Jeg ved godt at dette ikke er en relevant nyhed i DK, men da mit fly er 12 timer forsinket på vej til NBO, fordi flyet blokerer landingsbanen i NBO, vælger jeg at poste den som nyhed alligevel http://www.jambonewspot.com/plane-crash-lands-jkia-runway-closed/
Trist at høre at du skal vente så lang tid på dit fly - og EU rettighederne dækker ikke lige på disse breddegrader Men hvordan dælen kan man glemme sit landing gear.... Men fint at flyet dog fint holdte sig på "vingerne" og ikke tiltede rundt.
hmm... de må have overhørt: "dont sink" "dont sink" "Terrain" "Terrain" "Gear down" "Terrain" "Terrain"
Desværre er jeg stadig ikke kommet til NBO og skal i dag tjekke om min forsikring dækker misset connection på to forskellige bookinger - som det ser ud nu er jeg hjemme tirsdag sidste på dagen. Er der nogen der kan finde en billet fra NBO til CPH mandag efter 9:00 der er i CPH mandag aften?
Nej. Så vidt jeg kan se skal du afsted med Kenya Airways 08.25 til AMS for at kunne nå til CPH mandag.
Jeg er først lige landet i CPH - KLM fra NBO til CPH over AMS - det kostede mid DKK 9200 forben enkelt billet på økonomi. Mit forsinkede fly fra Zanzibar var købt online med Precisionair, med afrejse fra NBO, så EU261/2004 gælder ikke. Min rejseforsikring påstår at den ikke dækket forsinket hjemrejse eller forsinket fremmøde til hjemrejse, hvilket er der som at sige at sen kun dækket starten af en rejse. Nu skal jeg igang med et slagsmål med dem. Jeg tænker forbrugerombudsmand og andet. Er det nogen der har erfaring med dette?
Ingen dækning på kreditkortet desværre. Jeg går udfra din rejse var i privat regi og at din rejseforsikring er et tillæg til din hjem forsikring (som tilsvarer en normal familieforsikring). Jeg har kun læst d. policy fra efter 2014 der kan findes her (https://www.gjensidige.dk/privat/forsikring/vilkar) hvori der står: Så umiddelbart lader det til at de har deres på det tørre desværre...
@jakobv84 - Tak for ovenstående - ja, desværre har de nok dækket sig ind. Den er helt uforståeligt hvordan man kan sælge en rejseforsikring, der ikke dækker på hele rejsen. Jeg har nu været i kontakt med forsikringsankenævnet og forbrugerombudsmanden og har skrevet en lang klage, hvor jeg beder om referencer til ankenævnskendelser eller domme, som kan underbygge deres afgørelse, hvis jeg skal sende sagen videre til forsikringsankenævnet. Jeg skal i hvert fald finde en ny rejseforsikring, hvilken rejseforsikring bruger du til private rejser? Alle: Valg af rejseforsikring er et perfekt emne til en bonusfeber forsidesartikel - er der nogen der har indsigt i dette?
Helt enig i at det er en relativt absurd politik. Kender ikke selskabet, men forsikring er et punkt jeg forsøger at ramme et godt mix af pris og kvalitet... Jeg er selv kunde hos Tryg -- men har endnu ikke haft brug for den (7-9-13). Og så køber jeg rejserne med kreditkort med rejsedækning i et forsøg på at være dækket ekstra ind. Og ja en artikel om det ville da være en god ide!
Er der nogen af jet der ved om et mastercard gold er omfattet af rejseforsikring, ellers bør jeg nok også finde mig en
Det kommer an på kortudsteder - se betingelserne. Husk også, at for at rejseforsikringer via kreditkort skal gælde, så skal rejsen være betalt med kortet.
Det er det som regel ja. F.eks..: http://www.nordea.dk/privat/daglig økonomi/kreditkort og betalingskort/mastercard gold/31102.html
Måske du mener SAS Mastercard? - så er deres betingelser her: http://www.saseurobonusmastercard.dk/om-kortet/fordele-i-kortet/forsikring/
til inspiration, har jeg dette kort: https://www.lsb.dk/lsb/content/prod...tercard_platin/Forsikringsbetingelser20140801 en god ting er: 3.5 Forsikringen dækker, uanset om rejsen er betalt med MasterCard. SAMT: 9.0 Flyforsinkelse og -forbindelse Forsikringssum 7.500 kr. pr. person. 9.1 Dækning Forsikringen dækker i følgende tilfælde: • Når det reserverede fly er forsinket i mere end 4 timer. • Når det reserverede fly er indstillet. • Når sikrede ufrivilligt ikke kommer med det reserverede fly på grund af overbooking eller for sent fremmøde pga. dokumenteret forsinkelse af tilslutningsfly, og intet alternativt fly kan tilbydes. 9.2 Erstatning Forsikringen dækker nødvendige og rimelige udgifter til forplejning samt eventuelle overnatninger med op til 7.500 kr. pr. rejse pr. person. Endvidere erstattes nødvendige og rimelige udgifter til tøj og toiletartikler i forbindelse med overnatningen med maksimalt 500 kr. pr. rejse. Udgifterne skal være betalt, hvor forsinkelsen har fundet sted, og refunderes mod forevisning af originale kvitteringer. 9.3 Undtagelser Forsikringen dækker ikke, hvis flyet er forsinket i bopælslandet. Denne undtagelse gælder dog ikke punkt tre i afsnit 9.1. Der er heller ikke dækning, såfremt alternativt fly kan tilbydes med afgang senest 4 timer efter oprindeligt planlagt afgangstidspunkt.
Tusind tak for svar, jeg har Mastercard Gold hos Spar Nord (ikke SAS version) og det ser ud til at dække mine behov