Eurobonusoptjening på fly markedsført af UA, gennemført af LH

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af T4L, 29/7/15.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Jeg har booket et fly som er markedsført i P klasse af United, men bliver gennemført af Lufthansa. P-klasse både på UA og LH giver 100% optjening for SAS EB. Men jeg kan ikke gennemskue om denne UA P-klasse også gælder som P-klasse på LH eller om den bliver til noget andet. Nogen der ved det?
     
  2. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    jeg havde booket en rejse til USA med UA via london i K klasse. Jeg brugte mit TK kort da k klassen gir 50 % optjening. Men min flyvning fra cph til lhr var med SAS.
    Der fik jeg en helt anden klasse selvom der på billetten stå UA k klasse. Jeg fik den laveste klasse hos sas .
     
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  4. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    asf og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  5. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    clager "Synes godt om" dette.
  7. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Tak, Kristian. Ja, det er en rigtig god site. Men den fortæller ikke noget om UA P klasse også bliver til P klasse på LH. I mellemtiden har jeg dog været på mit fly og kan bekræfte at det er blevet til P klasse på LH også. Jeg var på CPH-FRA-BOS-FRA-CPH. Den sidste flyvning FRA-CPH er i Y i stedet for P. Sjovt nok giver den 1250 EB point sammenlignet med 750 point for CPH-FRA i P klasse. Noget man skal være opmærksom på når man booker de her "billige" business billetter på *A. Selv vil jeg i hvert fald hellere få flere point end at sidde i business klasse på denne rute.
     
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    En måde at aflæse kunne være, at United P klasse giver 100% på Lufthansa og Lufthana P klasse giver 100% på SAS?

    FRA-CPH? var det med SAS? - hvis man ser på http://www.wheretocredit.com/lufthansa/y - burde den "kun" give 100%...
     
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hvis det var med SAS skulle den give 1.500 point (+ evt. bonus). Men jeg tror at det har været en LH-flyvning, for den giver ifølge den opdaterede pointtabel 1250 point i Y men kun 750 i P.
     
  10. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Det er rigtigt at både United P klasse og Lufthansa P klasse giver 100% SAS EB point. I Star Alliance er det altid "operating carrier" der bestemmer pointoptjeningen. Mit fly var markedsført af UA som P klasse. Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at det også er P klasse for Lufthansa, det kan sagtens blive til en anden klasse. Men det har så vist sig her at det er det samme.

    Jeg tror de 100% for LH Y klasse ifølge wheretocredit.com refererer til flights worldwide. Men FRA-CPH er en European cross border route og den giver 1250 point ifølge https://www.flysas.com/en/fr/eurobonus/earn-points/airlines/lufthansa/
     
    Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side