Det er en videnskab!
![Smile :) :)](styles/default/xenforo/clear.png)
Personligt bryder jeg mig ikke så meget om Best Western, så de få gange jeg vil bo der på betalte ophold ville jeg vælge EuroBonus point, da jeg nok ville have svært ved at få nok point til meningsfulde ophold.
Det er som sådan ret komplekst om værdien er den samme, det kommer jo både an på hvor mange point du optjener til EB/BWR i forhold til hvad du bruger af penge samt hvilket værdi du får ud af pointene. Hvis du bor på dyre Best Western får du flere point da det er kommer an på spend, men du får den samme mængde eurobonus point uanset om du betaler 500 eller 5000 kr for opholdet, mener jeg. En god regel for EuroBonus er at redemptions med værdi på mere end 10 øre per point (eller er det 7?) er god value.
Et eksempel på at regne værdi og hvor komplekst det hurtigt kan blive har været deres tur til Houston de har solgt til ~10.000 kr og haft point bargainst til 50.000 point + ~500 i afgifter altså 9500 kr værdi ud af 50.000 point, hvilket svarer til 19 øre per point. Derudover ville du så have tjent 20.0000 point på turen betalt med penge. Og så er spørgsmålet så ville du have fløjet business hvis det ikke var for point, og ville du have fløjet til Houston?
Hotels.com er et alternativ som nok er godt for folk der ikke kun bor på bestemte kæder. Et tab ved det er at du ikke optjener status hos hotelet og du er selvfølgelig 'tvunget' til at book kun igennem den side. Der må du regne med andre kæder, hvilken kategorier du bor på, hvor mange nætter det ville tage for dig at optjene en nat (hvis det er mere end 10 er hotels.com's rewardnights jo bedre i den henseende). Derudover har jeg en fornemmelse om at det ofte er billigere direkte igennem kæden, specielt med AAA rabat etc. Hvis du bruger hotels.com er der nogle cashback portaler der giver noget rabat, og der er sikkert nogle her på sitet der ville elske at give dig et referal link.
Det er meget normalt at man kan betale ekstra for lidt flere point. Om det kan betale sig er op til hvordan du bruger dine point, men det kan jo være en satsning hvis de vælger at devaluere pointene eller sætte priserne op. Samtidig tvinger det dig også til at bruge den kæde.
Der er mange tanker i det, men et par korte anbefalinger:
- Hvis du bor meget på en kæde hoteller kan det oftest bedre betale sig at samle deres point end at få dem over til en flypartner. (men tjek for dig selv)
- Lad vær med at betale ekstra for point med mindre du er meget sikker på hvad du vil bruge dem til og hvornår
- Overvej en anden kæde hvis rejsemønster/firmapolitiker og andet tillader det
Held og lykke
Edit: og det er korrekt at du kun får enten EB point eller BWR point
Click to expand...