Flightfox - Hjælp til at booke rejser (spørg eksperten)

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Henrik Olsen, 12/4/14.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Her kan spørgsmål stilles til vores egen Flightfox ekspert omkring rejser og andre som har indspark til det at finde den helt rigtige rejse.

    Spar besværet ved at booke en rejse og lad eksperterne gøre det for USD 49,-. Disse kan hurtigt tjenes hjem på en tur fra fx. København til Australien ved at finde den helt rigtige kombination af flyselskaber, lufthavne og datoer.

    [​IMG]
     
    Beaglen og Kristian "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Beaglen og THammer "Synes godt om" dette.
  3. Seerup

    Seerup Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    rigtig rigtig spændende

    fortryder helt at vi gav ret mange penge for vores BC rejse i april , nu at jeg kan se at i sikkert kunne have gjort det billigere
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Det er det som Bonusfeber er til for. Det er for at dele alle disse gode erfaringer som ligger rundt omkring så vi herinde kan få gavn af dette. Dette er klart målet og så er vi blevet en erfaring rigere :)

    Lyder spændende med din rejse og håber du har lysten til at skrive lidt om den herinde - kontakt mig gerne om du har lysten til dette :)

    Hilsen
    Henrik
     
    Christian Løn "Synes godt om" dette.
  5. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    God artikel...selvom den ikke rigtig afslører noget. Jeg har forsøgt at følge med i diverse forums vedr. så kaldte fare deals. Jeg må tilstå at jeg kan følge med på, mistake fares og hidden city...kan lige knap følge med på fuel dump. Det er endda kun 3 af de kendte trick. Når først eksperterne på diverse forums rigtig ruller sig ud, ja så står jeg af. Det kræver virkelig en indsats i starten at sætte sig ind i alle de udtryk og muligheder der gemmer sig. Så er det jo rigtig heldigt at vi har sådan nogen som flightfox og @jefi99 der kan hjælpe os andre, mod en lille betaling naturligvis.
    Vil tjekke deres hjemmeside yderligere ud...det kunne jo være man blev fristet/inspireret til sin næste ferie.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det er ikke altid at det kræver mirakler eller ekspertviden, men blot lidt kreativ tænkning. Forleden havde jeg en bibelmissionær i Afrika, der gerne ville hjem til Canada i 5-6 uger (sand historie!). Han havde selv fundet en pris med Ethiopian til Heathrow, og Air Canada derfra hjem til Vancouver, på over $2000. Næstbilligste pris på ITA, Kayak osv. var $2800. Egentlig havde jeg regnet med at den pris ville blive svær at slå. Men jeg begyndte at kigge på hvilke selskaber der fløj til den her konkrete, afrikanske lufthavn, og det gjorde bl.a. Royal Air Maroc, Iberia, Lufthansa og Air France. Så løsningen blev at flyve ham til Europa for $650, og derfra til YVR for $950, og vupti, så havde han sparet næsten $500. Og det var vist meget for en bibelmissionær!
     
    Beaglen, THammer, Christian Løn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Det er en helt ny verden der åbner for mig her - er ved at planlægge en jule/nytårs ferie i Kenya, Tanzania og Zanzibar og vil helt sikker benytte Flightfox for at finde den bedste pris. @jefi99 - hvordan fungere det med afregning af fee - er det uanset om i finder noget der er billigere de gængse søgemaskiner eller betaler man kun fee hvis i finder noget der er billigere end man selv har fundet?

    Christian
     
    Beaglen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Fee betales forud, og er i teorien "non-refundable". Men hvis man gør opmærksom på, at prisen er den vigtigste faktor, og at man selv har fundet en rejse til x kroner, så er det normalt kutyme at fee refunderes, hvis man ikke kan slå den pris. Den bløde regel er, at vi skal kunne slå en A-B pris fundet på Kayak.
    Det er dog vigtigt at man nøje beskriver hvad man selv har fundet, hvad man forventer og har af krav, fx. maximale ventetider, at man ikke vil flyve med Ryanair eller Egyptair, ikke kan flyve via USA osv osv. Hvis først eksperten har arbejdet en time eller to på en rejse, og så først derefter får at vide, at man i øvrigt selv har fundet den pris, ja så er det måske ikke sikkert at man er helt så villig til at refundere.
     
    Beaglen, Kristian, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det lyder som en spændende tjeneste, som måske nok kunne være værd at benytte sig af engang.

    Men jeg synes dog at jeres politik omkring fees bør være helt nagelfast, så der ikke er nogen tvivl om prisen for det produkt, man som kunde køber. Jeg tror at det andet godt kan bidrage til utilfredshed.
     
  10. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det er naturligvis i Flightfox' såvel som i den enkelte eksperts interesse at have tilfredse kunder, og eksperter afregnes til dels også ud fra hvor gode ratings man får.
    Der er 100% tilfredshedsgaranti på "Super Cheap Business" og "Super Cheap First Class".

    Fra Flightfox.com:
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  11. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    mka83, Beaglen, danielbirch og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Fedt - godt arbejde :)
     
  13. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Der er i øjeblikket en mist ake fare ude, som også har været omtalt på FT. Som så ofte før er der noget Alita lia indblandet.
    Den er nok ikke så relevant for de fleste danskere, men hvis man vil have en masse flyvninger og kun betale småpenge for det (og gider positionere sig, som man kalder det), så er det muligheden.

    Men for først lige at forklare, hvorfor den på andre fora omtales i koder, der er uforstålige for de fleste, så er det af flere årsager.
    For det første vil man ikke have at flyselskaber og rejsebureauer bare kan google sig frem til tråde ved at bruge flyselskabsnavn og ord som fejlpris (på engelsk). Det vil gøre at disse bliver opdaget ret hurtigt. For det andet så skriver man også bynavnene i koder lidt at samme grund. København kunne måske omtales som "byen med Den Lille Havfrue" og Rom som "Den Spanske Trappe" osv osv.
    Men en vigtig årsag er måske også den lidt unfair, nemlig at holde riffraff'et ude. For jo færre, der benytter sig af dem, jo længere tid har de det med at holde.

    Og så til afsløringen (og en lille test af jeres geografikundskaber). Hvis man søger
    - Fra Hollywoodbyen til gulasch-landets hovedstad
    kombineret med
    - Gulasch til sushi
    Det kunne for eksempel være til efteråret, så kan man få en billet for under 2000 kr. Det hele er med Skyteam.

    Så er der lidt at lege med - og hvis I vil have hjælp, så skriv - gerne i PM. :cool:

    Edit: så først nu at @Flemming Poulsen faktisk havde linket til selvsamme deal her: http://forum.bonusfeber.dk/threads/rejse-deals.19/page-5#post-2420 så det var ikke for at tage credit for den, men nu har jeg i hvert fald forklaret lidt af baggrunden.

    Tilføjelse: Det kan være lidt svært at finde en OTA, der vil udstede den. The usual suspects som ebookers og expedia bider ikke på krogen, men det skulle Priceline vist nok gøre, og ellers Orbitz.
     
    Senest redigeret: 23/5/14
    Beaglen, Henrik Olsen, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Tak for super god info :)

    Hvis andre finder mis ta ke fa res ;) Så husk endeligt på ikke at skrive det alt for tydeligt her på forum så søgemaskinerne ikke opfanger det, men del meget gerne med os andre :)
     
  15. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Tak for tippet - selv om det ikke lige er relevant for mit rejsemønster lige nu! Men jeg skal til at tage mig sammen og lege lidt med mulighederne.
    Og så tror jeg at jefi skal have lov at prøve kræfter, næste gang jeg skal have hele familien af sted - der er jo penge at spare :)
     
    Simon Toft "Synes godt om" dette.
  16. Honeypots

    Honeypots Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Hejsa!
    Jeg har et spørgsmål omkring Super Cheap Business.
    Jeg er klar over, at det er svært at få en prisidé, men jeg vover alligevel pelsen. Hvis man nu skal fra CPH-LAS og hjem SFO-CPH i februar 2015, hvor meget gætter I så på, at man kan spare?

    Kan man bede Fligtfox tjekke både economy, plus og business, eller SKAL man vælge en klasse på forhånd? Det kunne jo være, at der kun var 3-400 dollars forskel.

    Mads
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  17. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Hej,
    Selvfølgelig kan du bede om at få checket economy-mulighederne også. Hvis du har en lille smule fleksibilitet i datoerne, kan du formentlig spare 500-600 kroner ved et standard YQ-dump på bedste public economy-pris (altså hvad du nu kan finde på momondo, viviro, kayak etc).
    På business er det lidt sværere at sige hvor meget du kan spare, men skriv hvad du selv har kunnet finde af priser, så Flightfox-eksperterne ved hvilken pris de skal slå.

    Jens
     
    Flemming Poulsen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  18. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Spielbergers drenge har offentliggjort et såkaldt "3x" eller "fueldump"-trick, der er aktivt. Han bliver nærmest lynchet på nettet (i hvert fald i vissa fora) for det lige nu. Problemet er selvfølgelig at disse tricks skal holdes om ikke hemmelige, så i hvert uden for flyselskabernes opmærksomhed. Det er ikke noget jeg kun skriver, fordi jeg er tilknyttet Flightfox, der tjener penge på bl.a. at benytte og formidle den slags tricks, men det er i alles interesse, at disse tricks virker så længe som muligt.

    Men eftersom tricket er ude, så vil jeg ikke undlade at give det videre. Men husk på, at der er hundredevis at de her tricks, og de virker meget ofte kun på et enkelt flyselskab, fra/til et enkelt land eller kontinent.

    Her er tråden, hvor det bliver afsløret: http://www.mydealz.de/35172/guensti...b-760e-ab-amsterdam-bruessel/#comment-1119645 og også her: http://www.urlaubspiraten.de/fluge/...frika-australien-neuseeland-fuel-dump#c-53076
    Og de har sågar lavet en video (på tysk), der forklarer det step-by-step:

    Jeg kommer ikke til, nu eller i fremtiden, at afsløre aktive 3x-tricks her eller andre offentlige steder, men ovennævnte kan måske give et indblik i hvordan det fungerer, og hvordan I måske selv kan prøve at finde nogle 3x'ere.
     
    Flemming Poulsen, danielbirch og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  19. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    I dont get it anyway.. Lang rejsetid i mellem. ;)
     
  20. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Efter et par måneders pause/ferie fra Flightfox, er jeg fra dags dato tilbage som expert
     
    Schwert, Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om dette"

Del denne side