Flying Blue vs. EuroBonus - er det bare mig?

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af john christensen, 25/2/16.

  1. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Mon nogen herinde med status hos både FB og EB kan hjælpe mig lidt.. måske især førstnævnte.
    Jeg er på ingen måde i høj kurs hos hverken FB el EB, da jeg sjældent booker billetter selv og derfor ikke satser på én frem for en anden (har sølv begge steder)...
    Men nu planlægger jeg en tur på First m. enten LH el AF og bare turen alene giver mig guld.. Ikke at det skal bestemme, hvilket selskab jeg vælger, men.. alligevel.

    Jeg synes egentlig ikke, der er meget ved FB i forhold til EB - eller måske er det bare fordi jeg ikke ser alle mulighederne?

    Upgrade fares er ret dyre er min oplevelse med FB. Eks. kan jeg flyve BLL-BIR m. KLM for 1.600 retur på Eco. Skal jeg upgrade skal jeg for det første købe en billet til ca. 3.500 og så bruge point plus upgrade-fare. Er EB ikke lidt bedre her?
    Som jeg ser det, så skal man også være medlem i hotelprogrammer for at kunne booke overnatninger for FB-point? Måske er det uvidenhed, da jeg endnu ikke har brugt miles til det?

    Jeg ved godt, at jeg skal vælge det program, jeg flyver mest i, men det er hip som hap - dog med en lille fordel til A*.

    Hvad er jeres oplevelser af de to programmer - hvis i prøver at holde foretrukken airline udenfor og bare ser på produktet?
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    LH F anses vel normalt som et bedre produkt end AF F. Hvor går turen hen på First? Personligt ville jeg vælge EB over FB da jeg tror du får mere udad dit EB medlemskab når du flyver udaf CPH end dit FB medlemskab.
     
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    dertil skal det også siges at AF First er nærmest UMULIGT at booke som Award..
    ville også generelt mene at EB er et bedre program... og nemt at bruge point eks. på hoteller (fra 10k, points) eller på rejser (fra 5.000 point på tilbud)
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg læste det som om det var en cash billet når der optjenes points...
     
  5. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    @jakobv84 tak for input. Planen er SFO med AF og det samme m. LH - dog med et ekstra leg på til SAN, da det giver forholdsvis billige ekstra point i forhold til prisen. Prisen er næsten identisk, men min store hurdle m. AF er, at jeg ikke kan være sikker på den nye F cabin. Ikke alle 777 har jo fået den endnu, og turen hjem går med A380, der heller ikke er sidste nye skrig. Men selve ground oplevelse og La Premiere Lounge i CDG skulle jo være noget helt specielt, samt at man m. La Premiere jo er 100% sikker på bil og PA i lufthavnen.

    Er det LH så er det jo kun hvis jeg lander ved remote gate osv. (eller fra FCT) Den er lidt svær. Der er fordele og ulemper ved det hele! og så kommer EB vs. FB jo også i spil. Personligt hælder jeg mest til A*. Du har jo vist være i FCT/FCL? Hvad er din mening. Det er vel ikke så ringe endda tænker jeg?
     
  6. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Ja - billetten skal købes for jyske dollars! Men ja, upgrade til La Premiere koster over nemt over 200.000 point - hvilket jo er sindssyg meget. Der er så vidt jeg ved kun upgrade til P og ikke F - deraf de mange miles..
     
  7. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Efter de mange TR's jeg er ved at have læst om LH F og AF F, så er det stort set altid en drøm m. La Premiere, mens LH fra tid til anden halter en anelse. Eks. på FA, catering i luften plus lidt mindre eksklusivitet i groundhandling.. men det er jo kun hvad jeg har læst....
     
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har ikke selv fløjet F men altså jeg havde nok valgt LH og så FCT. Om ikke andet har OMAAT jo endeløst mange trip reports om det. Har du overvejet at "skaffe" points'ne istedet for at betale med kontanter og tjene points? Drop mig evt. en PM hvis du vil høre nærmere om muligheder...
     
    john christensen og Ulrik "Synes godt om" dette.

Del denne side