Eurobonus - Star Alliance upgrade erfaringer?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af alexanderln, 18/5/16.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Nogle som har erfaringer med *A upgrades med EB-points.

    Som skrevet i tidligere tråde, så kræver det jo høj booking-klasse, men nogen hvor det faktisk er lykkedes?

    Er selv i den situation at jeg er havnet i klasse B på vej hjem med SIA (SQ) til sommer. Ville det være "værd" at smide 50k EB-pts for at flyve i C? og hvor sikker kan man være på at upgraden går igennem?
     
  2. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at opgraderingen bliver bekræftet på forhånd når du anmoder om den. For at blive opgraderet kræver det vistnok at der er ledige "award" sæder i din nye rejseklasse på afgangen.

    Personligt ville jeg nok bruge 50.000 point på at flyve på Business Class på en 11-12 timer lang rejse med SQ. Nu har jeg ganske vist aldrig selv haft fornøjelsen af at flyve i denne klasse med selskabet (selvom det står højt på "ønskelisten"!), men det er min klare opfattelse at de tilbyder en af de bedste produkter ombord - særligt hvad angår maden og servicen... :)
     
    Michael Wahl, alexanderln og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg vil ikke tage stilling til om det er 50k point værd, men SQ business class er weltklasse store dejlige sæder, helt fladt, og 1-2-1 konfiguration på SIN - CPH. Ja, det er sgu 50.000 værd hvis man har mange point på kontoen.
     
    Michael Wahl, clager og alexanderln "Synes godt om dette"
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    tak for svar. Regner lige med at smide Diamant-mailen et spørgsmål for at høre om den er confirmed/declined så snart man søger :) og så tror jeg at jeg prøver at søge!
     
    Senest redigeret: 19/5/16
    rasmus.emil "Synes godt om" dette.
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Jeg opgraderede en Lufthansa D-klasse til First for nogle år siden, fik bekræftelse med det samme.
    Mener det var ca. godt 1 måned før afgang.
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @rasmus.emil du havde ret. Det kræver frie award-pladser + høj bookingklasse! Ikke helt nemt når flyveren ofte er helt proppet når man får klasse B. Ingen frie awards i øjeblikket. Må prøve igen tættere på afgang :)
     
    rasmus.emil "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Er SQ ikke kendt for at åbne award plads tættere på afgang? Måske 14 dage før...?
     
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    det er hvad jeg håber på!
     
  9. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Jeg fik tidligere at vide fra dem at de kun har awards seats tilgængelige for deres eget FF program.
     
  10. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Jeg spurgte på en opgradering i gaten for ca 1 måned siden i København (CPH-SIN) og fik at vide at jeg skulle have Krisflyer point og høj booking klasse - begge dele havde jeg. Da de tjekkede var der ingen award seats selvom der var masser af plads på flyet. Jeg fik at vide, at jeg kunne købe en opgradering, men det kostede et absurd højt beløb (kan dog ikke huske præcis hvor meget)
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er vist kun tilfældet for Singapore Suites og ikke for BC
     
  12. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Er der nogen af jer der ved hvornår LH normalt åbner de sidste biz awardsæder? Jeg har 2x requests på venteliste til GRU-FRA d. 7/7
     
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    14 dage før åbner de for F awards til partnere så måske da? Ved det ikke præcist.
     
    Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  14. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Go Go Go @alexanderln ! Med tanke på SQs super gode business class produkt og generelt høje priser er det efter min bedste overbevisning den bedste brug af point (hvad Star-upgrades angår).

    SQs business, selv den nu aldrende SpaceBed, er blandt det bedste som findes på markedet. Helt klart værd at smide 50.000 point efter.

    Afhængig af belægningen er det ikke uset at der frigøres pladser i I når afrejsedatoen nærmer sig. Jeg tror du har ret gode chancer i sommermånederne - her er belægningen på business generelt lavere.

    SQ giver mulighed for awards til partnere på alle klasser, det er dog ikke alle partnere der har samme adgang. Jeg har booket både Business og Suites med partner-point :)
     
    Kristian, isolCBflyer, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side