Ferie i USA fra 25 april til 8 maj?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Mogwai, 29/3/15.

  1. Mogwai

    Mogwai Nyt medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Hej Alle sammen

    Jeg er ny herinde og har læst meget med på alle de fantastiske anbefalinger herinde og har prøvet at lede efter rejser ud fra de gode råd jeg har fået. Jeg leder efter nogle gode anbefalinger til min kæreste og jeg.

    Fakta:
    Kan rejse fra danmark den 25 april
    Skal være hjemme igen den 8 maj
    SAS point: 27.475 point
    Turen skal gå til USA

    Jeg har selv fundet en rejse hvor vi lander i SFO efter 7 dage tager videre til EWR hvor vi så ville være i 3 dage inden turen går hjem til 6000 kr.

    Men kan i anbefale en anden rejseplan og også gerne gode hoteller :)

    Håber der er nogen der vil hjælpe os med at planlægge en fantastisk rejse i USA.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,837
    Point:
    113
    Hvis du har fundet turen til 6.000 kroner for jer begge to, så slå til!

    Ellers prøv følgende på http://flights.google.com
    upload_2015-3-29_21-26-50.png

    Det giver et resultat på 4.800 kroner pr. person.
     
  3. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,837
    Point:
    113
    Hvis I nu laver roadtrip fra Los Angeles til San Francisco (hvilket kraftigt kan anbefales), så kan turen komme ned på 4.235 kroner.
     
    Flemming Poulsen og Mogwai "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg kan også anbefale dette roadtrip og start med at kigge lidt nord for San Francisco (fx. Napa Valley) inden turen går hjem til DK igen. Der er så mange ting at se på denne tur og mange gode steder at bo på vejen - også til en god pris. Så kom retur når turen er sat og jeg er sikker på at der kan komme et par forslag til hoteller også.
     
    Mogwai "Synes godt om" dette.
  5. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg havde selv en tur fra San Francisco til Los Angeles i december måned. Vi kørte langs kysten hele vejen. Rigtig fed tur. Man smukke steder. Både til at bade, ligge på strande, surfe eller bare nyde udsigten. Kan klart anbefale den køre tur.
     
    Mogwai "Synes godt om" dette.
  6. Mogwai

    Mogwai Nyt medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Hej Alle :)

    Tak for de super gode svar. De 6000 var pr. person og var valgt da vi ikke ville mellemlande for at komme frem til vores destination.

    Vi er helt med på at tage turen til Los Angeles og så tage bilen til SF. Hvornår skal man bestille for at få det billigst og er der flyselskaber som er knap så gode, som man skal undgå?
     
  7. Mogwai

    Mogwai Nyt medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Vil det være bedst at oprette en ny tråd, hvis vi gerne vil have specifikke råd til turen?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Jeg tror ikke prisen kan gøres meget bedre end den du allerede har fundet, når I gerne vil flyve non-stop til og fra USA med SAS :)

    Hvis I ikke allerede er opmærksomme på det, kan I evt. overveje at lade din SAS Eurobonus konto blive familiekonto for din kærestes indtjening (eller omvendt ;)), så der er større chance for at få points nok til noget godt.

    SAS delen indbringer 7.500 points pr. person og hvis I flyver med United fra LAX til NYC kommer I vel op på ca 10.000 points i alt pr person, hvilket kunne bringe din saldo op på 47.000 points.

    God tur!
     
    Mogwai og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  9. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Du kan sagtens fortsætte i denne tråd - den er alligevel navngivet den speciefikke rejse. Men vil de hellere oprette en ny er du også velkommen til det. Helt op til dig...
     
  10. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Vi har selv lige taget turen fra LA til San Francisco i bil. Super fin tur... Tag ruten langs kysten - vi tog Route 101, hvor vi kommer til flere steder langs kysten - tager lidt længere tid, men er en rigtig flot tur. Stop i Monterrey, Carmel og Pismo Beach er at anbefale.

    Vi stoppede også i Solvang og tog derfra turen til Santa Barbara via Nationalparken ned langs Lake Cachuma og bjergene på Route 154. Det sidste stræk var en fantastisk smuk tur....

    Den anden vej havde vi lidt mere travlt og tog Route 5. Noget mere kedelig, men med nogle strækninger i bjergene som var ret flotte....

    Vi boede bl.a. i Santa Cruz, som var ganske hyggelig. På Boardwalken ligger bl.a. en forlystelsespark med USA's 5. ældste trærutchebane... Afslappet stemning og udemærkede strande... Lidt et hippie/kunster-område som er ret laid back... Kommer i her forbi så besøg Mystery Spot. Meget sjov oplevelse...
     
    Mogwai "Synes godt om" dette.
  11. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Jeg vil anbefale jer at tage ruten som Flemming anbefaler fra Santa Barbara og så over bjergryggen og ned langs Lake Caschuma, langt mere seværdig end Highway 1 langs kysten fra Santa Barbara og op til Buellton.
    Fra Pismo Beach skal dreje fra fra 101 og tage Highway 1 op langs kysten til Carmel/Monteray, en af de bedste bilture i verdenen.

    Brug maks. 1 time i Solvang, kitchet. tag istedet for til Los Olivos der ligger 10 minutter mod nord og spis frokost på Los Olivos Cafe eller på Matteis Tavern. Eneste sted der er ok at bo i området er Marriott i Buellton, Santa Barbara er langt bedre sted at finde overnatning, næste overnatning bør være i Carmel eller Big Sur: http://www.postranchinn.com

    San Francisco er et overflødighedshorn hvad angår hoteller.

    Napa, bo i selve byen kommer du op i Yountville/ST. Helena og Calistoga stiger priserne kraftigt. Gode steder i Napa er Andaz og River Inn. Napa har undergået en eksplosiv forvandling de sidste 4 år, bymidten er forvandlet og er blevet meget levende igen. Besøg Oxbow market.
     
    Mogwai, Flemming Poulsen og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  12. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Enig. Solvang tager max en time... Sjovt at se, men så heller ikke mere end det...
     
  13. Mogwai

    Mogwai Nyt medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Nu spørg jeg dumt og tænker, er Napa ikke et stykke fra San Francisco? Jeg synes 1500 kr pr. nat er lidt mange penge for hotel og det er det eneste jeg har kunne finde :(
     
  14. Mogwai

    Mogwai Nyt medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Super godt input! Det må vi lige fået ændret selvom hun allerede har oprettet sit eget - men der skulle ikke være de store point på.
     
  15. Mogwai

    Mogwai Nyt medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Den tur må vi da simpelthen opleve! Det kan godt være jeg lige skriver igen når vi nærmer os. Så vi kan forberede os rigtig godt. Jeg er medlem af Rotary, så vil lige prøve og se omdet giver nogle rejse benefits, plejer det at gøre :p
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  16. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Er det i San Francisco du mener eller i Napa?
     
  17. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    San Francisco kan være ret så dyr mht. hoteller. Der er mange gode at vælge imellem, men de kan være dyre. Sidst vi var der var det også et vanvittigt prisniveau. Fuldt på højde med NY og DC....
     
  18. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Ellers er det, så vidt jeg ved, lovligt at overnatte i sin bil i Californien ;)

    Jeg har en ven der bor i Santa Barbara og har været dernede flere gange. SAS er den dårligste (ift. LH, LX, BA, UA) tur jeg har haft til SFO, men non-stop og EB point er selvfølgelig et plus :)

    Jeg kan også virkelig anbefale turen fra Santa Barbara gennem The Pass til Buellton og Solvang. Hvis I gerne vil lave lidt sjove ting så er der billig skydiving hos Skydiving Santa Barbara og man kan køre på quad bikes in the dunes på Pismo beach (hvor man iøvrigt godt må køre bilen ned og campere på stranden) - super fedt!
     
    Mogwai "Synes godt om" dette.

Del denne side