Eurobonus - Grønland og Kristiansand

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Cycling Pig, 17/7/14.

  1. Cycling Pig

    Cycling Pig Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Jeg er helt ny herinde og også ret ny i "bonusverdenen". Jeg har dog samlet de første point ind hos Eurobonus og finder langsomt rundt i junglen...
    Det jeg har brug for lidt rådgivning til er forholdene omkring flyrejser til Grønland og Kristiansand i Norge. Jeg har familie i Kristiansand og skal derfor derop med jævne mellemrum. Når vi flyver til Kristiansand har det før været lidt tilfældigt, om vi fløj med SAS eller Widerøe. Er der store fordele for os at hente ved udelukkende at flyve med SAS, eller er det ligegyldigt? Måske et dumt spørgsmål, men som sagt er jeg ny og synes, at det er lidt svært at tyde på SAS' hjemmeside.
    Derudover har jeg noget familie der arbejder på Grønland de næste to år, og jeg skal derfor også derop et par gange. Ved af google lidt, er jeg kommet frem til, at Air Greenland gik ud af Eurobonus for nogle år siden. Er der nogle af jer, som har erfaring med Air Greenland og rejser til Grønland? Er der overhovedet nogle bonusser at hente?
     
    Henrik Olsen, Flemming Poulsen og Schwert "Synes godt om dette"
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Hej og velkommen :)

    Jeg vil nøjes med at kloge mig på Norges delen, som det ser ud nu er det fuldstændig ligegyldigt om du rejser med SAS eller Widerøe, der gives EB point og EB segmenter (enkelt flyvninger, der tæller for os der rejser meget intra nordisk på GO) nøjagtigt ens for de to selskaber nu, som før SAS solgte 80% af Widerøe.

    Om dette fortsætte kan kun fremtiden vise, men mon ikke de norske investorer har fået noget med om dette i deres købsaftale, EB er et ufatteligt stærkt program, og efter det igen blev tilladt at optjene point og segmenter på Norsk indenrigsflyvning er jeg helt sikker på at dette er noget af den "værdi" der er betalt for. (man har nok haft en ide om at forbudet stod for fald)

    Igen velkommen her hos os "fly tosser"o_Oo_O
    Bh
    Schwert
     
  3. Jan Backstrøm

    Jan Backstrøm snekkerjan

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Vi flyr relativt ofte mellom Kristiansand og København og kan opplyse at det kun er Widerøe som flyr denne strekning, men den flys i Code-share med SAS. De flyr med De Havilland DHC-8 400 Series.

    Dermed er det likegyldig om du bestiller som WF- eller en SK-flight når det gjelder bonuspoeng.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Cycling Pig

    Cycling Pig Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Tak for jeres svar vedrørende rejser til Kristiansand! Det er jo dejlig nemt, når der ingen forskel er på SAS og Widerøe ift. EB.

    Jeg har selv søgt lidt på rejser til Grønland, og det ser ud til, at Air Greenland intet bonusprogram har efter de forlod EB. Hvis der er nogen, som har andre erfaringer, så hører jeg meget gerne om dem!
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    127
    Point:
    43
    KRS-CPH er en af WF's bedste ruter, og den er desværre meget højt priset sammenlignet med ruter af tilsvarende længde.
    Det hender man finder biligere billetter mellem KRS og CPH om man flyver via OSL. I så fald vil du få flere points og segmenter, men ulempen er dog at det tager længere tid og at man skal checke sin bagage ind på nyt i OSL.

    Ligeledes er der for dem der bor i KRS og flyver ud til andre destinationer end CPH ofte billigere at flyve via OSL en CPH. Det er synd da det er meget mere praktisk at flyve via CPH hvor man kan bruge loungen og ikke skal checke ind bagage på nyt og stå i kø for sikkerhedskontrol. På den andre siden er det noget mærkelig at man tit finder billetter til DUS og TXL til lavere priser end udelukkende KRS-CPH selv om man benytter samme afgange. Forstå det den som kan......
     
    Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  6. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Air Greenland er ganske rigtig ikke længere EB partner (selvom SAS er medejer). I praksis betød det ikke så meget, da det pga. Air Greenlands forældede bookinsystem ikke var muligt at booke bonusbilletter. Nu er Air Greenland ganske vist blevet opgradet til Amadeus bookingsystemet, og man kan booke kombinerede SK/GL biletter, men det virker ikke til at SAS har lyst til at integrere mere end det. Eneste andet selskab med faste ruter til Grønland, er Air Iceland (ikke at forveksle med Icelandair), som heller ikke har et bonusprogram.

    Jeg selv (og familien) var så heldig at komme til Grønland på bonuspoint for 5-6 år siden hvor SAS i en kort periode fløj en A319 til Kangerlussuaq. At SAS så aflyste ruten inden vi kom afsted og ombookede os til Air Greenlands A330 var bare fint. Især da jeg havde købt forbindelsesfly videre til Ilulissat med Air Greenland, og mine connections dermed kom til at passe bedre. Det er iøvrigt ikke anbefalelsesværdigt at rejse i Grønland på seperate billetter, da forsinkelser og aflysninger pga. vejr er ofte forekommende. Alle der har rejst ofte på Grønland har prøvet at strande flere dage i Kangerlussuaq, og selvom pizzariaet har en udemærke muskosokse-pizza, er der ikke særlig meget andet at give sig til. Så (trods alt) hellere blive strandet med Norwegian i Bangkok eller Ft. Lauderdale...

    Men på trods af (eller måske netop på grund af) at det er så bøvlet at komme dertil bør Grønland stå højt på listen over steder man skal besøge. Jeg har stadig ikke oplevet noget flottere natur end Isfjorden i Ilulissat set fra en hundeslæde. Ingen store huller i jorden, koralrev eller vandfald har kunnet måle sig med det.
     
    Schwert, Nicki Lolk Sørensen og Kristian "Synes godt om dette"

Del denne side