Folk syntes jeg er fuldstændig sindsyg...

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Luxury_Globetrotter, 24/5/17.

  1. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    ...så derfor kommer jeg herind på forum'et! :)

    På fredag går turen mod New York på en uges ferie med fruen. Jeg var så "heldig" at fange Business Class billetter med Air France til 6.400 kr pr person. Det er jo sådan set super lækkert, eftersom en sådan billet normalt koster mellem 15-25.000 kr. Billetten er bare fra Helsinki! :)

    Og her er det at dem der ikke heeeeelt deler min interesse (hobby) for at prøve business class, syntes at jeg er fulstændig sindsyg. De kan simpelthen ikke forstå logikken i at vi flyver AAL-AMS-HEL-CDG-JFK, for at prøve Air France Business CDG-JFK (Og selvfølgelig at det er til en skarp pris)! :)

    Stik mig et like hvis I forstår mig! :)
     
    Ali Taran, oermen, mhsalv og 32 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Det er da dem der er heeeeelt galt på den, du er 100% normal flytosse. :) Fløj selv BLL-ARN-DUB, for at fange en super skarp pris på business, med BA til MIA.
    Jo flere fly, flytyper og lufthavne, jo bedre.
    Og rigtig god tur.
     
    Ali Taran, Flyvefisken, Luxury_Globetrotter og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Var det 6400,- fra Helsinki? Hvad måtte du slippe for turen til Helsinki og retur til Aalborg?
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Den mest "indirekte" rute jeg har rejst på, var sidste gang jeg var i Los Angeles hvor jeg rejste med SAS ad "Olievejen" CPH-OSL-SVG-IAH-SNA og retur. I og for sig ikke med de store omveje, men man kunne naturligvis altid have haft færre stop. Men så havde jeg jo ikke oplevet en rejse der gik fra fuld solskin i København og Oslo, over regnvejr og is på klipperne i og omkring Stavanger for at slutte med fuld solskin og temperaturer på omkring 40 grader i Houston :)
     
    Luxury_Globetrotter, Kristian og Henry "Synes godt om dette"
  5. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Hvordan planlægger i de ruter. Min frygt er at, det er super besværligt at time fly afgange med andre selskaber.
     
    Luxury_Globetrotter, Henry og Peter F. "Synes godt om dette"
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Overhovedet ikke ;)

    Jeg fik et tilbud BRU-DOH-HND til 4k i biz og turen til BRU går selvfølgeligt over AMS for at nå nok Skyteam segmenter. Og når jeg skal hjem fra Johannesborg med aftensflyet og bliver smidt ud af hotellet om morgenen, så kan man vel lige så godt tage en morgenflyver til Cape Town og tage aftensflyet derfra, når det alligevel koster det samme. Ikke? :rolleyes:
     
    mhsalv, Kenneth K, Luxury_Globetrotter og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Rigeligt med luft mellem de forskellige billetter. Der er i princippet rejseforsikringen, som for det meste dækker hvis man overholder lufthavnens mindste forbindelsestid, men forestiller mig det bliver noget rigtigt rod uanset med automatisk annullerede billetter osv...

    For eksempel er undertegnede lige kommet hjem fra en tur ARN-LHR-HKG-(stop)-SYD-(stop)-SIN-LHR-ARN.

    Tilslutningsbilletten til ARN blev booket så der var 5 timer at løbe på på udturen—og endnu vigtigere, en "backup" afgang senere med samme selskab som stadig ville kunne nå min flyvning videre fra ARN, hvis man skulle være uheldig og den første skulle blive annulleret.

    Hjemover lagde jeg kun 2 timers luft ind, men det er også mindre kritisk fordi det i værste fald er til at komme med bus/tog fra ARN hvis det skulle gå helt galt :) her kunne man også overveje en refunderbar billet så man kan nå at få pengene igen hvis man ville misse forbindelsen.

    Så det handler egentlig mest om at dække sig godt ind synes jeg, og æde den ekstra tid det tager på tilslutningen. Her gik alt glat, så havde irriterende god tid i Arlanda begge veje, men hellere det end alternativet ;)
     
    mhsalv, Flyvefisken, Peter F. og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Ja, 6.400 kr fra Helsinki. AAL-HEL fik vi til 1.500 kr. Så totalt på 7.900 kr!
     
    Henrik Olsen, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Dags dato har du så 20 likes ;-)
     
    Henry og Luxury_Globetrotter "Synes godt om" dette.
  10. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Tjek ✔️:) Dejligt med lidt forståelse/bekræftelse blandt ligesindede! :)
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  11. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg vil påstå at der er folk der ikke benytter disse muligheder, der er tossede.

    Jeg har f.eks. taget ture fra SIN til AAL: SIN-BKK-ZRH-DUB-ARN-CPH-AAL.
    Det finder jeg helt naturligt!

    Jeg har desuden et lille MR her til september...om alt falder på plads. Jeg skal egentlig til Thailand og Singapore på ferie...men jeg skal samtidig lige have de sidste point på plads til endnu et år som SK EBG og BA Gold.
    Så for at få det hele til at falde på plads hedder turen (indtil videre) DOH-DXB-SIN-BKK/BKK-KUL-SIN//SIN-KUL-BKK//BKK-SIN//SIN-BKK//BKK-SIN-DXB-DOH, med QR, SQ, TG og MH...fingers crossed
     
    Ali Taran, Grisefod, RasmusH og 10 andre "Synes godt om" dette.
  12. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Update fra Aalborg Lufthavns Lounge:
    Den søde dame ved disken mente også at "omvejen" rundt i Europa til NYC, var lidt ekstrem! Indtil hun hørte om den gode billet pris, hvorefter hun spurgte hvordan det dog kunne lade sig gøre! ;) (Misundeligheden stod klart i øjnene på hende)
     
    Grisefod, jtraveler, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Den flinke dame, var også så sød at tjekke vores bagage hele vejen igennem! (2 billetter) Meeeen, det havde jeg nu også regnet med eftersom vi flyver KLM og Air France! ✈️
     

    Attached Files:

    Henry, MortenS, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Nå, så kommer vi selvfølgelig frem uden at kufferterne er med! :(

    Jeg har Mastercard Business Platinum. Hvordan vil I læse følgende Dækningsoversigt fra Sydbank, vedr bagageforsinkelse?
    http://www.sydbank.dk/inc/pdf/mastercard/forsikring-mc-daekningsoversigt.pdf
    Læser jeg korrekt at de ved forsinkelse over 3 timer på kufferten, dækker køb op til 7.500 kr pr person (2), samt udbetaler en kompensation på 1.000 kr pr person?

    Hører gerne fra jer, inden vi går shopping amok imorgen! :)
     
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,390
    "Synes godt om" modtaget:
    12,775
    Point:
    113
    Nu er dette jo kun en oversigt - ikke policen (og den har jeg ikke nærlæst). Så tjek med den:
    • Hvilke personer, der er dækket
    • At rejsen er dækket (nogle rejser dækkes ikke af forsikringen)
    • Om I eventuelt har andre forsikringer, som også dækker (i givet fald vil jeres mastercard måske forsøge at få jer til at søge dækning i de andre selskaber)
    Desuden: Bemærk max beløb pr. rejse: 15.000 kroner

    Endelig mener jeg at have set andre steder, at forsikringen kun dækker nødvendigt indkøb - og kun indtil bagagen kommer frem. Så hvis I er på en badeferie og får bagagen i aften, kan I formentlig ikke gå shop-amok i morgen og købe fine jakkesæt til forretningsmøder ;)
    ;);)

    Endelig tjek, hvilken dokumentation, forsikringen kræver.
     
    Luxury_Globetrotter og Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,390
    "Synes godt om" modtaget:
    12,775
    Point:
    113
    Kunne naturligvis ikke lade være med at tjekke policen (da jeg fandt denne).

    Du kan vælge mellem en dækning efter regning (max 7.500 kr pr person) eller kompensation uden bilag (1.000 kr per person). Se paragraf 31A.

    Hvis du vil have erstatningen, må jeg stærkt anbefale, at du tjekker policen. :D:D:D
     
    clager, Kristian, Kasper og 6 andre "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @Luxury_Globetrotter

    Som @Henry skriver, så husk at nærlæse "hvad" du må købe. Har selv brugt MasterCard Plat. Business fra Danske Bank ved bagageforsinkelse og der måtte man kun købe "det nødvendige". Dvs. man kan ikke bare stryge ud og købe sig en bikini fra Prada, men skal købe noget mere standardhalløj. Man kan heller ikke købe habit, hvis man er på badeferie og ikke kan dokumentere, man f.eks. havde et forretningsmøde. Habitten må hellere ikke være "dyr". Så på mange måder er det ikke specielt attraktivt at blive kompenseret, for det er ikke spændende ting man må købe.

    Vores udfordring var dengang, at vi stod på One & Only på Maldiverne, hvor man jo vitterligt kun kan vælge mellem Prada eller Gucci, og så bliver det dyrt med badetøj, sommertøj mm til 2 voksne og 1 barn. Det var forsikringen heller ikke helt tilfredse med, men vi kunne jo heldigvis påvise, at det ikke kunne gøres billigere.
     
    jtraveler, Henry, Schwert og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Du må endelige ikke sige, habitten skal bruges til et forretningsmøde, men en fødselsdagsreception.:cool:

    For rejseforsikringer tilknyttet kreditkort dækker som absolut hovedregel kun ferierejser. o_O
    Selvom der i bestemmelserne står både ferie- og erhvervsrejser er det ikke nok; hvis man nærlæser er det typisk kun feriedelen af rejsen (har faktisk ikke truffet andet).

    ..undskyld, der kom kæphesten ud af stalden igen..:oops::oops:
     
    Henry, Luxury_Globetrotter, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Naturligvis, det var et dårligt eksempel jeg kom med der! :rolleyes:
     
    Henry, Luxury_Globetrotter og Kristian "Synes godt om dette"
  20. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Stakkel! Vores ene kuffert kom iøvrigt heller ikke med frem til Maldiverne i første hug...
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side