Eurobonuspoints med Singapore Air?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af alexanderln, 31/3/14.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hej Bonusfeber, nu blev jeg endelig fast bruger og har et spørgsmål om min kommende rejse.
    Jeg har bekendte i Singapore, og har netop booket en "billig" rejse med Singapore Air via Sas.dk da de deler codeshare (SK8001). Billetten var både billigere via sas.dk og derudover var booking klasserne L & W (begge 100 % milage accrual), hvor de billigste billetter på Singapores hjemmeside gav 0 Eurobonuspoints.
    Dog står der om SAS-codeshares at SAS-booking klassen ikke nødvendigvis er den samme som det selskab der har afgangen, og derfor vil jeg høre om nogen har erfaringer med rejser med Singapore Air booket via Sas.dk som kan fortælle om jeg burde få mine point, eller om de teknisk set kan ændre billetklassen til de billige billetklasser man ser på Singaporeair.com?

    Det er ret vigtigt for mig at vide, da de ca. 12.000 BP vil være altafgørende for jeg bliver EBG.

    På forhånd tak

    Alexander
     
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Hej Alexander,

    Velkommen til Bonusfeber :)

    Jeg ville lige dele følgende tråd med dig: http://forum.bonusfeber.dk/threads/...s-point-med-andre-star-alliance-selskaber.70/

    Kunne du ikke lige lure på denne om måske svarer på dit spørgsmål omkring EuroBonuspointene.

    Min umiddelbare vurdering er at du skal have fundet den bookingsklasse som Singapore Air vil benytte på denne billet for at være sikker. Dette må SAS kundeservice kunne oplyse dig om eller måske www.checkmytrip.com eller ved at benytte bookingsnummeret (PNR) til at se bookingen på Singapore Air's hjemmeside.

    Er der andre kloge indspark?

    Jeg vil også lige reklamere lidt med vores medlemspræsentation, som jeg håber du vil udfylde: http://forum.bonusfeber.dk/index.php?threads/medlemspræsentation.6/

    Hilsen
    Henrik
     
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Som Henrik skriver så handler det om hvilken bookingklasse SQ benytter til din billet og ikke hvilken bookingklasse SK sælger dig. Det lyder måske lidt forvirrende...og er det faktisk også! Det er dem der udfører flyvningen der bestemmer hvilken bookingklasse din billet er i og det er ikke altid det samme som den bookingklasse som du måske har købt billetten i.
    Ring til SAS og spørg hvad de billetter du har kig på, bliver booket ind i hos SK.

    Jeg blev selv fanget i det her bookingklasse codeshare halløj for nogle år siden og siden har jeg undgået det og booket mine billetter hos det selskab jeg flyver med. Det var med LX til HKG. Fik en lang næse da jeg kun fik 1450 point til min EB konto for strækningen ZRH-HKG!!!

    Vend endelig tilbage med resultatet. Det kunne være der er andre herinde der kan bruge den info til noget ;-)
     
  4. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    THammer - er så enig, "It's a jungle out there" - men det hjælper ikke stort at booke direkte hos LX til asien, havde en LX billet for et par år siden ZRH-PVG samme sølle resultat 1450 point til min slunkne konto o_O Men skidt med det, turen fra Pudong til Shanghai med Maglev var SNILDT alle de manglende point værd. Tænk engang, ½ fart af Swiss A340, men i jordhøjte - huuuu hej hvor det gik :cool::cool::cool:

    /Schwert
     
    Henrik Olsen og THammer "Synes godt om" dette.
  5. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Helt enig Schwert...at booke en billet hos en Star Alliance medlem og så kreditere point til en anden Star Alliance medlem kan være svært uigennemskueligt.
    Booker man direkte hos f.eks. LX/LH/SQ så undgår man den her code share gætteleg. Man ved præcis hvilken klasse biletten er booket i. Desværre skal man så stadig sætte sig ind i hvad den bookingklasse så bliver konverteret til hos f.eks. SK hvis det er der man vil have sine point samlet.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    65418_10150140320563356_4542000_n.jpg
     
    Kristian, Schwert og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Tak for de gode fif! Prøver at ringe til SAS og høre. Dog har jeg tjekket min PNR på Singaporeair.com og lavet sædeønske.
    Derefter fik jeg en mail fra Singapore Air med sædenummer og stadig med L & W som "Cabin Class"!
    Så må tro den er god nok!
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Fedt - vi er glade for at du fik et svar ud af det - keep us posted :)

    Og vi vil helt vildt gerne have en lille trip report af turen med Singapore Air under punktet Rejsebeskrivelser - måske med et billede eller to :)

    Hilsen
    Henrik
     
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Det skal jeg bestemt sørge for at gøre! Har fornøjelsen at flyve med dem i 777-200ER fra CPH men da jeg også har en ven i Kuala Lumpur bliver det også en tur med deres A330 på en short-haul! :)
     
    jefi99 og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Fedt - Glæder mig :)

    Hilsen
    Henrik
     
  11. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Opdatering og nyt om hvordan man kan se bookingklassen på Codeshare.
    Jeg var blevet opmærksom på at der under min Codeshare stod: Opereres af SQ3?? V.
    Det V bagved flynummeret var desværre bookingklassen som latterligt nok giver 0 points (for en 6700 kr t/r billet!!)

    I min frustration brugte jeg min 24 t fortrydelsesret og afventer stadig min afrejse som jeg nok vil forsøge at købe på bonuspoints i stedet (red. 80.000 points)

    Men tak for alle de respons, og håber det hjælper andre til ikke at falde i Codeshare-fælden!
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Fedt at du kom retur med informationen til vi andre. Som du kan læse har de fleste her haft samme problem med code share eller optjening af point med partnerselskaber :)

    Håber det lykkedes med at få booket den tur alligevel på den ene eller anden måde.

    Hilsen
    Henrik
     
  13. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Mange tak. Beslutningen er truffet, i stedet blev det til et transfer i Amsterdam og så direkte til Kuala Lumbur med KLM.
    Ville gerne have fløjet Star Alliance, men da det enten gav 0 eller 25 % accrual (red. Lufthansa og Turkish Air) så blev det i stedet til en billet med KLM og Skyteam :)
    Derudover var der særlig kampagnepris (4800 kr!) og 10o% Delta-milage accrual på V & L bookingklasse var det klart det bedste valg.

    Så et rejseeventyr med Singapore Air må være on-hold for nu. (dog kunne jeg sagtens skrive en lille rejseoplevelse for KLM-long-haul ruten) :)
     
    jefi99, Kristian og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Dejligt og vi glæder os os til at høre om turen :)
     
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Alexander Lund Nielsen - nok et lidt sent svar, men jeg har endnu ikke fundet nogle gode deals der indeholder point med Singapore Airlines, det er enten 0 point eller 25%.. de er ikke engang billlige, så ærgerlig beslutning... - hvad med Thai? testede du deres priser?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  16. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Mange af de SQ-bookingklasser, der giver 25% hos EuroBonus, giver faktisk 100% til andre programmer. Og selvom jeg anerkender EB som et ok program hvis man flyver meget med SAS, så er det i beskedent omfang attraktivt hvis man flyver med andre Star Alliance-selskaber.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  17. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Mine billetklasser var V og Q og tjekke både United og Aegan Air om det skulle være noget.
    Jeg rejser desværre ikke nok til at være kræsen med hvilket rewardprogram jeg bruger på hvilken rejse :) Men tak for tippet!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Låner lige tråden :)

    Kigger på en tur til Bali med Singapore Airlines. Nogen der har erfaring med at booke to forskellige billetter (en til min kone og søn) og en til mig, og derefter få dem kombineret til en booking (altså et bookingnummer)?

    Vil gerne booke den billigste bookingklasse til min kone og søn, men jeg selv booker en dyrere en (forskellen er 10.000 basispoint for ~1500kr).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Har kun erfaringer med at splitte PNR, har ikke hørt at man kan få dem ind under samme PNR.. men er det overhovedet nødvendigt. Der er alligevel frit sædevalg med SIA. :) og tak for revival af denne tråd som faktisk var grunden til at jeg blev lokket ind på Bonusfeber/InsideFlyer ;)
     
    asf, RasmusH, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Haha, det var så lidt. :)

    Eneste problem ville være, hvis vi blev skilt ad. Tror ikke min kone ville være specielt tilfreds med at have en 1-årig på skødet i 12 timer ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side