Flight Diary for Hotel!!!

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ali Taran, 15/12/14.

  1. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg undrede mig bare over om der var et program hvor man kunne samle sine hotel ophold og se på lidt sjov statistik lige som man kan samle sine flyvninger?
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,845
    Point:
    113
    God idé. Den laver du da lige og tjener kassen på det :D
     
  3. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    ha ha ha havde jeg styr på it ville jeg gøre det. Men regner med at få 10 procent af overskud af den person som laver det, da jeg er ide manden:cool::cool::cool:
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Sad og tænkte over det i går. Udover at flightdiary ikke har en måde at skabe omsætning på pt. så ved ikke hvor meget overskud der er -- men det kunne nok løses. Der er dog nogle fundamentale udfordringer ved at lave et lignende site for hoteller. Jeg tænker:
    • At vi holder os til de største 15-20 kæder af hoteller, men selv da er der MANGE hoteller. IHG alene har jo over 4.500+
    • Lad os nu antage at vi har den lange liste, GPS mapper dem og plotter dem ind på et kort (eller vi køber www.awardmapper.com)
    • Men... hoteller åbner, lukker og skifter kæder. Så vi skal nok have en liste der går 15-20 år tilbage... Det vil sige mange hoteller faktisk er på listen adskillige gange og hvor får vi lige historikken fra?
    • Og dernæst kommer så hvilke ekstra felter vi har? Bed type er jo logisk. Lige så at benytte check-in/check-out som datoerne. Men hvad ellers? Suite ja/nej? Ocean view? Top floor?
    Alt i alt er lufthavne bare noget mere stabile og selv listen af godkendte luftfarsselskaber er til at følge med i... Og Flightdiary har jo ingen indbygget logik hvilket har sine fordele og ulemper. Du kan sagtens udfylde at du tog en 12timers flyvning mellem LHR og LGW med PanAm i går...

    Nå men den største udfordring jeg ser den historisk korrekte og aktuelle liste af hoteller som jo er langt mere omfattende end alle verdens lufthavne uden at knække nakken på projektet. Gode ideer modtages gerne...
     
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Men har man ikke lidt af det og kunne det ikke være en udvidelse til Tripadvisor, for ideen her er jo at dele sine erfaringer, men samtidig kunne man jo så også holde øje med sine egne hoteller, mener også der er et Verdenskort tilhørende Tripadviser, hvor man har været?
     

Del denne side