Eurobonus Mileage Run

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Phizzy, 28/3/17.

  1. Phizzy

    Phizzy Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Hej alle!

    Jeg er forholdsvis ny i hele dette "Mileage run" koncept, men er nu blevet ret besluttet efter at gå efter et potentielt Guld kort igennem SAS. Det kommer af, at jeg, igennem arbejdet, har fløjet en del med Star Alliance/SAS i min optjenings periode, fået et Sølvkort, og er nu ved at være tæt på Guld status.

    Jeg har i øjeblikket 38.252 point og mangler dermed 6.475 point for at nå Guld. Min kvalificerings periode slutter 30. April 2017.

    Jeg er nok lidt sent ude.. Men hørte fra en ven, at man kunne få tips til mulige rejser herinde. Alternativt har jeg set at jeg kan betale DKK 6.500 for de manglende Basis point igennem SAS' hjemmeside - men hvis det kan gøres billigere er jeg åben for forslag!

    Jeg er desværre ikke super fleksibel i løbet af ugen, og vil helst rejse i weekenden og undgå overnatninger. Men hvis det kræver at tage en fredag eller mandag fri, kigger jeg gerne på det.

    Håber at der er nogle eksperter herinde der kan hjælpe mig... :)
     
    AMJ og Henry "Synes godt om" dette.
  2. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    260
    "Synes godt om" modtaget:
    546
    Point:
    93
    Ikke at jeg er den store ekspert, men hvis du rejser med SAS fra CPH-Hong Kong 22-24 april, 4500 kr så optjener du nok point. Det er i weekenden, dog hjem mandag. Så du undgår ikke overnatning.
     
    Henry, Phizzy og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    Hvor rejser du fra, CPH?
    Hvor mange antal flyvninger har du?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    569
    "Synes godt om" modtaget:
    1,463
    Point:
    93
    Jeg kan anbefale 24 timer i Hong Kong, den tur tog jeg selv for et par år siden da jeg manglede 10.000 point for at beholde Diamant status.

    Jeg ville kigge på SAS kalenderen og finde den oversøiske destination der har den laveste pris i en weekend - du kan altid finde et billigt hotel. Se det som en del af oplevelsen at du er 24 timer i en by inden du skal hjem igen!
     
    Henry, Kenneth K, Phizzy og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Phizzy

    Phizzy Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Sorry - ja, jeg rejser fra CPH! Og har desværre kun 14 flyvninger... Man skal vidst have 45 for Guld.

    Tusinde tak allesammen for jeres forslag :)
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,095
    "Synes godt om" modtaget:
    4,310
    Point:
    113
    45 flyvninger eller 45.000 points, og som Frank siger, snup en weekendtur til Hong Kong.
     
    Henrik Olsen, Phizzy, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    Findes der et sted hvor man kan se, hvad den enkelte flyvning giver på en specifik booking klasse?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Glæder mig til at høre om det lykkes :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Hvad er en fornuftig pris på bonuspoint på en mileage run? Har lige købt en billet, som koster 2946 DKK, og som giver 5000 point. Dumme jeg var ikke opmærksom på, at med det nye setup for billetter til business kunder, skulle jeg have købt den via virksomhedens konto og sparet 60 kroner (jeg har altid været vandt til at købe via min private profil. Men det ved jeg til næste gang.
     
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    'lige købt' - husk 24 timers returret?
    HKG turen med 11.874 point til 3-4.000 DKK via ARN plejede at være et meget god benchmark... bliver nok lidt dyrere, og færre point ud af CPH, men bedre til en weekend tur :)
     
    PeterA og Henry "Synes godt om" dette.
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Velkommen i klubben:(

    Jeg tænkte også på det med de 24 timers fortrydelse, men min var en enkelt CPH-AAL, så det ekstra strømforbrug på PC'en overstiger næsten Business-besparelsen på 12 kroner.:p

    Men hvor fandt du 5.000 point for knap 3.000? Lyder som en go' pris
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Kunne ikke genskabe den. Men fandt tilsvarende rejse: 3749 point for 2045 kroner: AAR-CPH-OSL-PRG.
    SAS-PRG.png
     
    Kenneth K, SebastianBruun og THammer "Synes godt om dette"
  16. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    930
    Point:
    93
    Nu er jeg ung og har derfor mulighed for at købe SAS Ungdomsbilletter, og det kræver selvfølgelig også man er villig til at flyve eco, men med SAS Ung kan man få CPH-HKG-CPH for 2.354kr, som giver 9000 point
     
    Henrik Olsen, Nicki Lolk Sørensen, Nielspg og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    930
    Point:
    93
    Der er selvfølgelig også mulighed for at byde på en opgradering. Jeg er ret sikker på, at hvis man er lidt heldig, så kan man få billige Plus-billetter ved at opgrade Youth->Plus
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    930
    Point:
    93
    Har lige set det er endnu billigere at flyve fra Norge. Man kan flyve BGO-OSL-CPH-HKG-CPH-OSL-BGO på SAS Ung for 2.149 kr. som giver 10.000 point
     
    Henrik Olsen, Nielspg, Frequie og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    930
    Point:
    93
    Ved godt jeg spammer lidt, men jeg har fundet en god mulighed mere, og denne gang er det SAS Plus:
    MMX-ARN-CPH-DUB på SAS Plus for ned til 1282kr giver 3000 point. Så vidt jeg kan se er det kun muligt at komme ned på mindre end 1300kr på afgangene 06:25 fra Malmö, så man skal rimelig tidligt op. Til gengæld kan mange Københavnere vel spare et positioning flight ved at tage til MMX. Det er også muligt at flyve Plus CPH-ARN-DUB til kun 1175kr på væsentligt mere favorable tidspunkter og stadig optjene 2250 point.

    Generelt er Dublin et godt sted at flyve til på et (mindre) mileage run, da der er billige billetter og det ikke tæller med som Nordic+. Hvis man så kan flyve fra mere obskure lufthavne med nogle forcerede mellemlandinger, så er der rigtig gode point at hente.
     
    Senest redigeret: 7/2/19
    Kenneth K, Nielspg, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Ikke spam - men godt at skrive lidt mere konkret om datoerne du kigger på og måske screen dump også. Så er det lettere for andre at genskabe :)
     
    Nielspg, Henry og MortenS "Synes godt om dette"

Del denne side