Finnair og optjening af bonus(feber)

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Jørgen, 3/2/15.

  1. Jørgen

    Jørgen Aktivt medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    I forbindelse med en ferietur til Indien i næste uge med Finnair til Delhi har jeg valgt at optjene mine points på min air Berlin Topbonus konto. Får jeg det samme antal miles uanset om jeg får dem på Finairs konto eller på Air Berlins? Jeg har i forvejen lidt på kontoen hos Air Berlin og vil bedre kunne udnytte dem der.
    På Finnairs hjemmeside har jeg bestilt et hotelophold der giver lidt points på Finnairs konto, men dem kan jeg vel ikke på nogen måde få over på min Berlin konto?
    Mvh Jørgen
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er ikke til at vide uden at kende din booking class. På din billet kan du (måske...) se bookingclassen (et bogstav). Hvis du poster det kan vi se hvad du tjener hos de forskellige programmer.

    Nej, det vil du ikke kunne.
     
  3. Jørgen

    Jørgen Aktivt medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    Jacob, på min billet står Class: W den ene vej og Class: R , hjem. (CPH- Helsinki-Delhi)
    Jeg har prøvet at forstå hvad det betyder ud fra skemaet på :https://pointshop.finnair.com/partner.php?cPath=560_324&language=en
    men løber ind i begreber som : ticket type og Non- ticket type som jeg ikke forstår.
    Vil jeg få 3750+500 den ene vej og 1875+250 den anden?
    Og bliver disse points så reduceret yderligere når de optjenes på Topbonus Air Berlin?
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hmm. Jeg synes Finnairs optjeningstabel er lidt mærkelig da. HEL-DEL er 3.250 miles så det virker det som om den er angivet for en returrejse baseret på %'erne i deres tabel? Mystisk. Om du bruger den ene eller anden tabel er lige meget -- bogstaverne der tæller.

    Gående udfra at det vitterligt er per segment, er jeg enig i at du bør få 6.375 points (500+3750+250+1875) hvis du krediterer til Finnair Plus. Hvis du derimod krediterer til AirBerlin vil du optjene 25% begge veje dvs.: 556*2*25% + 3249*2*25% = 1.903 points.

    upload_2015-2-3_15-9-58.png
    upload_2015-2-3_15-10-35.png
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  5. Jørgen

    Jørgen Aktivt medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    Takker for ovenstående.
    Pokkers at points bliver så kraftigt "barberet" (25%) når man endelig har mulighed for at få lidt på kontoen.
    Men det bliver vel ædt op af administration.
     

Del denne side