Erfaringer med Marriott (Ritz Carlton, Courtyard, Renaissance, etc.)

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jakobv84, 16/12/14.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Lader til vi ikke har en tråd... jeg har selvisk 7 award nætter jeg skal have brændt af i løbet af det næste års tid så gode ideer og erfaringer modtages gerne!
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Austin Mariott North, La Frontera

    Bookede: Standard King Room
    Status: Ingen
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: Ingen
    Bemærkninger: Jeg er ikke en fan. Spændende duft og generelt bare slidt og træt. Udmærket service dog. Ligger også super kedeligt.
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Renaissance Austin, Arboretum

    Bookede: Standard King Room
    Status: Ingen
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: Ingen
    Bemærkninger: OK hotel. Rimeligt nyt og generelt nydeligt. Ligger i et OK område med nogle restauranter i gå afstand. Atrium style hotel hvilket jeg ikke er fan af.
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Courtyard Austin Downtown

    Bookede: Standard King Room
    Status: Ingen
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: Ingen
    Bemærkninger: Faktisk helt OK hotel til prisen. Rigtigt god lokation og dejligt ukompliceret. Ingen atmosfære overhovedet som man kan forvente.
     
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Renaissance St. Croix Carambola Beach Resort & Spa, US Virgin Islands
    Bookede: Standard rum på points (+ $12.5 daily resort fee)
    Status: Gold
    Upgrade: Ja til oceanfacing på 2. sal (et af hotellets bedste værelser)
    Velkomstgave: 2 flasker vand
    Bemærkninger: Brændte 390.000 Marriott points af på 9 nætter på dette resort som normalt går for $400+ per nat. Det er et nydeligt resort der ligger utroligt flot med en rigtigt god strand. Værelserne er lige over 50m2 og godt indrettet og især dem på 2. sal (hvilket er 50%) har også højt til loftet og sågar lidt charme. Vi måtte skifte værelse da wifi ikke virkede i det første, men det gjorde det i nummer to. Bruseren kunne have været lidt varmere og have haft lidt mere tryk på, men alt i alt et ganske solidt 'hard product'.
    Servicen på stedets restauranter lod desværre en del tilbage at ønske. Først skød jeg skylden på "island time" men eftersom vi spiste en del ude var det ikke et generelt fænomen, men udelukkende på resortet. Øvrig service (bellboys, reception, room service, maids) har jeg intet at udsætte på. Samlet set må man gøre sig klart at vi taler om et Renaissance og ikke et JW Marriott eller Ritz-Carlton og jeg synes de leverede som man kan forvente... men $400 er for dyrt og det ville jeg ikke betale!
     
    clager, Nicki Lolk Sørensen, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Nogen der har erfaringer med Ritz-Carlton Phulay Bay i Krabi??

    og hvordan er det når der står at et hotel ikke deltager i Marriott Rewards, betyder det at man ikke kan optjene point, eller bare at man ikke kan bruge point på resortet?

    EDIT: nevermind.. ingen points el. stays.. lidt vildt når det ellers er 3.000 kr/nat :S
     
    Senest redigeret: 24/2/16
  7. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Lyon Marriott Hotel Cité Internationale

    Booked: Deluxe Room
    Status: ingen
    Upgrade: Nope
    Velkomstgave: nej

    Ok hotel. Dog virkede værelset en anelse slidt. Et typisk "lækkert værelse" da det var nyt for 15-20 år siden. Marmor og solide træmøbler - som efterhånden har lidt revner hist og pist.

    Fin seng og god plads. Der var også et godt bord og kontorstol at arbejde fra.
    Boede der ifb. invitation fra virksomhed, som også havde booket værelse til ca. 100 pax.
    Generelt er det svært for mig at få point på disse overnatninger, da jeg ofte får nej i receptionen, fordi der er tale om special-aftaler mht. den store booking. Andre der har erfaringer?
     
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,807
    Point:
    113
    Courtyard Prague City (Tidligere Courtyard Marriott Flora)
    Booked: Guestroom (særpris: ca 400 kr per nat - dog uden morgenmad)
    Status: Silver
    Upgrade: Ja - til større værelse (som ligger i hjørnet af gangen)
    Velkomstgave: ja

    Nyere hotel lidt uden for centum - men du kommer nemt ind til den gamle by med metro, sporvogn eller taxi (ca 40 danske kroner).


    Velkomstgave: Frugt og en flaske rødvin 12-0A6D1090-1266149-960-100.jpg


    Et lille sofahjørne
    12-0AC19D96-1854305-960-100.jpg


    Der er også en lille lænestol med bord på værelset
    IMAG0034.jpg


    Der er mulighed for at lave en kop kaffe eller te
    IMAG0024.jpg


    Der er naturligvis også plads til at arbejde IMAG0038.jpg


    Og en dejlig stor seng (som den ser ud efter en tiltrængt middagslur)
    IMAG0032.jpg
     
    Nielspg, tbh, alexanderln og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,807
    Point:
    113
    Så faldt jeg lige over en deltalje hos Marriott Rewards. Jeg troede, at man optjente point på alle køb på hotellet, men kan se, at på nogle af dem, optjener man kun point på værelsesprisen (eksempelvis Courtyard), men man på andre også optjener point på det, de kalder "qualifying charges", som også inkluderer regninger fra restauranten:

    Se: https://www.marriott.com/marriott-rewards/earn/hotels.mi

    Så det betyder, at næste gang, jeg bor på Courtyard, vil jeg lige undersøge deres "pakker". Og hvis prisen er OK, kunne jeg da godt finde på at tage den pakke, hvor værelsesprisen inkluderer både morgenmad og transport til lufthavnen. Og dermed også få point på disse omkostninger. Det afhænger dog af tillægsprisen på disse ekstra ydelser.
     
  10. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    AC Hotels er en del af Mariott. Bella Sky Copenhagen, som tidligere var Comwell, har lavet aftale med Comwell om at man igen kan optjene comwell-points på ophold på Bella Sky....jvf mail fra comwell idag:

    Hvad betyder det for mig?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Som medlem af Comwell Club kan du igen bruge og optjene Comwell Club point på AC Hotel Bella Sky.
    [​IMG]
    Du får adgang til et eksklusivt intro-tilbud, som du kan læse mere om nedenfor.
    [​IMG]
    Du kan fremover indløse din Comwell Club fødselsdagsgave på AC Hotel Bella Sky.

    Note: fødselsdagsgaven plejer at være en kaffe med kage for 2 inden for 2 uger efter ens fødselsdag.
     
    Beaglen, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ritz-Carlton i Pentagon City (Washington)

    - Bookede : Hjørneværelse aht udsigten i håb om, at hjørnet vendte mod Pentagon bygningen og Mindesmærket for 911, men desværre nej, jeg kunne kun lige se halvdelen af bygningen.

    - Status : Ingen.

    - Upgrade : Ingen.

    - Velkomstgave : 1. Receptionen spurgte om jeg ville nyde et glas champagne før checkin. 2. En piccolo ledsager én fra man stiger ud af bilen helt op til værelset med bag og spørger om alt er iorden. "Min" piccolo hed Ed. Jeg ønskede blot en flaske vand. På et splitsekund stod Mr. Ed i døren med 4 flasker ! Jeg tror dog ikke forretningsfolk bruger piccoloer.

    Bemærkninger :
    1. Med sit nøglekort har man direkte adgang shopping centret.
    2. Metro nedgangen er liiige udenfor hotellets hovedindgang.
    3. Hop on Hop off busserne (til hele Washington centrum) holder næsten lige udenfor.
    4. Ifg Mr. Ed er der tonsvis af restauranter i området.
    5. Pentagon City er ikke et turist område, men et decideret business område med uanede mængder sindssygt dyre lejligheder pga Pentagon, Reagan airport, samt metroen.
    6. I restauranten stod mr. Charles som min opvarter, han var ikke en af tjenerne.

    Det var som hoteller i gamle dage kan man vist godt sige. Det var ganske sjovt at opleve, men jeg foretrækker nu at være mig selv.
     
    Henry, clager og tbh "Synes godt om dette"
  12. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Boston Marriott Cambridge, Massachusetts
    Bookede
    : Standard rum
    Status: Silver
    Upgrade: Nej, tror jeg ikke
    Velkomstgave: Points
    Bemærkninger: Var en hurtig smuttur. Hotellet var et rimeligt pænt Marriott og de ydede fin service med lige at pudse mine sko om morgenen og generelt være tilgængelige. Ikke det store at bemærke...
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Atlantis, Paradise Island, Bahamas
    Bookede
    : Standard rum, 2 queen, Royal tower, sea view, all-inclusive
    Status: Silver
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Ingen
    Bemærkninger: Hotellet er faktisk et Autograph hotel affilieret med Marriott, men man optjener kun points hvis det er booket igennem dem og det var jeg ikke. At beskrive resortet her kan ikke gøres fyldstgørende; det er gigantisk, imponerende, gennemført og på alle måder overvældende.
     
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Er det ikke også lidt cheasy?? o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Næ... jeg synes det egentligt ikke. Det er selvfølgeligt blotlagt for kultur og authencitet, men jeg synes ikke det er usmageligt, kikset eller kliche. Synes egentligt det har en ihvertfald kommerciel sjæl og ganske gennemført i detaljen. Jeg er rimeligt positiv.
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Man skal vel heller ikke tage til Bahamas for kultur og autencitet uanset hvad tænker jeg?! Men cool med en anmeldelse derfra, vi bar egentlig på vej til Bahamas for et par år siden hvor jeg gik en stor bue uden om Atlantis da det så cheasy ud. Men tænker det også ville være sjovt for en 7-8 årig knægt sådan noget?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Helt sikkert det er et drømmested for børn og barnlige sjæle! Jeg var da også selv lidt øm bagi på flyet hjem efter at have taget "Leap of Faith" en gang for meget...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    WP_20161112_16_14_37_Rich.jpg WP_20170825_19_10_00_Pro.jpg WP_20170825_18_45_08_Pro.jpg WP_20170824_17_53_05_Rich.jpg WP_20170824_17_35_52_Rich.jpg WP_20170826_14_56_34_Pro.jpg WP_20170826_10_22_56_Pro.jpg
    Jeg har endnu engang boet på dette hotel, denne gang med billeder :
     

    Attached Files:

    Beaglen, Baadsgaard, Kristian og 5 andre "Synes godt om" dette.
  20. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Lyon Marriott Hotel Cité Internationale

    Booked: Deluxe Room
    Status: Platinum
    Upgrade: Ingen. Men det var nok ikke så underligt, siden jeg var der i 16 dage og der var en stor konference.
    Velkomstgave: Jeg fik lov at vælge mellem 500 point eller en velkomstgave. Jeg valgte gaven og det fortrød jeg ikke. Den var rigtig yummie!
    IMG_2032.JPG

    Deluxe værelserne har en stor balkon og det var derfor jeg bookede den type. Desværre er der en glasafskærmning som skulle kunne åbnes. Det fungerede dog ikke. Da jeg klagede over det, fik jeg at vide, at elektronikken var så gammel at den ikke virkede mere i de fleste værelser. Det synes jeg ikke var godt nok!
     
    Henry, PENSIONISTEN, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side