EuroBonus Silver - noget at stræbe efter?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af DrDreier, 4/9/15.

  1. DrDreier

    DrDreier Aktivt medlem

    Beskeder:
    103
    "Synes godt om" modtaget:
    114
    Point:
    43
    Kan EuroBonus Silver betale sig at stræbe efter?
    Sagen er at jeg i begyndelsen af året var lidt i tvivl om hvilken *A kurv jeg skulle lægge mine dyrtkøbte æg i?
    Faktum her 9 måneder efter er at jeg har 2.224 status miles hos Miles & More, 1.719 miles hos Aegean og 2.500 statuspoints hos SAS (+8.000 ekstrapoints). Jeg har en på kommende rejser med Lufthansa CPH-FRA-DEL-FRA-CPH og SAS CPH-MXP-CPH. Jeg mangler 4 SAS flyninger for at nå i EBS og det er jo nemt at nå, men er det pengene værd?
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Højest sandsynligt ikke. Med mindre du ligger meget vægt i fast track og lounge i norden 3 måneder om året, og en ekstra kuffert med SAS, så får du ca. ingen ting for EBS.. Men du burde nok vælge kun at lægge dine point et sted for at have en chance for nogensinde at få noget ud af det...
    Måske den ekstra kuffert på SAS er lidt værd med deres nye billetter uden baggage, men kommer også an på dit rejse mønster
     
    DrDreier "Synes godt om" dette.
  3. DrDreier

    DrDreier Aktivt medlem

    Beskeder:
    103
    "Synes godt om" modtaget:
    114
    Point:
    43
    Jeg vil helt sikkert lægge alle mine points ét sted - SAS, medmindre andre tilråder noget andet.
    4 rejser årligt til PNQ, men det er enten med LH, Swiss eller Austrian. Derudover nogle Europa byferier og en enkelt tur til Asien eller Amerika.

    Har også overvejet at gå over til BA, da de også har gode forbindelser til DEL og BOM. Og så lader det også til at OW selskaberne ofte har "gode deals"
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    For at besvare første spørgsmål: Nej det er det ikke. Måske hvis det kan gøres for bogstaveligt talt et par hundrede men ellers ikke. Mht bonusprogram ville jeg vælge alliance udfra rejsemønster, tider, flypriser, osv. Derefter kan man så overveje det konkrete program.
     
    MIchaelHA, Kristian og DrDreier "Synes godt om dette"
  5. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    En mulighed er også at opnå SAS-sølv. Herefter matcher du til Ulisse hos Alitalia jf. deres nuværende kampagne

    - http://www.alitalia.com/gb_en/millemiglia/promo-millemiglia/promo-status-match.html

    Med Ulisse, får du SkyTeam Elite status, som bl.a. giver 25% flere status point, ekstra baggage, priority seating/bording/checkin hos alle SkyTeam medlemmer. Desuden får du også lov at medbringe ekstra baggage hos bl.a. airberlin, Etihad og Jet Airways samt optjener 25% ekstra status point hos samme.
    Netop Jet Airways vil være meget interessant ift. dine rejser til Indien, da de har meget skarpe priser på denne destination (sjovt nok :D), og har codeshare samarbejde med Air France og Alitalia mfl..

    Med fire årlige ture til Indien, burde du komme op i nærheden af 40.000 point og der er derfor "kun" 10.000 point op til Freccia Alata Club, hvorfra du kan matche dig videre til 2 år med TK Elite status for eksempel....

    Desuden giver Ulisse to gratis upgades på medium haul - så du kan invitere konen med en tur til Rom på business :).

    Så jeg ville nok gå efter sølvet... ;)
     
    Senest redigeret: 4/9/15
    Simon Toft, asf, Ulrik og 6 andre "Synes godt om" dette.
  6. DrDreier

    DrDreier Aktivt medlem

    Beskeder:
    103
    "Synes godt om" modtaget:
    114
    Point:
    43
    Tak @Ekeren
    Desværre ser det ud til at de klasser jeg kan booke med KLM/AF og JetAirways alle giver 0% hos Alitalia :(
    Men helt sikkert en spændende mulighed som jeg vil prøve og så se om ikke jeg kan finde nogle klasser der giver points næste gang jeg skal rejse.
     
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Som også skrevet ovenfor, så er den vigtigste perk i EBS at man får en ekstra kuffert med. Det synes jeg godt kan have en ret god værdi. Specielt med det nye Go Light koncept.

    Lounge om sommeren og omkring jul er også fint. Så for at svare på dit spørgsmål - ja, jeg synes EBS er en helt ok status. Det er dog ikke en status jeg ville investere noget i - udover at samle alle æg i en kurv på de rejser som i forvejen flyves.

    Som udgangspunkt synes jeg det oftest er en god idé at samle point hos det bonusprogram som er "lokalt". Det giver bedst muligheder for at samle alle sine point og så supplere med ekstra point fra kreditkort, partnere m.v. Og flere point samlet på én konto giver lidt flere muligheder for at få dem brugt - fremfor en masse små summer fordelt på mange programmer.

    Ens rejsemønster kan naturligvis også spille ind. Flyver man nu altid med KLM, så giver det selvfølgelig ingen mening at ville samle point hos SAS. Men generelt set er chancen for at man flyver mest med det lokale flyselskab også oftes størst pga. større ruteudbud.

    Jeg vil ikke råde dig til at investere i at flyve ekstra for at opnå EBS, men kan du med dit normale rejsemønster få det planlagt, så du opnår det - så ville jeg gå efter det.
     
  8. DrDreier

    DrDreier Aktivt medlem

    Beskeder:
    103
    "Synes godt om" modtaget:
    114
    Point:
    43
    Tak Flemming. Har netop modtaget EBS fra et andet meget venligt medlem :)
     
    jefi99, Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om dette"
  9. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Så er det alle pengene værd ;)
     
    DrDreier "Synes godt om" dette.

Del denne side