Forringelse af Flying Blue rollover XP

Poster i 'AIR FRANCE - KLM | FLYING BLUE' oprettet af Erwin Lansing, 2/11/23.

1. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,242
    "Synes godt om" modtaget:
    6,668
    Point:
    113
  2. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

Beskeder:
    1,635
    4,707
    Point:
    113
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,242
    6,668
    Point:
    113
    Det er jo det, man kalder for et rigtig godt spørgsmål :)

Det er kompliceret, men lad mig starte med coronakrisen, hvor så mange af dagens kompleksiteter har sin udspring og hvorfor der ikke er en "typisk". På grund af de forskellige ordninger for at hjælpe statuskunder mens de (næsten) ikke fløj, bl.a. med dobbeltpoints i perioder, tjente jeg rigtig meget der. Fordi der har været ubegrænset rollover, så ligger jeg stadig højt nu. Så derfor kan jeg ikke svare for et "typisk" år.

Jeg har knap 800 XP nu og perioden løber til maj, og hvis planerne holder, over 900 til den tid. Jeg bliver altså ramt af ordningen. Til gengæld ser jeg ind i, at det vil give 3 år over de 6 år Platinum jeg har i dag. Jeg kan ikke helt regne ud, hvornår jeg skal optjene de sidste 300 XP, men i bedst fald er jeg Platinum4Life i maj 2025. Jeg er ikke bekymret for at jeg nok skal nå P4L, men usikker på hvornår.

Er ordningen fair? Der er der jo mange meninger om, men det er stadig langt, langt bedre end at points udløber hver eneste optjeningsår (Looking at you Eurobonus!). For alle, der optjener Sølv og Guld er det stadig en stor hjælp. For Platinum bliver det lidt sværere, for man skal nå min. 300 XP hvert år, dog med hjælp fra forrige år for alt under de næste 300, og hvis man har et rigtig godt år med over 600, er det nemmere at nå P4L. Lidt nemmere P4L for nogle, list sværere at beholde Platinum for andre, men alt i alt, hvis man skal indføre en grænse, så må det være en meget fair måde at gøre det på.

Jeblin, HenrikM, Nj4220 og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side