Eurocard Platinum - forsikring på billeje

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af obs, 28/6/14.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg har et Eurocard Platinum kort, som også indeholder en rejseforsikring som også dækker ansvar og kasko ved billeje. Forsikringsbetingelserne angiver at man er dækket ved person- og tingskade for et beløb på op til 8.000.000 kroner, samt 500.000 kroner i skader på bilen.

    Inden længe skal jeg til Californien hvor jeg også vil leje bil. Men jeg er i tvivl om hvorvidt jeg også skal tegne udlejningsselskabets forsikringer, eller om det bare vil være et spild af penge, ovenstående taget i betragtning.

    Som jeg læser forsikringsbetingelserne på Eurocard's rejseforsikring, så dækker det lige så godt som hvis jeg tegner ALI/SLI og CDW/LDW hos udlejningsselskabet. Jeg talte med Eurocard's kundeservice, som anbefalede mig at tegne udlejningsselskabets forsikringer når det gjaldt leje af bil i USA (i Europa var det omvendt ikke nødvendigt), for at have tilstrækkelig dækning.

    Jeg ved godt at skader og retssager kan blive meget dyre i USA. Men efter at have nærstuderet Eurocards forsikringsbetingelser bliver jeg lidt i tvivl om deres dækning er i tillæg til hvad jeg ellers måtte have af forsikringsdækning gennem eks. biludlejningsselskabet, eller om de fortsat kun vil dække op til en samlet sum på 8.000.000 kroner for person- og tingskader, og at jeg således ikke vil være bedre stillet ved at tegne biludlejningsselskabets forsikringer. Af betingelserne for Eurocard forsikringen fremgår:
    Det tolker jeg som at de fortsat kun vil dække op til en samlet sum på 8.000.000 kroner. Så hvis jeg har dækning hos biludlejningsselskabet for eks. $1.000.000 (ca. 5.500.000 kroner), så giver Eurocard kun yderligere dækning for 2.500.000 kroner.


    Nogen her der vil give input til ovenstående?
     
  2. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Jeg ville tegne ansvarsforsikringen hos billeje-firmaet hvor der er højere/ubegrænset max grænsere end DKK 8m.

    Kasko er du dækket op til 0.5M DKK, så medmindre du kører i en meget dyr bil, burde det ikke være nødvendigt :)
     
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg er lidt i tvivl om det er rigtigt. Jeg spurgte Avis om hvilken dækning man ville få, hvis man tilkøbte ALI. Svaret var $1 million, dvs. DKK 5,5 million. Men omvendt har jeg læst på deres hjemmeside at de stiller en dækning til rådighed på (op til) $5 millioner, hvis man anvender deres forsikring.

    Er der en sammenhæng, eller er det to helt forskellige ting?
     

Del denne side