Tjeneren fortalte os at den er kendt som Münchens mest hyggelige dagligstue.
View attachment 16548
Så var der stadigvæk 100$ F&B credit tilbage. Det var dermed besluttet at middagen skulle indtages på hotellet. Det skulle ikke blive et problem, fordi hotellet har en en-stjernet Michelin restaurant, restauranten Schwarzreiter. Restauranten har både en mere afslappet del som de kalder Tagesbar og så Michelin-delen. Vi havde ikke lyst til noget fancy halløj, så det blev til middag i Tagesbaren. Kæresten syntes han vil prøve om han kunne få en bedre Schnitzel end den jeg havde fået på Der Pschorr til frokost. Den var god og han var supertilfreds, men jeg tror jeg vandt alligevel, selvom bratkartoflerne slet ikke var til at stå for.
View attachment 16551
Jeg valgte derimod at teste om de tyske frikadeller kan leve op til de danske og bestilte Kalbsfleischpflanzerl.
View attachment 16549
De var bare superlækre og retten kostede kun 8 euro! Så der var en del penge tilbage til..........mere champagne!
Det var et rigtig dejligt ophold og hotellet er i det hele taget et rigtig godt valg, hvis man leder efter lidt luksus i Bayerns hovedstad.
Click to expand...