Forskel på Point og Miles

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af larsroug, 10/12/16.

  1. larsroug

    larsroug Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    61
    Point:
    18
    jeg er sikker på at der måske er spurgt om det før. men tillader mig alligevel at spørge, for jeg kunne ikke finde noget herom.

    I år har jeg forsøgt at sætte jeg meget ind i at optjene pint til SAS, og kan forstå i Danmark stadig er et uland vedr point osv.

    jeg undre mig dog fordi i nogle flyselskaber kan man kun opsamle miles og ikke point. Jeg har haft en flytur med Emirates for nogle år siden, hvor jeg fik point hvor de nu var ved at slippe op og derfor brugte jeg pointene til en tur med Easyjet. Herefter stod der, at de point jeg havde nu var i miles. så kan jeg bruge den oplysning til noget hos Emirates, at min point nu er miles eller er det en ligegyldig oplysning, for jeg har jo brugt pointene.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @larsroug Velkommen til.
    Lad os slå det fast: Points = Miles. Forskellige programmer kalder det noget forskelligt. Det er ikke som valuta, da man ikke kan overføre/konvertere imellem programmer (kun i enkelte tilfælde ved merges). Danmark er ikke et u-land mht. points/miles, snarere et u-land mht. kredirkort og sign-up bonuses.
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    For at gøre forvirringen større, opererer nogle selskaber med miles = kan bruges til f.eks. award ture mens point = tæller mod status. Sådan er det hos Qatar Privilege Club.

    Så summa summarum, alle har deres eget system og de kalder tingene noget forskelligt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    og det er derfor vi bruger (alt for) meget tid på dette forum for at lære det :D
     
    obs, Ali Taran, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side