EuroBonus 2.0: Nyheder fra SAS i dag

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 20/12/13.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    SAS har i et interview på e24.no offentliggjort at de er lidt forsinket med lanceringen af EuroBonus 2.0 grundet IT udfordringer og at det har taget længere tid at forhandle bedre aftaler med partnerne.

    Her er lidt af de ting som kommer:

    • Mulig udrulning vil nu ske i månedsskiftet mellem januar og februar
    • Det er et helt nyt setup som kommer med design etc.
    • Der vil være lounge og fast track adgang til EuroBonus Sølv medlemmerne i højtider (såsom julen)
    • Der vil blive lettere at blive EuroBonus Sølv
    • Ingen officielt udmelding om EBG+ navnet som rygterne forsat siger enten Platinum eller Diamond
    Læs mere her: http://e24.no/boers-og-finans/sas-maatte-utsette-gull-kort-pluss/22678027

    upload_2013-12-20_0-13-43.png
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg var EBG en årrække, skiftede siden til LH/SEN, men har siden 2008 været OZ*G.
    Det lyder spændende med det nye EB2.0, og det lader til at det på opsparingssiden bliver et mere attraktivt program, men dels er EB som statusprogram ikke attraktivt nok, og dels er SAS stadig ikke interessant nok. Longhaulproduktet (alle kabineklasser) er flere niveauer under de bedste konkurrenter, endda til en højere pris. Intra-Europa tilbyder man et elendigt premiumprodukt til en høj pris. Økonomiproduktet er fint i sammenligning med den største direkte konkurrent (DY), men taber til fx LX, BA og LH.
    Den eneste "kategori", hvor jeg ville være glad for at have valgt SK, ville være i tilfælde af IRROPS. Her er man, trods alt, et premium selskab!
     
    Kolmorgen "Synes godt om" dette.
  3. wbo

    wbo Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Der er kommet følgende rygter fra Flyprat i går:

    upload_2014-1-25_0-13-56.png

    Nyt navn til Basic og så Diamond som nyt niveau.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Kan se at det ikke er en MD80 der laver "røg" men nu en Airbus/Boeing da motoren sidder på vingen.

    En anden ting er at jeg kan love at I på Bonusfeber kan læse om lanceringen af Eurobonus 2.0 som det første sted i DK ;-)

    /Henrik
     
    silferlood "Synes godt om" dette.
  5. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Glæder mig til at høre noget mere konkret. Der florerer efterhånden så mange rygter på diverse sites, at det efterhånden er lidt svært at gennemskue, hvem der reelt ved noget om det og hvem der bare lader som om De ved noget om det.
    Jeg forventer nu ikke jeg kvalificerer mig til det nye niveau, men er da spændt på at se om der skulle falde lidt ekstra af til os "almindelige" EBG som der har gjort til EBS.
     
  6. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Uden at afsløre for meget, så kan jeg vist godt sige at vi snart nærmer os tiden hvor SAS løfter sløret for Eurobonus 2.0 og der kommer lidt mere konkret ;)

    Og ja - du har ret i at der går mange rygter rundt omkring - og det ikke er til at gennemskue hvilke der er gætterier og hvilke der er hold i. Sådan er det vel egentligt altid når der ikke kommer noget fra kilden og en masse er interesserede i hvad der sker.

    Følg med her på Bonusfeber.dk - hvis du vil have alle facts ;)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. wbo

    wbo Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Så er det mandag og fra Flyprat mener de at det er i morgen der kommer info ud:

    upload_2014-2-2_22-15-48.png
    Så mandag kan blive en spændende dag :)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Så er alle detaljerne ude. Her på Bonusfeber.dk kan vi som de første præsentere indholdet i Eurobonus 2.0 - eller "Det nye Eurobonus" som SAS kalder det:

    http://bonusfeber.dk/breaking-news-alt-om-sas-eurobonus-2-0/

    Jeg har desuden netop fået besked fra SAS om at der p.t. ikke er planer for at ændre niveauer på pointoptjening og -brug...
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Dette er gode nyheder til trods for at der flere ting som ikke er så positive eller nyskabende.

    Jeg savner forsat upgrade vouchers som kunne være en "billig" men god måde at vise en forskel på Gold og Diamond.

    Hilsen
    Henrik
     
  10. wbo

    wbo Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Jeg kom til at se at der på sølv ikke længere er nogen "15% ekstra pointoptjening". Dette må siges at være en stor degradering for Sølv. Nu er det kun Guld der rent faktisk har en værdi til andet end at optjene point.

    Hvem kan og vil bruge Fast Track og Lounge adgang i juletiden?
     
  11. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det må næsten være den allerbedste nyhed, i forbindelse med dagens lanceringen af EuroBonus 2.0.
    Den ekstra bagage (som EBG) har jeg sjældent brug for.
    Muligheden for at give et EBS til en ven eller familie...ved jeg heller ikke lige om jeg kommer til at bruge.
    Ikke de store nyheder, for mig som EBG, men trods alt ikke en devaluering af indtjeningen af bonus point, eller brugen af dem.
     
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Hejsa,

    Jeg er helt enig i dine iagtagelser. Så det at der ikke sker nogen downgrade af EBG er en meget positiv og så at der ikke sker noget med selve indtjeningen er også positivt. Det var en af de ting jeg frygtede at der ville komme - eller at optjeningen skulle ske på 100% SK metal og ikke via optjening via Star Alliance.

    Derudover er der ikke så meget nyt i det - så EBD er i min verden blot status for statussen skyld og ikke så meget andet endnu. Har nævnt det før, men havde de blot sendt et par upgrade vouchers i posen så ville der have været en større forskel og betydning for at gøre det.

    Hilsen
    Henrik
     
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Samlet oversigt taget fra SAS Salesinfo:

    Highlights in the New EuroBonus program:
    • Reach Silver level faster.
    • Free calls and text messages with EuroBonus Connect App.
    • New and enhanced benefits and features on all levels.
    • EuroBonus Diamond, a new fourth level.
    • New design.
    • Basic level renamed to Member.


    New features and benefits on all levels from April 2014
    All members
    New features and benefitsDetails

    New app - SAS EuroBonus Conncect


    Free calls and SMS between EuroBonus members via the new app when connected to Internet (VoilP).
    Download from App store or Google Play to iPhone, Android, iPod touch and iPad.
    New card design
    New design will apply from 01APR14 for all single branded cards. Cobranded cards will be successively exchanged.
    Basic members
    New features and benefitsDetails

    Basic is renamed to MemberThe prefix EBB will not change to EBM at this stage.
    New card designNew members will receive new design. Existing EBB-members will keep old design until upgraded or requesting new card.
    Silver members
    New features and benefitsDetails

    The number of qualifying flights on SK/WF will be lowered from 20 to 10segmentsAll members who reached
    - 10 segments
    - end their qualification period 31MAR14 will also receive Silver-status.
    A separate run will upgrade these members during APR14.
    Access to all SAS Lounges worldwide , including domestic
    No access to Gold lounge.
    Valid when flying with SK /WF during selected periods;
    01JUL-31AUG and 15DEC-15JAN.
    Member can invite immediate family,1 member + 4 familymembers.

    Fast Track in SE/NO/DK/FIDuring selected periods; 01JUL-31AUG and 15DEC-15JAN when flying SK/WF.
    Valid for the member only.
    Additional 15% Basic Points will no longer be validFrom 01APR14 no additional points will be earned with SK, WF and OV.
    New card designNew design will apply upon next upgrade or renewal.
    Gold members
    New features and benefitsDetails

    Give away one Silver card
    1 additional extra bag
    Today 1 extra, from 01APR14 2 extra bags.
    Note: On SK the extra bag can be ski/golf/bicycle i.e the size restriction is waived.
    On WF it is a bag according to ordinary size rules.

    Increased availability on award trips
    New card designNew design will apply upon next upgrade or renewal.
    Diamond members - New level
    New features and benefitsDetails

    Will be identified as EBG in all touch pointsEBG will be embossed on all Diamond cards, both single- and cobranded.
    Note: Bookings attempted to use other prefix than EBG will be rejected,
    100 000 Basic points or 100 segments (50 r/t) with SK/WF Members who have reached 100 000 Basic Points or 100 segments with SK/WF within their qualification period ending
    31JAN14, 28FEB14 or 31MAR14 will also receive
    Diamond-status.
    A separate run will upgrade these members during APR14.
    Diamond members have more benifits in addition to Gold benefits.
    No Point expiry
    No points will expire as long the members have Diamond status.
    When downgraded, a new expiry date for points will be set with validity up to five years.

    Give away one Gold card or two Silver cards
    Increased availability on award trips
    New card designNew design will apply from 01APR14 for all single branded cards.

    Tier levels for Travel Pass holders
    In addition, from 01APR14 Silver, Gold and Diamond status will be offered to EuroBonus members buying Travel Pass (see table below).
    The Travel Pass Multiple does not give a higher EuroBonus status.

    Note: Members who have bought any of these Travel Pass products during 2014 (from 01JAN14 and onwards) will receive status levels as stated in table below.

    Travel Pass productEuroBonus level
    20-punchesSilver
    40-punchesSilver
    60-punchesGold
    6 months cardGold
    12 months cardDiamond
     
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Efter lidt gennemgang af det nye EB, så er jeg næsten sikker på at der er lagt op til at der snart kan tages betaling for bagage. Dette passer godt med at kravet til sølv (hvor 1 bag er gratis) er nedsat, så det kun er folk der er "utro" og altid shopper billigste billet der skal betale.

    Og med nu 2 ekstra til EBG og EBD, så har de fortsat bagage som idag.

    Om ikke andet så er alt forberedt til at indføre dette gebyr - uden at de bedste kunder får dårligere vilkår end idag.

    Hvad tror I?
     
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Fik denne mail med "posten" i nat:

    upload_2014-2-4_7-51-42.png

    Link: http://www.sas.dk/eurobonus/guld-medlem/

    (Opdateret side med korrekt information)

    Har andre fået noget andet?

    Jeg er også enig i Flemmings gæt på bagagedelen. Det lugter for meget af gebyr for dem uden Eurobonus kort og Eurobonus Member niveauet med et klart incitament om at "få nu det sølv kort og alt er som det plejer" og på denne måde give lidt "fordele" retur til sølv kortet nu hvor det er degraderet i fx. de 15% ekstra pointoptjening.

    Så der er lagt op til flere ændringer - måske allerede i år...

    Hilsen
    Henrik
     
  16. silferlood

    silferlood VIP medlem

    Beskeder:
    258
    "Synes godt om" modtaget:
    649
    Point:
    93
    Hetl säkert så tror jag med angående bagage! Jag undrar lite på detta med 100 enkeltrejser, är det enbart på SAS eller alla flygbolag som de har avtal med? Idag är det ju så att EBG får du efter 50 enkeltrejser med SK og Widerø.
     
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Så vidt vi kan læse så er det kun via SK/WF som gælder for de 100 segmenter og at de 100.000 point kan optjenes via alle Star Alliance partnere.

    Hilsen
    Henrik
     
    silferlood "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    De har lavet en fin grafik der viser det hele her: http://www.sas.dk/eurobonus/guld-medlem/

    Var et øjeblik bange for, at 25% multiplikatoren var væk, men den er der..

    en underlig eller uforståelig perk, er da at man kan ringe til hinanden gratis, hvem har fundet på det? - hvis du vil kontakte kolleger eller hvem det nu er, så bruger man da vel Skype eller Facetime? - er det bare mig der synes den feature er noget bavl? - eller måske jeg ikke har forstået den...
     
    Senest redigeret: 5/2/14
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Hej Kristian,

    Vi snakkede om det samme da vi modtog materialet i sidste uge. Det som vi pt er kommet frem med er at vi tror på at den frie WiFi bliver spærret således at Skype etc ikke vil virke men derimod at der vil være adgang via denne app. Derfor kan de styre dette og få indkomst fra dem som ikke har et medlemskort og på den måde trække flere entry medlemmer ind. Senere kunne man forestille sig at det kun er EBG og op der kan tale med hinanden gratis hvor resten koster penge for at få adgang.

    Dette er vores gæt pt til denne lidt underlige app - lidt samme approach som med MobilePay som Danske Bank har sendt gratis ud og nu er den 1 mio brugere og lige om snart kommer der gebyr på for at gøre det og det vil så tjene penge hjem.

    Lyder det som en plausibel forklaring?

    Hilsen
    Henrik
     
  20. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Jeg tror desuden, der måske kommer nogle features i den app, så man kan få en form for "taletidskort" og have muligheden for at ringe til almindelige telefonnumre via ip-telefoni til en rimelig pris. Mon ikke SAS og den partner de har valgt til dette ser lidt indtjeningsmuligheder i det.

    Dog er jeg helt enig i at (iht hvad vi ved indtil nu), så er det en meget mærkelig "perk". At tale sammen gratis/billigt via voip er ligesom ikke noget nyt og mon ikke de fleste vil vælge Skype/Viper el.lign., som er langt mere udbredt end en SAS app.

    Jeg vil godt spå, at det bliver en af de ting, der kommer til at lide en stille død på sigt. Men lad os se. Måske har SAS nogle specielle planer for den - jeg har dog svært ved at se hvad det skulle være, men man kan jo blive overrasket ;)

    Hvis det bare er en "Connect App", så lyder det ihvertfald ganske uinteressant.

    Desuden ville jeg synes det var mere logisk at bygge det ind i den almindelige SAS app - nu hvor man alligevel skal være Eurobonus-medlem og logge ind for at kunne bruge den. Det ville give en langt større udbredelse og øge chancen for at bare nogle få kommer til at bruge denne feature.
     

Del denne side