flynørd.dk

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af clager, 11/11/15.

  1. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Inspireret af et par andre indlæg i en anden tråd tidligere idag kunne det være sjovt at høre om de mest interesssante/eksotiske flytyper i har været ombord på. Måske synes jeg adm. skulle ændre dette Bonusfeber lounge forum til IF lounge forum.
    Jeg er sikker på at vi udover at være pointjægere og prisbevidste fly+hotel forbrugere også er interesserede i fly generelt.
    Da de fleste her har fløjet Airbusser og Boeinger i hobetal i alle gængse typer kunne vi jo starte med russiske og kinesiske fly og andre interessante ting.
    Jeg har prøvet Aeroflots Sukhoi superjet 100 mellem CPH og SVO med stor fornøjelse. Meget behageligt støjsvagt fly. jeg har da også prøvet modsætningen i en IL-18 fra Air Mali mellem ABJ og COO hvilket ikke kan anbefales men både fly og flyselskabet er da siden også blevet skrottet.
    En brasiliansk Embraer-135 fra Dniproavia Ukraine på en flyvning mellem KIV og KBP hører også til en af de sjovere flyvninger . Et meget godt lille fly der fint klarer en sådan feeder tur.
    Kom frem med jeres oplevelser og muligvis gode fotos
     
    Senest redigeret: 11/11/15
    Peter F., Ulrik, jefi99 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har engang fløjet med en gammel en propels cessna (tror jeg det var), en tur over indlandsisen fra SFJ. Sæde forrest til højre, så det var bestemt ikke en dårlig tur, men desværre er det omkring 15 år siden og min hukommelse fra den gang er ikke fantastisk.
     
    Kristian, alexanderln og clager "Synes godt om dette"
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Dog ikke rutefly, min gode familievenner i USA havde en Cirrus som jeg har fløjet i nogle gange. Den er desværre blevet solgt igen, men det var en stor oplevelse. Kun plads til 4 personer, og har set store dele af Conneticut/New York fra oven i denne :)
    CIMG0796.jpg
     
    mhsalv og clager "Synes godt om" dette.
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg har engang fløjet i forsvarets C-130 Hercules til Malta (fra Værløse). Det tog 5½ time med høreværn!

    Husker også jeg i 1996 fløj med Delta i en L-1011 Tristar fra Orlando til Atlanta, hvor jeg noterede mig den noget aparte seat config 2-5-2.

    Skulle have registreret mine flyvninger allerede dengang. Kunne have været sjovt at se tilbage på i dag. Af samme årsag har jeg lavet en log for min datter. Hun er 15 måneder og har efter på mandag allerede haft 29 flyvninger.
     
    Senest redigeret: 11/11/15
    mhsalv, Schwert, Peter F. og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    hmm, sikke nogle vilde ting i har prøvet, kun prøvet (og ikke fly) en SAR helikopter, den gamle sikorski og den nye her for et par år siden... - fantastisk udsigt man sådan har fra sådan en fætter..

    312368_2426566068400_620497438_n.jpg
     
    Nielspg, mhsalv, AMJ og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg prøver at få kigget på dette i løbet af dagen :)
     
    clager "Synes godt om" dette.
  7. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    mhsalv, AMJ, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Haha, nice! Nogen der ved om det er god value?
    Egentligt for dårligt jeg kun husker at have været der en gang. Men det er jo så besværligt at komme dertil uden bil! Hvorfor har vi aldrig haft IF-do der?
     
    clager "Synes godt om" dette.
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    mhsalv, AMJ, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    может бог быть с вами @jefi99
     
    mhsalv og Schwert "Synes godt om" dette.
  11. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Боже, храни королеву и Йенс
     
    mhsalv, Schwert, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Bliver sjovt at høre om alle -stan´erne. Hvor mange af dem er på din rejseplan indtil videre (du holder dig vel væk fra Paki- og Afghani-)
     
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
  14. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    узбекистан, Казахстан и Киргизия
     
    mhsalv og clager "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    not bad at all...-spændende steder til ens rejse CV @jefi99
     
    clager "Synes godt om" dette.
  16. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Bus 35 køre direkte hver halve time fra terminalen til Tømmerup Stationsvej, (tager 21 minutter.) Så er der hele 232,28 meter ned til grillen. ;)[​IMG]
     
    mhsalv, RasmusH, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Jeg har desværre ikke prøvet Flyvergrillen endnu:cool:

    Dog havde jeg (for nu at returnere til trådens tema) - og apropos stan-lande (god tur @jefi99!) - i 2010 den tvivlsomme ære at rejse med Tajik Airs gamle æsel af en flyver, An-26:confused::)

    [​IMG]

    Så skidt da - I får historien bag: Min rejsemakker og mig skulle fra Dushanbe til Khujand og videre til Uzbekistan (der går ingen fly direkte mellem landene, de er ikke ligefrem de bedste naboer), og var pænt trætte af svedige marshrutkaer i 40 varmegrader. Løsningen var oplagt: Tadsjikistansk indenrigsflyver!:)

    Efter 'sikkerhedskontrol' i indenrigsterminalen, hvor en sikkerhetsbetjent tog en slurk af min vandflaske og derefter smed vores tasker ud af et hul i veggen, kørte vi i en EU-financieret bus ud til stålrøret med vinger. Der blev vi mødt af smadre-Olga, vores noget tyngdekraftbesværede stewardesse i en liiiige lovlig tight uniform. Både Olga og sidstnævnte var formentlig sidste skrig i 1987. Olga nedlagde veto mod at tage billeder af flyveren, og da jeg ikke har sort bælte i noget som helst var jeg ikke rigtig parat til at diskutere. Priority boarding - kvinder, børn og lyshårede rygsæksturister fra skandinavien først:D

    Ind i flyveren, hvor temperaturen var lige til at brænde keramik og Olga hurtigt udviklet nuancer af kogt hummer. Ingen AC - juhu. Et par svedige amerikanere på sæderne foran spurgte, hvorvidt vi tit rejse med Tajik Air, og gav os et par lovlig bløde M&Ms mens Olga kommanderede safety-instruktioner.

    Lige pludselig brød ragnarok løs, dvs motorerne blev startet. Hurtigt afsted, måske? Nej - vi blev lige nødt til at vente lidt, således at de kunne pumpe op tryk i kabinen:eek: Vel vel, intet hastværk, fra klapsæde (!) 14D var der frit udsyn til de mange tusind metalbolte som holdt vingerne, motoren og maskinen samlet (end så længe). Med kabinetrykket i top og optimismen i bund skranglede vi afsted mod startbanen, hvor køerne og cyklisterne var ved at bevæge sig væk.

    Fra vi skød fart til hjulene forlod startbanen tog det afsindigt lang tid, og jeg har aldrig oplevet et fly stige så langsomt. Det føltes som om vi sad i en flyvende traktor, som kravlede fra +40 grader til -40 grader. Stadig ingen effektiv AC kørende, så nu blev maskinen lige så stille konverteret til et køleskab. Olga forsøgte at hente vognen med drikkevarer og mad, men døren foran i kabinen (mod cockpit og galley og lasterummet) var gået i baglås. Synet af omkring 100 kilo sovjet-mama (stadig i tight, men nu også svedig, uniform) som forsøger at smadre en dør i 15000 fods højde er ikke helt nemt at fjerne fra hukommelsen. Hun lykkedes delvist, og kunne således åle sig frem og tilbage med drikkevarer. Vi fik serveret Tadsjikistans udgave af Squash, den var lige flad som Olga i døren. Resten af turen gik med til at kikke ud af vinduet og bede til en højere magt som vi stadig ikke tror på.

    Vel, vi overlevede og landede silkeblødt i Khujand efter lige omkring en time. I ankomsthaven (intet tag, men mange træer) blev vi uden forvarsel mødt af en velkomstkomité bestående af syv smukke henrykte kvinder og et par chauffører, som forvekslede os med de halvgamle M&M-gnavende amerikanere. Vi fik fat i en taxa mod den uzbekiske grænse, hvor de troede vi spillede for Manchester United og derefter blev underlagt en meget, meget grundig toldinspektion. Men det er en anden historie!
     
    Senest redigeret: 20/4/16
    Baadsgaard, Flyvefisken, Ali Taran og 14 andre "Synes godt om" dette.
  18. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Levenende beretning!
     
    mhsalv "Synes godt om" dette.
  19. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    HELT fantastisk historie!!! :):):) Glæder mig til at høre om den grundige toldinspektion! :p:p:p
     
    mhsalv og jefi99 "Synes godt om" dette.
  20. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Jeg gemmer den lige til @jefi99 er ude af Uzbekistan, jeg vil nødig være skyld i at han fortryder og afbestiller sin billet:p:)

    I øvrigt tak for de hyggelige kommentarer :)
     
    Christian Larsen, Ulrik og Kristian "Synes godt om dette"

Del denne side