Finnair statuschallenge til SAS statuskunder

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af RasmusH, 10/11/18.

  1. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Hvis man er SAS Sølv, Guld eller Diamant kan man få Finnair Sølv ved at registrere sig her: https://www.finnair.com/se/gb/finnair-plus-tier-challenge og tager 1 flyvning med Finnair inden 31. December.

    Derefter kan man få Finnair Guld, ved at optjene 40.000 statuspoint eller tage 23 flyvninger med Oneworld indenfor 6 måneder. Det er halvdelen af de normale statuskrav.

    Ikke den vildeste challenge, men fint tilbud, hvis man alligevel har tanker om, at skifte alliance.
     
    Senest redigeret: 10/11/18
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, T4L og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Smart tænkt af Finnair at tilbyde dette lige nu, hvor SAS har devalueret programmet væsentlig.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Synes den er kedelig, ingen Challenge der er noget værd, EB guld eller EB diamant bliver ikke statusmatchet til andet end Silver og man har pænt travlt, hvis man skal nå op til guld hos AY...
     
    Henrik Olsen, clager, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Enig. Men der er altid nogle der tror (håber) at græsset er grønnere over på den anden side. Så kan sådan et lille tilbud måske lokke dem. Jeg føler mig bestemt ikke lokket. :rolleyes:
     
    Henrik Olsen, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Lige i tilfældet SAS kunne man vel næsten godt spørge, om græsset kan blive mindre grønt på den side. Er vi ikke blevet brændt tilstrækkeligt meget af til at græsset efterhånden er helt afsvedet...

    /DSGM #2
     
    Henrik Olsen, Flyvefisken, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Men er Finnairs program meget bedre?

    Jeg har ikke undersøgt programmet nøjere, men en kort vurdering af denne challenge hos Finnair får mig ikke lige til at spring på den vogn:
    • 23 segmenter på et halvt år, for at få guld (hos SAS er det 45 segmenter på et år), eller
    • optjene 40.000 point på et halvt år for at få guld (hos SAS er det 45.000 point på et år)
    Men jeg hører da gerne om andres erfaringer med de meget tillokkende programmer hos andre selskaber.
     
    Ali Taran, Henrik Olsen, Flyvefisken og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Husk at de 23 segmenter hos Finnair gælder på alle selskaber i OW, mens 45 hos SAS kun gælder på flyvninger med SAS/Widerøe.
     
    Henrik Olsen, Ulrik, obs og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Som jeg skrev, så har jeg ikke nærlæst betingelserne. Men nedenfor er gengive, hvad @RasmusH tidligere skrev i tråden (med min fremhævning):

    Derefter kan man få Finnair Guld, ved at optjene 40.000 statuspoint eller tage 23 flyvninger med Finnair indenfor 6 måneder. Det er halvdelen af de normale statuskrav.

    Jeg bed mærke i, at der ikke står "… 23 flyvninger med OW ..."
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Beklager, det er mig, der tog fejl der. Det gælder alle OW-flyvninger, som @mathiasfe skriver
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg forstod det også som at det var 23 OW segmenter.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Godt vi fik det afklaret - så er det lettere at opnå status med denne challenge hos Finnair, når alle OW flyvninger tæller med.

    Helt overordnet set, så mangler jeg en oversigt / vurdering, hvis jeg skal vælge et nyt program. Når posen skal rystes, og jeg skal starte helt forfra:
    • Hvilken alliance skal jeg vælge: Star Alliance, One World eller Sky Team?
    • Hvilket selskab i alliancen skal jeg vælge at have program hos (I dette eksempel: Hvorfor skal jeg vælge Finnair i stedet for BA? hos OW?)
    Er der nogen, der kort kan opsummere fordele og ulemper med Finnairs program - og kort kan konkludere, hvem, der især skal gå efter dette program?
     
    Ali Taran og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Altså på BA er det kun egne flyvninger, som giver kvalificeret optjening. Dvs at en rejse med AY på BA kort, kun giver avios. Hvis Finnair er anderledes, og giver denne mulighed, så er AY da at foretrække over BA, selvom langruterne på et BA kort giver flere point.
     
    Senest redigeret: 11/11/18
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Fint - det er jo sådanne tips vi skal bruge, hvis vi skal satse på et ny bonusprogram.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Den helt store joker er jo muligheden for at tjene ret gode bonuspoint via kreditkort her i dk. Der tilbyder BA 15 avios pr 100 kr, men ingen kampagner, særlige deals eller en dansk pointshop.. så der kan altså scores en del point hos SAS ifht BA.. det er hver at tage med.

    Regnestykket er dog mere kompliceret end så, da SAS generelt er noget dyrere på Reward Flights end BA og OW generelt. Dog har SAS plusgrade som ikke findes hos BA (men muligvis hos andre OW-selskaber) og til sidst, men ikke mindst, så er det sværere at bruge sin point ud af Danmark hos OW end *A.. der mangler et AirBerlin..
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Jeg glemte at tilføje at man selvfølgelig får både avios og tier points når man rejser OW på BA-kort :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Bare lige for undertegnede; plusgrade er et bud på opgradering til SAS Plus eller Business, ikke?

    Det findes i hvert fald på Malaysian Airlines og Cathay Pacific (dog ikke til First class) samt på oneworld connect partneren Fiji Airways.

    Bare liiiige hvis nogen slår dén vej forbi ;)
     
    Henrik Olsen, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  17. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jo.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Der er en ret god sammenligning af 5 Star-Alliance selskaber på travel-dealz.de https://travel-dealz.de/blog/star-alliance-gold/
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Har lige skimmet siden. Den er rigtig god - men ser ud til at være 2½ år gammel (de ældste kommentarer er fra april 2016). Er der sket noget væsentligt med programmerne siden da?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side