Executive Club vs. Privilege Club

Poster i 'BRITISH AIRWAYS | AVIOS' oprettet af PeterK, 26/6/17.

  1. PeterK

    PeterK Guest

    Hej I flinke FF'ere :)

    Jeg overvejer en retur CPH-DOH-SIN med QR engang i nærmeste fremtid. De har jo pt tilbud på deres business. Dog er jeg i tvivl om, hvilket kort jeg skal bruge.

    QR giver ifølge deres beregner totalt 120 QPoint deres for den billigste C-klasse. Retur vel at mærke

    Hos BA er den mere tricky, da jeg skal vælge hvert segment, men synes jeg kommer frem til 140 Tier Points pr leg - Altså 560 TierPoints totalt. Dette gælder også billigste C-klasse på QR-flyvningerne.

    For mig at se, virker det bedst at benytte mit BA kort, men måske er der nogen af jer, der kan gøre mig klogere :)
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,478
    "Synes godt om" modtaget:
    12,940
    Point:
    113
    Skal vi gå ud fra, at dit eneste kriterie er, at du ønsker flest mulige point på turen?

    Altså: der er ikke er andre overvejelser, som eksempelvis:
    • Du mangler point til at opnå status på et af kortene
    • Du mangler legs til at opnå status på et af kortene
    • Ingen kampagner, som giver ekstra point på et af kortene
    • Et af kortene giver dig ekstra fordele på denne tur (ekstra bagage, en bedre lounge etc.)
    • Du mangler point på ét af kortene til at "købe" en bonusrejse
    • Pointene har samme værdi for dig (altså at 560 point på ét kort er 4-5 så meget værd som 120 point på det andet kort)
     
    Ali Taran, PENSIONISTEN og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  3. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Mener at en t/r med QR til Asien giver ca 600 TP i C hos BA. Så ikke helt ved siden af.
    Hos BA skal du dog også have fire legs med dem for at få status. Dette "undværer" du med QR.
    Men afhænger vel af hvordan du kan bruge point eller status.

    Jeg kører selv BA kort på alle min QR flyvninger. Valget var fordi jeg mente jeg bedre kunne bruge point hos BA. Med den nyeste Qatar krise er det nok sandt. Men ellers er svaret nok at rejser du vestpå er Ba god og rejser du østpå har QR gode fly.

    Ifht upgrade har jeg forhørt mig flere gange hvor svaret blot har været "der er en milliard der har BA guld. Så du har ingen chance som sølv.
    Hos Qatar upgrader de vistnok gerne deres egen privilige club men aldrig One World hvis de kan lade være.
     
    PENSIONISTEN, Henry og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  4. PeterK

    PeterK Guest

    Mere eller mindre.. Med BA ser det ud som jeg opnår bronze allerede når jeg kommer frem (jeg har allerede de påkrævende flyvninger med BA), mens jeg ikke rigtigt stiger hos QR

    Mit spørgsmål er bare, om det virkelig kan passe at BA giver flere point på en QR flyvning end QR selv gør? Har jeg regnet forkert et sted?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nej, det er sådan det er... - Det er en smadder god deal, at flyve med QR som BA medlem, som du skriver 4x140 TP = 560 TP, så magler du "bare" 40 TP for, at blive BA Silver, der svarer til Staralliance guld...

    Altså, BA silver, så er du Sapphire og mener QR silver er stadigvæk Ruby, så ingen tvivl, brug du dit BA kort...

    Du kan læse mere om Oneworld her: https://www.oneworld.com/ffp/oneworld-benefits
     
    PENSIONISTEN, Calle77, PeterK og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. PeterK

    PeterK Guest

    Okay, så var jeg ikke helt forkert på den. Tusind tak!
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side