Fly til Bangkok i juli

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Mikael Munk Hansen, 6/3/15.

  1. Mikael Munk Hansen

    Mikael Munk Hansen Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Regner med sommerferien skal gå til Thailand i år. Har søgt lidt rundt på priser og har fundet billetter til 5000 kr. pr. billet fra København.

    Kan det gøres billigere (ca. midt juli, 2 uger), eller findes billigere tættere på datoen, eller kan jeg ligeså godt bare bestille nu til den pris, så jeg også kan få hotel osv. på plads.
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Lidt umiddelbart har jeg set at Finnair har de bedste priser medio juli i år. De ligger under de 5.000,- (ikke meget). Jeg syntes det er en fair pris på det tidspunkt af året.

    KLM prisen gælder desværre kun til ultimo juni :-(

    Jeg ville også prøve Flight Fox om de kunne få prisen lidt længere ned ved at sætte noget sammen. Dog er det ikke den letteste periode, da alle vil rejse til Thailand og videre derfra i den periode. Så meget af kapaciteten er allerede solgt.
     
  4. Mikael Munk Hansen

    Mikael Munk Hansen Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Ja, KLM kan desværre ikke lade sig gøre.

    Tror jeg giver Flight Fox et skud, ved bare ikke om det er en umulig opgave at finde det billigere på de datoer. Men ved jo også, at de kan nogen tricks.
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det er en lidt svær rute; der er ikke så mange tricks. Den kan 1x'es med fx EK, men den slags tricks ryger ikke over disken hos Flightfox.
    Et par af mine venner har booket til BKK i juli, med hhv TK via IST til 15k i alt for to voksne og to børn, og en anden med AB/EY via TXL og AUH for omkring 4k per person.
     
  6. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Du må gerne lige melde tilbage hvordan det gik, hvis du gider :)
    Jeg skal samme vej (BKK/HKT/SGN området) juli-august og tænkte også at give Flightfox et skud.
    Pt. er det billigste jeg har fundet 3700 med Qatar fra MXP/FCO hvis du har bonuspoint nok til at flyve dertil.
     
  7. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Har selv booket fly til BKK fra Hamburg til en måneds sommerferie i Thailand med familien. Der er ganske gode muligheder bl.a. med Emirates fra 3.800 kr og opad. Hvis du har mulighed for at flyve fra Hamburg er det absolut værd at overveje. (der skal vel også være fordele ved at bo i Jylland);)
     
  8. Mikael Munk Hansen

    Mikael Munk Hansen Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Ud fra hvad jefi99 siger, tror jeg ikke jeg får noget ud af at benytte Flight Fox i denne situation, så det bliver nok ikke til noget.

    Fra Hamburg kunne godt være en mulighed, kan få den til 4000 med Emirates. Men med parkering i lufthavnen, løber det alligevel hurtigt derop ad.

    Nogen der ved hvor mange Eurobonus point man optjener ved Egypt Air, fra CPH til BKK. Optjeningen er 100% og ca. 13000 miles. Er det så bare 13000 point eller er der andet der skal tages højde for?
     
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Kør til Hamborg dagen før, book et af lufthavnshotellerne - flere af dem har park&fly, hvor du bare betaler for overnatningen, og så kan du parkere slæden der i et par uger. Bare googl "Hamburg park and fly" eller "Hamburg parken und fliegen" eller se http://www.parken-und-fliegen.de/flughafen-hotels/hamburg.html

    Hvis bookingklassen siger 100%, så er det nok ca 13000, der bliver faktisk rundet op til nærmeste 100 for hvert segment, så det kan faktisk godt ende med lidt mere. Husk at Egyptair er "dry"...
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  10. Mikael Munk Hansen

    Mikael Munk Hansen Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Tak for info.

    Nu står valget i hvert fald mellem at flyve fra Hamburg med Emirates, eller tage den lidt dyrere Egypt Air fra København og optjene Euro Bonus point.
     
  11. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    jeg har været med MS/Egyptair flere gange CPH-BKK via CAI og de billigste billetter er altid i 25% klasser og nuværende sommertilbud dkk 4075 er i URIDK og så giver det totalt 1650 ebpoint hver vej hvis man er EBB
     
  12. Mikael Munk Hansen

    Mikael Munk Hansen Medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Der står nu at klassen er K ved billetinfo og ifølge SAS' hjemmeside giver det adgang til 100%. 1 billet koster lidt over 5ooo kr. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
     
  13. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Senest redigeret: 8/3/15
  14. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Det kan være de mener 4000 hver vej :p
    upload_2015-3-8_12-26-57.png
     
  15. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det kommer selvfølgelig an på hvor du bor, men hvis du bor vest for Storebælt, er jeg slet ikke i tvivl. Jeg ville uendelig mange gange hellere flyve EK end MS (ja, det betyder at jeg ikke ville flyve MS).
     
    Henrik Olsen og jakobv84 "Synes godt om" dette.

Del denne side