Eurobonus niveau ved booking af rejse vs. afrejse tidspunkt

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af henrikpe, 3/5/18.

  1. henrikpe

    henrikpe Medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    31
    Point:
    13
    Hej IF'ers

    Hurtigst spørgsmål - er det booking tidspunkt, eller rejsetidspunktet det afgører ens klassificering ift. Eurobonus og pointoptjening?

    Jeg er ved at booke 2-4 rejser i juni, og i august, og mit EBG udløber her 30/5. Fordi pt. vil det stå til højere pointoptjening, fri sædevalg, fast-track e.g - men spørgsmålet er om det stadig er gældende den dag jeg skal flyve.

    Pft.!
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Har ikke prøvet det, men gætter: Du har et EBG-kort, som gælder indtil udgangen af august. Derfor vil du formentlig have alle guldfordele i kortets gyldighedsperiode.
     
  3. henrikpe

    henrikpe Medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    31
    Point:
    13
    Det er grace perioden der udløber her 30/5 :(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Min oplevelse har været blandet på det her område hos OW så tag det med et gran salt: På bookingtidspunkt kan du vælge sæder (også premium sæder du måtte have adgang til qua din status) og du kan risikere at blive flyttet ved check-in hvis de fanger at din status er faldet (eller forsøgt afkrævet betaling!). Men jeg kan ikke se nogen negative ved at gøre forsøget som jeg gjorde.
     
    Henrik Olsen, henrikpe og Henry "Synes godt om dette"
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Enig med @jakobv84 - jeg er NÆSTEN sikker på at de ikke fanger den, det er jo også grunden til at man (når det er den anden vej) skal huske at ringe/skrive til kundeservice for at få opdateret status på eksisterende bookinger. Jeg tror du vil blive genkendt som EBG på rejse dagen, men det kan du jo bare teste ved at tage et par ekstra kufferter med ved check-in ;););)

    /DSGM
     
    Henrik Olsen, henrikpe, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. henrikpe

    henrikpe Medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    31
    Point:
    13
    Super, jeg ser hvad der sker og melder tilbage i tråden her :cool:
     
    Henrik Olsen, Peter F., Frequie og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Så blot for at prøve at konkludere:

    Der skulle ikke være problemer med Frit sædevalg: Hvis du gør det i maj, ingen problemer. Du har jo guldstatus.:D

    Hvis din status står i billetten og den ikke bliver tjekket / opdateret med din aktuelle status, så formoder vi (men er ikke helt sikre på):
    • Check-in ved guldskranken / Business: Hvis de beder om at se dit guldkort, så går den ikke.
    • Ekstra baggage: Hvis de beder om at se dit guldkort, så går den ikke
    • Fast Track: Du kan jo altid tjekke, hvad SAS skriver på dit boarding card. Står der EBG, så formentlig OK. Hvis du har sølvkort, så OK i perioden 9. juli - 19. august.
    • SAS lounge: Samme som fast track.
    • Star Alliance lounge: Beder de om at se dit guldkort, så ....
    Ingen har nævnt pointoptjeningen. Men her er jeg helt sikker på, at du ikke få de ekstra 25%. Jeg har i år oplevet det hos Czech Airlines, hvor jeg lige faldt ned på sølv-status. Men jeg er stærkt på vej tilbage til guld:)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. henrikpe

    henrikpe Medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    31
    Point:
    13
    Hvis du ser lidt længere tilbage i tråden forærede jeg nemlig et sølvkort væk til et andet medlem der kunne få glæde af det :)
     
    Nj4220, Calle77, jtraveler og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side