EuroBonus *A award billet til USA

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af obs, 25/4/15.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Med en del point på Eurobonus-kontoen tænkte jeg at brænde dem af på en business class-billet til USA denne sommer, inden at de eventuelt bliver devalueret (eller at SAS eventuelt går konkurs...)

    Men er der mulighed for at finde frem til mulige rejseruter på forhånd? Så vidt jeg kan se på SAS' hjemmeside skal man ringe ind for at bestille award-billetter. Men det ville være rart at være orienteret om de forskellige muligheder på forhånd.

    Nogen her der kan give nogle tips? Umiddelbart tænker jeg en rejserute a la CPH-(XXX)-SFO og retur. Er der eventuelt mulighed for at flyve til og fra forskellige lufthavne, eller vil det skulle bookes som 2 enkeltbilletter?

    Er der nogle betingelser man skal være opmærksom på, og hvordan ser det ud med brændstof- og øvrige afgifter? Så vidt jeg har hørt varierer afgifterne noget mellem de forskellige selskaber.
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja du kan søge efter availability på f.eks. Uniteds hjemmeside (kig efter Saver Awards). Hvis du kun skal bruge een billet burde det være muligt men ellers er du noget sent ude for at finde en billet til USA i sommerferien......

    Mht fuel surcharges svinger det ganske rigtigt, men jeg ved ærligt talt ikke om du kan finde nok availability til at du kan være kræsen...
     
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Nej det ser godt nok noget stramt ud med muligheder. En af dem kunne være at booke til Chicago, og så betale for en billet videre derfra. Her indgår SAS iøvrigt mærkeligt nok i rejsen. Det havde jeg mindst af alt forventet...

    Men tak for tippet. Eventuelt må det så vente til næste år eller på et tidspunkt uden for sommersæsonen.
     
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg syntes også at Star Alliance Awards den anden vej (Asien) er ganske attraktive i business eller first.

    Er du fleksibel vil fx Lufthansa frigive first class billetter 14 dage før afgang og det kan du måske udnytte hen over sommeren. Også til USA.
     
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Skal man søge efter dem på Lufthansas egen hjemmeside, eller kan man også bruge United's til det?
     
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det kan også gøres på unit
    Uniteds side :)
     
    obs og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side