Flyvning nr: 4
Selskab: SAS
Route: CPH-ARN SK 1418
ETD: 09:00 ETA: 10:10
Gate: Husker det ikke mere.
Sæde: 30A
Load: 90%
Fly: A-320 NEO
Point: EB 250
Jeg HADER HADER FUCKING HADER når jeg ikke kan se forskel på om jeg er i Kolding storcenter eller en lufthavn. Og CPH airside har forandret sig radikalt siden jeg var her sidst, men ikke til det bedre, for kapitaliseringen af lufthavnen er nu så kraftig at det ikke er kønt mere. Smøgsyg som jeg var, ledte jeg efter rygekabinerne i B2 området. Som gammel marketingmand ved jeg godt hvad slalom føringen af butiksområdet skal gøre godt for. Den skal sørge for eksponering, samt lede kundestrømme, og det virker. Således befandt jeg mig næsten inde i en Georg Jensen butik, der havde potentialet til at lave min beskedne økonomi om til en frådende græsk statsbankerot, før jeg fandt ud af at jeg skulle dreje til højre for at komme udenom butikken.
Jeg småløb afsted, og fandt så endelig B2 med de forjættede rygekabiner. Her opstod det næste problem, for rygerkabiner bliver stavet i ental i CPH!!! Det er 1, skriver EN rygekabine til HELE lufthavnen. Armenforhelvededaosse…..Okay. En hurtig omgang handelsregning. CPH havde sidste år 28 mio. gæster. I Danmark ryger 17 % af befolkningen dagligt. Lad os antage at flygæster er lidt mindre rygende pga. uddannelse olign, så vi siger at 10 % af CPHs gæster gerne vil have en smøg. Det giver 2,8 mio. smøghungrende passagerer i CPH som skal passe ind i EN rygekabine. Do the math.
Næste problem var jeg selv skyld i. Som diabetiker skal jeg have min morgenmad til mine piller. Morgenmaden lå hjemme i køleskabet, og regningen hos Åmanns lød på dkr 122,- for et overstegt stykke pita med et flot navn, og en kop kaffe. Det fik jydegenet til at te sig som en spasser. Efter jeg havde fået slugt morgenmaden + tilbehør, og havde hørt på jydegenets fornærmelser omkring min infantile mangel på rettidig omhu, gik jeg ned i B fingeren og forbi den stinkende rygekabine. At CPH vil byde sine gæster det, er over min beskedne fatteevne.
Jeg kom ned i gaten, hvor jeg legede lidt med SAS appen. Den er faktisk utrolig nem at bruge, når man ikke er under pres og appen er ukendt for en. Så startede boarding. Og der var ikke noget med airbridge til Flyvefisken, for han havde købt bookingklasse T, og den berettigede til en tur ned af trappen og ind af bagdøren. Efter det store indkøbshelvede, rygekabinen, morgenmads katastrofen og nu en tur over betonen, var jeg nu ved at være et plukkemodent prospect for DGSM enterprise. Det ændrede sig på et splitsekund. For var det ikke ???? Neeej, det ku da ikke, joh! DEEET EN NEO

Flyvefisken 5 år.
Så blev der knipset, og jeg røg op af trappen, for at gå ind i SE-DOX, Thorave Viking der blev leveret til SAS 4/3-2017. Der sad en svensk kvinde på mit sæde som lynhurtigt blev viftet væk, og så slangede Flyvefisken sig ellers i det spritnye Recaro sæde. Jeg ved godt at ikke alle kan lide det, men jeg er begejstret. Sikkerhedsshowet blev kørt, også var det eller ud på fartbanen. Og der er smæk på de nye LEAP motorer. Det lover godt for fremtiden, da der skulle være endnu mere smæk på A350 motorerne, og allerede nu er jeg henført. Vi røg ud af CPH, lavede en vending, og kravlede op imod Arlanda. Det er bare en dejlig maskine. Den er ikke voldsom hård ved mine baby ører, og den er STILLE. Der er godt nok ikke meget larm i den maskine.
Kaffen kom, uden en regning på £ 1,70 og Flyvefisken gik næsten i trance. Stockholm kom, og Flyvefisken knipsede. Thorave Viking lagde an til landing. Flyvefisken ærgrede sig over at turen var ved ar være til ende. Jeg kiggede ned, og tænkte at man skulle være svensker for at elske det syn, og med min begejstring for den nye NEO og alle mine svensker fordomme blafende om ørene på mig, landede vi i Arlanda. Paradis.
Click to expand...