Jeg har netop oplevet en aflysning af mit fly fra HKG idag og kan se mange af langruterne flyver med store forsinkelser. Flyet jeg skriver fra en airbus 343 OY-KBM PEK-CPH skal videre til Newark i aften som SK901/902 med 4 timers forsinkelse og tilsvarende hjemover over natten Tror SAS i øjeblikket er presset på personalesiden, og har også hørt lidt om det fra de folk jeg har talt med. Er der nogen der har flere informationer ?
Øv, var der ikke mulighed for at flyve med nogle af deres Star-partnere istedet for at tage turen over PEK? Kender ikke noget til de konkrete personalemæssige udfordringer, men dem er der sikkert en del af med gardingate mv. Derudover er materiellet jo strukket rimelig meget ikke mindst pga, at der er et fly ude af produktion.
Så blev vi også forsinkede med sk902. Suk pt til 02. Det er surt, når man både bliver forsinket på ud og hjemtur. Specielt når det er om natten. Så stik mig dog en ordentlig forsinkelse i stedet med en hel nat og hotel og gerne en erstatning.
Synes SK 902 har haft nogle problemer på det seneste. Min afgang 27/5 blev aflyst da flyet aldrig kom til EWR. i lufthavnen var det eneste de kunne oplyse, at flyet aldrig var fløjet fra CPH - mere havde de ikke hørt. Det meste mærkelige var, at der ikke kom nogle besked til passagerer på hverken mail, sms eller app. Man mødte op og fik en lang næse... Håber nu på erstatning og håber det bliver uden for meget besvær.
Med den lange rejsetid, skulle der jo være tid nok til at informere. På rejser tilbage til Danmark med SAS, bruger jeg en "husmandsløsning": Tjekker flyet fra Danmark, som jeg skal flyve retur med. Hvis det er væsentligt forsinket eller aflyst, så ved jeg jo, at jeg kommer senere af sted.
Generelt enig og gør det også selv, men er der ikke noget med nogle fly der roterer i EWR/ORD en gang i mellem?
Vi landede 2,5 time for sent. Fordelen ved at flyve klokken 02 om natten er at man sover virkeligt godt hele vejen hjem. Så vågner man til denne dejlige udsigt og morgenmad.