Erfaringer: SAS Upgrade/Plusgrade

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af MogensBendtsen, 13/3/19.

  1. MogensBendtsen

    MogensBendtsen Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Hej - Jeg har et hurtigt spørgsmål, som forummet her garanteret kan svare på hurtigere end SAS. Hvis jeg har booket en bonus billet, der er opgraderet til plus via MC premium status og jeg har et stop med 5 timers ventetid. Vil Sas så ombooke i lufthavnen til en bedre connection, såfremt der er plads uden beregning ?
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Generelt: Bonusbilletter kan ikke ændres (heller ikke billetter på Plus eller Business). Billetterne kan annulleres dagen før afrejse.
     
    Bekgaard "Synes godt om" dette.
  3. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    866
    "Synes godt om" modtaget:
    2,548
    Point:
    93
    Det har jeg haft held med på en bonusbillet ARN-CPH. Der var ikke tale om et layover på selve bonusbilletten da jeg ankom til ARN med et andet selskab og så havde booket bonusbillet hjem til København 8t efter ankomst i ARN (der var ikke andre ledige bonusbilletter). Jeg henvendte mig hos sas transfer service og spurgte pænt om der var nogen muligheder, og de ydede faktisk en rigtig god service og puttede mig på første ledige fly.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Joda, bonusbilletter kan sagtens ændres -med mindre turen allerede er startet. I så fald er det op til SAS, som dog ofte gerne hjælper, som vi kan se i eksemplet herover.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Det gik lidt hurtigt med at svare, så derfor en uddybning: Spørgsmålet var om, bonusbilletten kan ændres i lufthavnen. Det kan den i princippet ikke - med mindre SAS er flinke (som @Jeblin giver eksempler på).

    Jeg undrer mig i øvrigt over, at man booker en bonusbillet med 5 timers layover, når man hellere vil med et tidligere fly. Hvorfor ikke booke billetten med kortere layover fra starten? Eller hvorfor ikke ændre den nu?

    Endelig har jeg lige tjekket SAS hjemmeside, som skriver: Du kan ændre bonusrejser op til 24 timer før afgang. Hvis du har booket din rejse på vores site, kan du selv ændre den, så længe dine EuroBonus-point fortsat er gyldige.
     
    jespersm "Synes godt om" dette.
  6. Mortenmol

    Mortenmol Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    93
    Point:
    13
    Jeg har flere gange blot fået ombooket min billiet i OSL eller ARN gratis ved pænt at spørge ved gaten, de har taget mig med og jeg har haft de billigste plus billetter, eneste forudsætning er at der plads på den givne klasse på flyet.
    Det var sågar hvad SAS' ticket office rådede mig til, da jeg ellers skulle betale 500-700 kr i gebyr for at ændre billetten
     
    Henry og CHIP "Synes godt om" dette.
  7. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Her til sommer, kan man ofte få en bekræftet upgrade gennem plusgrade, naturligvis til et højere beløb.
    Er der nogen der ved, at hvis man køber en garanteret upgrade, om den stadig opgrader booking class til A i Plus?
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side