Flytter SAS fra T2 til T1 i HKG Airport?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af PeterA, 21/10/16.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Jeg har et par bookinger liggende i min MyFlights-app og fik en ændring pushet igennem for et par dage siden. Først kunne jeg ikke se, hvad ændringen var, da overstregningen ikke synede af meget, men ved nærmere eftersyn var det altså ændring af terminal - "2" var streget ud og der stod istedet "1" med grønt.

    Er der noget officielt ude med, at SAS flytter terminal i HKG? Ikke, at det betyder det helt store. De sidste par gange har jeg brugt In-Town check-in på Hong Kong Station, så der kan man alligevel blot gå direkte fra toget til departures.

    Dog lader det til, at T2 for det meste bruges af, "sekunda"-selskaberne, så det er naturligvis bedre for SAS at flytte til samme terminal som sine star-partnere.
     
    Senest redigeret: 21/10/16
    MortenLok, PENSIONISTEN, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Fik samme mail. Forhåbentligt er T1 ligeså hurtigt som T2 i security og immigration
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. MortenLok

    MortenLok Aktivt medlem

    Beskeder:
    49
    "Synes godt om" modtaget:
    179
    Point:
    33
    HKG er generelt en meget nem og hurtig lufthavn at komme igennem. Om det er T1 eller T2 er der sjældent noget kø der forsinker een mærkbart. THAI er det eneste andet StarAlliance medlem i T2 mener jeg.
     
    Kristian, tbh og Henry "Synes godt om dette"
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,577
    "Synes godt om" modtaget:
    6,783
    Point:
    113
    Ja, iflg Checkin.dk flytter SAS til Terminal 1 i slutningen af oktober.
     
    tbh, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Det kunne være smart hvis SAS selv informerede deres kunder om det! De kan selvfølgelig nå det endnu...
     
    Henry, Kristian og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    I know. Så godt artiklen. Det virkede som om, at de tog emnet op efter at have læst det her på InsideFlyer :)
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  7. aznhandles

    aznhandles Medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    syntes det var mærkeligt da jeg ankom til T2 på vej hjem til ARN (uden at jeg vidste STAR terminalen lå i T1) men forskellen på distancen mellem check-in og fly føltes ikke meget anderledes da man skal tage shuttle toget alligevel. Men man føler sig alligevel "hjemme" når SAS er blandt andre Star check-ins.
     
    Henry, isolCBflyer og Kristian "Synes godt om dette"

Del denne side