Flight Diary

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af jakobv84, 4/12/14.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nå jeg sad i går og tænkte -- lad mig da lige smide de få flyture jeg har taget ind et af de her tracker tools så jeg kan være cool lige som @Schwert, @jefi99, @Nicki Lolk Sørensen og andre... Det tog sgu længere tid end jeg lige troede. Derfor vil jeg nu delagtiggøre jer i den så jeg føler jeg har opnået noget!

    Nå men siden '06 har jeg altså fløjet små 400.000km uden at besøge:
    • Norge, Finland, Island, Grønland (og kun een tur til ARN i '06 holder Sverige inde i varmen)
    • Italien, Portugal, Grækenland, Balkan og Øst-Europa i det hele taget (jeg tæller VIE og BTS som central europa)
    • Tyrkiet og Mellemøsten
    • Afrika, Nord Asien, Australien, Oceanien og Sydamerika
    Derudover kan jeg berette at...:
    • CPH godt nok er min mest besøgte lufthavn med 20%, men det er jo egentligt ikke vildt meget.
    • At jeg har fløjet mest UA/CO med over 60.000 miles tilsammen.
    Nå... jeg er ikke overbevist om det var indsatsen værd da det jo ikke gav mig det store jeg ikke allerede vidste... Jeg mangler måske også et par ture jeg kommer i tanke om
     
    Senest redigeret: 4/12/14
    Schwert og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,274
    "Synes godt om" modtaget:
    6,773
    Point:
    113
    Du har da været et par ture henover Atlanten :)

    Det er et meget sjovt værktøj, men jeg savner specielt to ting:
    - Hvis man vælger 2014, viser kortet også rejser for 2015.
    - Man burde kunne maile en itinerary til dem, og så dukker den automatisk op. Jeg synes det er for besværligt at skrive rejser ind.

    Jeg kan så kun klare 322.000 kilometer, men det er til gengæld fra 2011 til i dag :D
     
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg synes faktisk også at Flightdiary er bedre end Flightmemory, men jeg har simpelthen kastet håndklædet i ringen mht at taste alt det lort ind igen. Jeg tror jeg har fået plottet ind fra 2005-2013. Hvis jeg en dag får mig en slave, vil jeg få den til at gøre resten.

    Men hvis man gider betale $10 (for 2 mdr - også muligt at købe for 1 eller 2 år), så bliver Flightmemory faktisk endnu mere spændende. Jeg har betalt en enkelt gang, og det er det værd. Jeg har dog ikke forlænget mit abonnement, men jeg fik stillet min nørd-begejstring for et stykke tid, og kunne sagtens finde på at betale igen.
     
    Schwert og THammer "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg føler mig også lidt som en "one-trick-pony"!

    Interessant. Jeg tjekkede inden jeg gik igang med at taste at Flightdiary havde en import og eksport funktion så hvis du kan eksporte fra Flightmemory slipper du måske for at taste...
     
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,274
    "Synes godt om" modtaget:
    6,773
    Point:
    113
    Hvis bare Flightmemory var lige så lækkert i designet som Flightdiary...
     
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg prøvede engang at begynde, men den side jeg prøvede mente selv at man skulle indtaste flynummer, origin, destination etc, det blev alt for meget arbejde. Det er meget sjovt, men kræver godt nok noget tid :)
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Men det skal gøres en dag man har tid, rødvin i glasset (og i flasken) og så logger man ind på sin SAS Eurobonuskonto og bladrer 40 sider tilbage og så tamper man ind... - det er terapi og man virkelig "back on memory lane" !! Så er det gjort også... :) - resten er simpelthen bare opdateringer en gang imellem...

    PS, skræmmende at man har næsten fløjet 42 gange rundt om jorden..
     
    tbh og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg gjorde mit i går -- hav af airlines, mailkonti, osv. Jeg havde en del rimeligt systematiseret i mailsystemet, men der var nu også en ganske god portion detektiv arbejde i det. Og jeg har jo kun en brøkdel af @Kristian...

    P.S. @Kristian dit signaturbanner mangler hyperlink så man kan ikke klikke på det og se din profil.
     
    Senest redigeret: 4/12/14
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nå for helvede, det IT der... - det må jeg da vist se at få ordnet... @jakobv84 - tak for oplysningen
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    hmm, noget må jg sku gøre galt.. kopierr link fra flightdiary og aktiverer banner, men link virker sku ikke når jeg saver det.. @Flemming Poulsen - hvad mon jeg gør forkert?
     
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @alle - det virker nu, skulle bare kopiere det under signatures og ikke i "hovedsektionen" af min profil - @Flemming Poulsen - alles gut
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  12. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ha ha - jeg gik til opgaven med krum hals, men løb sgu træt i det hen af vejen, først blev de intra nordiske sorteret fra, og til sidst - tja blev det hele sorteret fra :confused::confused:

    Men en meget sjov spadseretur ned af "memory lane" :cool::cool::cool:
     
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Din virker godt nok lidt "light" med segmenter især når man tænker på hvor meget det virker som om du flyver og have tjent EBD med segmenter...
     
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Forestil dig at jeg skulle have "retro registreret" måske 300 segmenter bare i Norge, nej det var sjovt de første 2 aftener :D:D:D
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Du kan jo gøre det i et .xls ark og uploade det... så kan du sidde og nørde med et på flyene uden wifi!
     
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    prøvede lige at indtaste 1 flyvning for at se formattet det skal skrives i, hvis man bare ville skrive det som en .csv fil... der er stadig en del arbejde i det, selvom det nok er hurtigere end at indtaste i deres formular

    Date,"Flight number",From,To,"Dep time","Arr time",Duration,Airline,Aircraft,Registration,"Seat number","Seat type","Flight class","Flight reason",Note,Dep_id,Arr_id,Airline_id,Aircraft_id
    2014-11-28,SK839,"Oslo / Gardermoen (OSL/ENGM)","Paris / Charles de Gaulle (CDG/LFPG)",17:10:00,19:35:00,02:25:00,"Scandinavian Airlines (SK/SAS)","Boeing 737-700 (B737)",,,1,1,1,,2219,509,677,230
     
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Især hvis du har mange flyvninger der er ens. Samme rute f.eks. så er det jo bare at ændre datoen og kopiere løs. Ik sikker på der er det store sparet hvis det er meget forskelligt.
     
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg fik gjort det for 2014... Det var faktisk meget sjovt.. 2013 bliver lidt sjovere også sjovt hvis jeg kan finde det, mindre flyvning, men rutemæssigt :)
    For 2014:
    51 flyvninger, hvoraf 46 er med sas (1 af dem opereret af KF). 75.232 km/46.747 miles. 43 gange i CPH, 30 gange i CDG
     
    Schwert, Kristian, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nogle ideer til hvad man gør når den ikke kender lufthavnen? Jeg skal flyve MLE-GKK idag og den kender ikke sidstnævnte desværre.
     
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    ifølge flightdiary og deres FAQ: http://flightdiary.net/about/faq

    I can't choose a specific airport, airline or aircraft. What can I do?
    Please contact us and we will add it to our database as soon as possible.
     

Del denne side