Fly glemte at slå hjulene ud ved landing i NBO

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Christian Løn, 4/1/15.

  1. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    jefi99, tbh og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,603
    "Synes godt om" modtaget:
    26,663
    Point:
    113
    Trist at høre at du skal vente så lang tid på dit fly - og EU rettighederne dækker ikke lige på disse breddegrader :)

    Men hvordan dælen kan man glemme sit landing gear.... Men fint at flyet dog fint holdte sig på "vingerne" og ikke tiltede rundt.
     
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    hmm... de må have overhørt:

    "dont sink" "dont sink"
    "Terrain" "Terrain"
    "Gear down"
    "Terrain" "Terrain"
     
  4. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Desværre er jeg stadig ikke kommet til NBO og skal i dag tjekke om min forsikring dækker misset connection på to forskellige bookinger - som det ser ud nu er jeg hjemme tirsdag sidste på dagen.

    Er der nogen der kan finde en billet fra NBO til CPH mandag efter 9:00 der er i CPH mandag aften?
     
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nej. Så vidt jeg kan se skal du afsted med Kenya Airways 08.25 til AMS for at kunne nå til CPH mandag.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  7. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Billetten er vel solgt med afrejse fra CPH = EU261/2004 gælder?
     
  8. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Jeg er først lige landet i CPH - KLM fra NBO til CPH over AMS - det kostede mid DKK 9200 forben enkelt billet på økonomi. Mit forsinkede fly fra Zanzibar var købt online med Precisionair, med afrejse fra NBO, så EU261/2004 gælder ikke.

    Min rejseforsikring påstår at den ikke dækket forsinket hjemrejse eller forsinket fremmøde til hjemrejse, hvilket er der som at sige at sen kun dækket starten af en rejse. Nu skal jeg igang med et slagsmål med dem. Jeg tænker forbrugerombudsmand og andet. Er det nogen der har erfaring med dette?
     
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvilken rejseforsikring har du og hvilket betalingsmiddel brugte du til at købe billetterne?
     
  10. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    @jakobv84 Gjensidige forsikring og betalt med SAS mastercard.
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ingen dækning på kreditkortet desværre. Jeg går udfra din rejse var i privat regi og at din rejseforsikring er et tillæg til din hjem forsikring (som tilsvarer en normal familieforsikring). Jeg har kun læst d. policy fra efter 2014 der kan findes her (https://www.gjensidige.dk/privat/forsikring/vilkar) hvori der står:

    Så umiddelbart lader det til at de har deres på det tørre desværre...
     
    Christian Løn "Synes godt om" dette.
  12. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    @jakobv84 - Tak for ovenstående - ja, desværre har de nok dækket sig ind. Den er helt uforståeligt hvordan man kan sælge en rejseforsikring, der ikke dækker på hele rejsen.
    Jeg har nu været i kontakt med forsikringsankenævnet og forbrugerombudsmanden og har skrevet en lang klage, hvor jeg beder om referencer til ankenævnskendelser eller domme, som kan underbygge deres afgørelse, hvis jeg skal sende sagen videre til forsikringsankenævnet.

    Jeg skal i hvert fald finde en ny rejseforsikring, hvilken rejseforsikring bruger du til private rejser?

    Alle: Valg af rejseforsikring er et perfekt emne til en bonusfeber forsidesartikel - er der nogen der har indsigt i dette?
     
    Kristian og Ali Taran "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Helt enig i at det er en relativt absurd politik. Kender ikke selskabet, men forsikring er et punkt jeg forsøger at ramme et godt mix af pris og kvalitet... Jeg er selv kunde hos Tryg -- men har endnu ikke haft brug for den (7-9-13). Og så køber jeg rejserne med kreditkort med rejsedækning i et forsøg på at være dækket ekstra ind. Og ja en artikel om det ville da være en god ide!
     
  14. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Er der nogen af jet der ved om et mastercard gold er omfattet af rejseforsikring, ellers bør jeg nok også finde mig en :)
     
  15. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det kommer an på kortudsteder - se betingelserne. Husk også, at for at rejseforsikringer via kreditkort skal gælde, så skal rejsen være betalt med kortet.
     
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    til inspiration, har jeg dette kort: https://www.lsb.dk/lsb/content/prod...tercard_platin/Forsikringsbetingelser20140801

    en god ting er:

    3.5
    Forsikringen dækker, uanset om rejsen er betalt med MasterCard.

    SAMT:

    9.0 Flyforsinkelse og -forbindelse
    Forsikringssum 7.500 kr. pr. person.
    9.1 Dækning
    Forsikringen dækker i følgende tilfælde:
    • Når det reserverede fly er forsinket i mere end 4 timer.
    • Når det reserverede fly er indstillet.
    • Når sikrede ufrivilligt ikke kommer med det reserverede fly på grund af overbooking eller for sent
    fremmøde pga. dokumenteret forsinkelse af tilslutningsfly, og intet alternativt fly kan tilbydes.
    9.2 Erstatning
    Forsikringen dækker nødvendige og rimelige udgifter til forplejning samt eventuelle overnatninger med op til
    7.500 kr. pr. rejse pr. person. Endvidere erstattes nødvendige og rimelige udgifter til tøj og toiletartikler i
    forbindelse med overnatningen med maksimalt 500 kr. pr. rejse.
    Udgifterne skal være betalt, hvor forsinkelsen har fundet sted, og refunderes mod forevisning af originale
    kvitteringer.
    9.3 Undtagelser
    Forsikringen dækker ikke, hvis flyet er forsinket i bopælslandet. Denne undtagelse gælder dog ikke punkt tre i
    afsnit 9.1.
    Der er heller ikke dækning, såfremt alternativt fly kan tilbydes med afgang senest 4 timer efter oprindeligt
    planlagt afgangstidspunkt.
     
  19. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Tusind tak for svar, jeg har Mastercard Gold hos Spar Nord (ikke SAS version) og det ser ud til at dække mine behov :)
     
  20. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hvad betaler du for det som ung?
     

Del denne side