Eurobonus på bonusrejser?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Trolix2000, 8/9/16.

  1. Trolix2000

    Trolix2000 Medlem

    Beskeder:
    53
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    sikkert et dumt spørgsmål, men hvis man booker en bonusbillet via den SAS kampagne der kører i disse dage, får man så også Bonuspoint for den rejse eller er det lige lovligt friskt at håbe på?
     
    seanl "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113

    Du får aldrig bonuspoint på rejser, der udelukkende er købt for eurobonuspoint (Dette gælder for alle bonusrejser med SAS og andre *A selskaber).

    Jeg har et par gange købt bonusrejser med Lufthansa. Her bliver dit EBG kort heller ikke registreret - så det skal du vise, hvis du vil ind i "Senator Lounge". Går ud fra, at det er det samme med alle selskaber.
     
    seanl "Synes godt om" dette.
  3. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    164
    "Synes godt om" modtaget:
    356
    Point:
    63
    Det korte svar - nej ;)
     
  4. Trolix2000

    Trolix2000 Medlem

    Beskeder:
    53
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Det giver selvfølgelig total mening - beklager hvis det var en af de helt tossede spørgsmål.
    Skulle bare være helt sikker!
     
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Bare rolig - der er før set dummere spørgsmål...:confused:
     
    seanl og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Nemlig, og @Trolix2000 der findes ikke dårlige spørgsmål på dette forum, så bliv endelig bare ved med at poste, hvis der er noget du er i tvivl om!
     
    Erwin Lansing, Peter F., Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg tager denne gamle tråd op, da jeg netop har siddet og set efter billetter til Trondheim. Som vanligt er intra-Skandinavien ikke blandt de billigste destinationer, så jeg ville tjekke mulighederne for bonusrejser, da de relativt høje billetpriser i kombination med den lave 'enhedspris' på bonusrejser i Skandinavien ofte giver god værdi for pointene, (når man nu skal den vej).
    Her opdagede jeg en ny feature, når man søger priser med point:
    upload_2020-2-16_15-21-0.png
    Førstnævnte er den kendte variant, mens den anden variant er - som der står ovenfor - baseret på billetprisen i penge, ligesom ved søgning i kombinationen Point+Penge.
    I Trondheim eksemplet giver det sig udslag i følgende 'prissætning':
    upload_2020-2-16_15-24-5.png
    Den brune prik indikerer Bonus-billet. Samme brune prik vises i øvrigt også på søgebilledet i lavpriskalenderen, så man på månedsoversigten kan se hvilke dage, der er bonusbilletter til rådighed.
    Og her kommer jeg så til pointen jfr. tråd-overskriften: Der optjenes point på de billetter, som ikke er bonusrejser (rejser uden den brune prik), også selvom billetten er købt kun for point, hvilket jo er nyt i forhold til de tidligere besvarelser ovenfor.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Det er jeg ikke enig i. Jeg har lige tjekket alle svar - og kan ikke se, at nogen af dem er forkerte.

    Der blev spurgt til, om man kunne få bonuspoint på bonusrejser, der bliver købt i en aktuel kampagne. Dette er den type bonusrejser, som SAS kalder "Bedste pris". Her gælder et sæt regler. Og vi optjener ikke bonuspoint på disse rejser.

    Man har altid kunne optjene point på de rejser, SAS kalder "Bedste tilgængelighed". Også selvom de rejser udelukkende betales med point. Men disse billetter udstedes under andre regler (også andre regler for at fortryde / annullere). Da disse rejser er hundedyre, hvis du betaler med bonuspoint, så er det en anvendelse, vi sjældent omtaler / henviser til.

    Men jeg takker under alle omstændigheder for din præsicering.
     
    CHIP og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  9. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    OK, fair nok. Det var ikke for at skrive, at ovenstående var forkert svaret. Det var jo helt korrekt dengang. - Nu er der blot kommet en nuance til; en ny valgmulighed, hvortil dette udsagn så ikke passer længere:
    Og så var mit ærinde i øvrigt at dele denne - for mig - nye mulighed med forummet. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Det er bestemt ikke den bedste value-for-money, men som du skriver, og som der jævnligt ses her i forum, så kan man ende med at brænde inde med point. Og så er muligheden jo fin at have også.
     
    Laurajensen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Hvis alternativet er, at pointene bare forsvinder fra kontoen, så er de jo bedre at få en "dyr" rejse. Det kan jeg kun være enig i.
     
    seanl, SebastianBruun og CHIP "Synes godt om dette"
  12. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Fandt i dag en T/R til Tokyo med SAS 6 - 13 august på Business til 100K Booket, og så må vi ses om den holder
     
    CHIP, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Nogen der har fået aflyst/udsat deres rejser booket på point? Hvad gør SAS? Aflyser og refunderer, hvis det er en pointrejse?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    866
    "Synes godt om" modtaget:
    2,548
    Point:
    93
    Har en kammerat, der har fået aflyst en bonus-rejse, hvor pointene er forældede. De har fået at vide, at de kan udnytte pointene hvis de booker en ny bonusrejse indenfor 14 dage, så det er umiddelbart fin service synes jeg.
     
    Kenneth K, RasmusH og Henry "Synes godt om dette"
  15. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Yes
     
    RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Bortset fra at de har lukket for booking af bonusrejser eller er det kun booking af rejser hos A* partnere?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    866
    "Synes godt om" modtaget:
    2,548
    Point:
    93
    Star alliance award booking er lukket - SAS bonusrejser er åben.
     
    Henry og Nj4220 "Synes godt om" dette.
  18. seanl

    seanl Nyt medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Tror ikke det kan lade sig gøre :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    I dag var den gamle pensionist heldig. Jeg har længe holdt øje med bonus rejser i januar 2022 cph-sfo-cph, især retur NAT flyvningen.
    Nu har jeg en udtur på øko seat 30A og retur på biz seat 1H (dvs adgang til Polaris loungen).
     
    jtraveler, NielsC, Oletjala og 7 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side