@jakobv84
Du har ret i dit regnsestykke og jeg er enig i at man ikke blindt skal gå efter points for enhver pris. Især kan jeg ikke forstå folk der bruger ufattelige mængder af tid og besvær for at få 300 points her og 500 points dér, hvor man får 30/50 kr. i værdi hvis det er ekstrapoints.
Omvendt skal man skelne værdien af points i disse tre:
A) Ekstrapoints (samt basispoints over 100.000 i et indtjeningsår)
B) Basis-points ved opnåelse af Guld
C) Basis-points at gå fra Guld->Diamond
Points i A er mindst værd, og her er jeg enig i at godt udgangspunkt er 10 øre per point - måske højere hvis man kun forventer at bruge dem på business class eller first class.
Points i B er mest værd og her skal man regne på hvor meget Guld-status er værd. Jeg har lavet et quick-and-dirty regnestykke og er kommet frem til at SAS Guld-status er 20.000 kr. værd for mig i løbet af et år. Dette er nok MEGET forskelligt fra person til person. Derfor er jeg villig til at betale op til 40 øre per basis point + 10 øre per ekstrapoint = 50 øre per point i alt. Hvis man mangler points til at opnå Guld, så giver det fantastisk mening at køre fx OptionTown, hvor man for 1500 kr. får 5000 basis points.
Points i C er mere værd end i A, og her må man igen regne ud hvad værdien er i at gå fra Guld til Diamond. Her skal man tænke at man så kan forære et Guldkort væk, hvilket kan have en stor værdi for nogen, og mindre værdi for andre
Click to expand...