Flyselskabernes bonusaftaler med firmaer

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Henry, 11/4/16.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Jeg gætter på, at en del af jer er selvstændige eller arbejder i mindre virksomheder, hvor man også kunne have interesse i flyselskabernes bonus-programmer til firmaer (det kræver naturligvis et momsnummer).

    Jeg har for et halvt års tid siden oprettet aftale med:
    • Lufthansa: PartnerPlus
    • SAS: SAS Credits
    Hvilke erfaringer har I med disse aftaler - og nogle tips?
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Jeg bruger selv SAS Credits. Det giver da lidt ekstra bonus. har dog ikke benyttet mig at de opsparede credits endnu...

    Norwegian har også firmaaftale, som jeg har tilmeldt mig, men dog ikke benyttet endnu. Ved ikke om de har det mere, men sidste år fik man gratis sædevalg og fast track hvis man bestilte over firmaaftalen. Så alene det har da en værdi.
     
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Vær opmærksom på, at SAS Credits kun er gyldige i 2 år. Så pas på, de ikke mugner på din konto
     
    jefi99 og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  5. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    har lige fået denne på mail fra SAS (man skulle næsten tro, de sidder og monitorerer os herinde :) ):

    Optjen mere på dine virksomhedsrejser med SAS virksomhedsprogram

    Vi er glade for, at du rejser med os så ofte, og vi gætter på, at en del af dine rejser er arbejdsrelaterede. Derfor vil vi gerne fortælle dig om SAS virksomhedsprogram, et af Nordens største loyalitetsprogrammer.

    Det tager kun to minutter at blive medlem, og som tak får I billigere og enklere rejser. Virksomheden optjener SAS Credits på rejser med SAS, som kan bruges til nye rejser og hotelovernatninger, og du optjener EuroBonus-point.

    Det er nemt at blive medlem, det går hurtigt, og det koster ikke en krone. Der er ikke nogen krav til, hvor meget I skal rejse og heller ikke nogen grænse for, hvor meget I kan optjene. Der er kun fordele ved SAS virksomhedsprogram.

    Har du spørgsmål til SAS virksomhedsprogram så kontakt os på tlf. 32 32 66 33.

    Vi glæder os til at byde jer velkommen!

    Hilsner fra SAS
    WE ARE TRAVELERS
     
    Kristian, Henry og clager "Synes godt om dette"
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Hvis SAS læser med, så skulle vi næsten starte en tråd med ideer til forbedringer af EB :)
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  7. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Signede i sidste uge op til Lufthansas Partnerplus program i forbindelse med et billetkøb og blev i dag ringet op til en kort intro til programmet.
    Hun fortalte, at alt tæller på det jern, der flyves af de 10 selskaber, der er med. Dvs operating carrier - og betyder bl.a. at selvom jeg har booket rejsen hos SAS men den bliver fløjet af LH, tæller den.
    United og Air Canada tæller også med.

    Har man tilføjet sit kreditkort til systemet efter oprettelse, går den 6 mdr tilbage og henter alt, der er betalt med de(t) kreditkort. Point tilskrives ca 1 gang om måneden. Billige economy i eks T klasse giver ikke alverden, men lidt har også ret.

    Ved signup får man 1000 points - og når man har tilføjet kreditkort, yderligere 1000, som er nok til en oneway Europa1 - Europa1. Men herefter går der på billige billetter langsomt med eks 60 points for en BLL-PRG i T.

    Nu må vi se, hvad det giver - de fleste af mine europæiske flyvninger foregår med LH, som bookes enten via SAS eller LH, så i løbet af et år bliver det jo nok til en enkelt bonustur.
     
    Henrik Olsen, asf og Henry "Synes godt om dette"
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Enig, dog en lille detalje: Man skal betale med point for hver tur (så mellemlandinger gør billetten dyrere).
    • En enkelt billet fra Danmark til Tyskland (uden mellemlanding) med Lufthansa koster 2000 point på Økonomi og 7000 point på Business. Jeg går ud fra, det samme gælder for en billet CPH-WAW med LOT eller CPH-VIE med Austrian (og da TAP Portugal også er med, kan man få en billet CPH-Lisabon for 3000 point på økonomi - billetten er lidt dyrere, da Portugal ligger i Europa 2).
    • Med mellemlanding bliver det dyrere. Eksempelvis DK-Frankfurt-London koster det dobbelte (4000 point på økonomi og 14000 point på Business)
    Jeg har ikke helt styr på optjeningen, men en retur-billet BLL-FRA-DME (Moskva) på billigste business giver 1600 point, mens en billig økonomiklasse BLL-FRA-BEG (Beograd) har givet mig 100 point for en returbillet.

    Point kan også bruges til upgrades. En upgrade fra økonomi til business indenfor Europa koster 85 - 90% af prisen på en økonomiklasse billet.

    Det interessante er også, at man kan få points udbetalt. 1000 point kan veksles til 8,93 euro på bankbogen. Men, mon det ikke er bedre at bruge pointene på rejser.

    Alt i alt vil jeg mene, at man skal gå efter PartnerPlus, hvis man regelmæssigt bruger Lufthansa (og de andre selskaber i programmet). Men husk: Det er et virksomheds program så der kræves et momsnummer for at komme med.
     
  9. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,123
    "Synes godt om" modtaget:
    4,408
    Point:
    113
    Bruger altid SAS Credits når jeg bestiller flybilletter, det sker helt automatisk, og når jeg ved at min rejseaktivitet er særlig højt køber jeg for 50.000 DKK og får derved ekstra 10% :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Jeg optjener også SAS Credits - men jeg har desværre mange rejser til steder, hvor SAS ikke flyver (men Lufthansa gør). Derfor er jeg også tilmeldt Lufthansas program.

    SAS credits har den klare fordel, at vi kan betale med en kombination af "Credits" og "Kroner".

    Jeg vil umiddelbart mene, at alle virksomheder bør tilmelde sig SAS Credits.

    Credits kan også bruges til at betale ophold på Radisson - så det betyder vel, at man kan spekulere i at forudbetale for Credits, få 10 - 15% rabat og dermed få denne rabat på hotelopholdet. Er der nogen, der har brugt dette - og overser jeg mulige fælder?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side