Eurobonus Point Værdi per dansk krone

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Miamidk, 24/4/17.

  1. Miamidk

    Miamidk https://my.flightradar24.com/Miamidk/

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Ny i dette forum.

    Er der uskrevet point tier for EB point yield per betalt billetkrone med SAS, som kan guide en hvad der er et godt "køb"?

    Har følgende ture på programmet:
    Har en tur fra CPH via IST til BUE til 1,602 point per billet krone med TK/J
    Har en tur fra CPH via DOH til AKL til 1,608 point per billet krone med QR/J

    Hvad siger erfaringen?

    1000 tak
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg vil umiddelbart sige det sådan: Alt over 2 er et godt køb og over 3 er det et rigtigt godt køb. Men 1,6 er heller ikke helt skidt.
     
    tbh, Henry og Miamidk "Synes godt om dette"
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,414
    "Synes godt om" modtaget:
    12,861
    Point:
    113
    Jeg vil sige, at det afhænger af, hvor du rejser til/fra. Jeg har ikke tidligere regnet på det, men min mavefornemmelse sige
    • Indenrigs (Danmark) er alt over 1 et godt køb. Og 0,8 er OK
    • Europæiske ruter koster pointene lidt mindre (men det afhænger også af, hvem du flyver med og din status. Ture med SAS giver normalt lidt flere point end tilsvarende ture med *A partnere - og har du guldstatus, så SAS giver +25%, så kan pointene være billige). Så her vil jeg sige 1,2 - 1,5 er OK
    • Længere ruter har jeg begrænset erfaring med. Så dem vil jeg ikke kommentere på
     
    Miamidk, obs og tbh "Synes godt om dette"
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,122
    "Synes godt om" modtaget:
    8,172
    Point:
    113
    Jeg ville putte endnu flere faktorer på:
    • Hvornår bookede du
    • Flexibilitet (datoer, destination og afgangslufthavn)
    • Formål med rejsen
    • Har du betalt ekstra for at få en rejse der giver point i forhold til den billigste mulighed
    • Kabineklasse (ups, læste lige derstod J)
    Nå, efter at have fundet ud af det var business lyder det som nogle meget fornuftige priser. Det kunne nok gøres lidt billigere hvis det kun var for point, men der er vist mere i det og det lyder som nogle fede destinationer, så jeg tror du kan være godt tilfreds.
     
    Miamidk "Synes godt om" dette.

Del denne side