Eurobonus Optjening på United - Devalueret

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af alexanderln, 24/2/15.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tror I samme regler gælder at man kan få kreditteret via den gamle chart på eksisterende bookings?
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det kommer vel også bare efter hvor mange penge United giver til EuroBonus. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor når det er kommunikeret derfra, men det kommer sikkert aldrig frem. Og de har jo forbeholdt sig ret til at ændre det uden varsel, så der er ikke meget at gøre.
    Jeg håber @Christian Løn er booket i en klasse der stadig giver noget...
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    UA business turene var i P.
     
  7. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Endnu engang træder SAS på deres kunder. Det kan sagtens være at de er i deres gode ret til at ændre vilkårne fra den ene dag til den anden, men jeg ville godt nok føle mig snydt hvis jeg havde EB som mit FFP, og jeg havde et par P-class United flyvninger på tapetet inden for det næste stykke tid - det er jo en kæmpe forskel! Hvordan skal man kunne planlægge noget som helst under disse vilkår?

    I det mindste burde de give point efter de "gamle" regler til alle bookinger fortaget inden en given dato - eksempelvis 28/2-15.

    Man undres endnu engang over SAS og deres service, eller mangel på samme...
     
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Tror ikke, at det er SAS det her... Det er United der bestemmer hvor mange point de vil give, det er jeg sikker på og SAS sænkede jo også deres optjening, så der skal vel justeringer til? Bonuspoint er jo en slags valuta..

    En side note er da, at ser mange businessclass kun giver 100%.. Virker da lidt underligt...
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  9. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Det er jeg med på, men det lykkes dog andre selskaber at give deres kunder en noget bedre varsel, når de ændrer på programmets detaljer. Hvis alle alliancepartnerne bare ændrede optjeningssatserne fra den ene dag til den anden, ville man jo ikke kunne planlægge noget som helst, og jeg går derfor ud fra at United har adviseret SAS om disse ændringer for et godt stykke tid siden. Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken for jeg ved det jo ikke, men det hele virker meget kluntet og går ud over kunderne i sidste ende...
     
    Senest redigeret: 25/2/15
    Kristian "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    United ville have en interesse i ikke at fortæle EuroBonus om det, før end højest nødvendigt. Ikke at det på nogen måde er rimeligt, men det kunne få mange til at booke, og så kan united formindske regningen for point. Jeg har svært ved at se hvad EuroBonus får ud af at vente med at fortælle om det? At flere bliver hos EuroBonus, da de tror de har god optjening? det løb er vist kørt...
    Jeg er stadig i tvivl om hvor vidt jeg skal forsøge at nå de sidste 20.000 point for guld inden septemeber, eller om jeg skal forsøge et match til TK og så starte optjening hos OZ... Livet er fuld af store dilemmaer. ..
     
    Ekeren, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  11. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Desværre har jeg bestilt i K - jeg har skrevet til [email protected], så må vi se hvor samarbejdsvillige de er.

    Jeg har fået lidt extra rejser i marts og får sikkert også et par i april, så jeg når nok 90.000, selvom jeg kun får 50% på min United tur.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Ændringerne kommer da United ændre optjeningsstruktur march 2015 - fremover bliver det på basis af billetpris og ikke distance, har jeg googlet mig frem til. Er der nogen der ved mere om det?
     
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ja de annoncerede for længe siden (en del måneder) at milage plus blive revenue baseret, i hvert fald på 016 ticket stock, så en basis member får 5 miles/$ brugt, og så i intervaller op til deres top tier der giver 11miles/$, og det er så uden taxes at de $ bliver beregnet, ligesom PQD... Ret kompliceret!
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  14. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Som du selv skriver så annoncerede de for længe siden ændringer af deres program, og i disse ændringer ligger også devalueringen af pointindtjeningen hos de andre selskaber, herunder SAS. Derfor vil jeg tro, at de har meldt ændringerne ud til deres partnere for et godt stykke tid siden. Det kan så godt være at SAS intet vinder ved at melde det så sent ud som de gør, men nu har rettidig information jo ikke været SAS's stærke side her på det sidste - se blot på strejken igår hvor folk bare sad og ventede og ingen information fik, eller ifm. sidste store ændring af EB-programmet. Mit argument er at SAS har en alt for laissez faire indstilling til kundeservice - herunder (rettidig) information, og at denne skinner igennem over snart hele linjen - desværre.

    Var jeg dig ville jeg matche mig videre og evt. finde grønnere græsgange ;).
     
    Senest redigeret: 25/2/15
    tbh og Kristian "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    ikke for at afspore, men når nu alle er "lige", så kan man jo lige så godt vælge AC med deres Dreamliner over atlanten? - så ingen præferencer med UA mere..
     
    Ekeren, obs, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Du må gerne informere om udfaldet, skal selv til Lima med UA i august
     
  17. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Tager turen over påsken i P - giver stadig 200% hos A3 ;)
     
    jakobv84 og Kristian "Synes godt om" dette.
  18. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Desværre ikke meget held, SAS siger at det er United der har devalueret og de derfor ikke kan kompenserer dette.
     
  19. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Ifølge SAS har de kommunikeret ændringen ud så snart det fik dette kommunikeret fra United.
     
  20. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Bare lige for at være helt på det rene så kan SAS jo til hver en tid vælge at kompensere ved ganske enkelt at give dig Eurobonus points ud af egen lomme... Hvis det gik den anden vej (altså UA valgte at give dig færre points på din MileagePlus konto for at flyve SAS) så er jeg med på der nok ikke var meget de kunne gøre.
     

Del denne side