Europaparlamentet arbejder på at få standardiseret og ikke mindst nedsat gebyrerne som kreditkortselskaberne og forretningerne må opkræve for brug af kreditkort. I forhold til de ublu gebyrer som opkræves overfor kunderne i Danmark p.t. så er der tale om en betragtelig nedsættelse. Nogle der har tanker omkring hvad det vil betyde for kreditkort pointoptjeningen i fremtiden? Mine tanker er: 1) Det kan åbne op for at det bliver mere attraktivt at bruge andet en Dankort i Danmark - så mere konkurrence kan klart være en mulighed og noget der vil være meget positivt. 2) Optjening af point på kreditkort kan samtidig blive mindre da kreditkortselskaberne ikke tjener de samme penge og derfor ikke har mulighed for at dele lige så rundhåndet ud. hvad tror I?
Jeg arbejder i et firma hvor vi udvikler Operativ Systemer til Kreditkort, så jo flere jo bedre Der bliver mere konkurrence indenfor kreditkort, og det kommer i mange afskygninger og meget er kombo.. - benzin, fly, foreninger.. you name it og så et MasterCard tilknyttet.. Forbrugerne skal bare være opmærksomme på, at intet er til for vores blå øjnes skyld, så hvor DK kort var gratis, er der gebyrer, skjulte og ikke skjulte...
Ja i sidste ende er der jo ikke så meget tvivl om hvem der betaler alligevel, men det bliver da spændende at følge med i.
Selv Dankortet er vel ikke gratis - selvom der ikke opkræves gebyrer overfor forbrugeren. Vi ender jo med regningen for det uanset om vi bruger det eller ej
Damn, jeg er opdaget... - Desværre er vores site ret strengt overvåget, så selv ikke jeg må komme ind og rode med tasterne.. - anyway, det vil nok ikke blive god kode heller...
Eller endnu bedre: <If User = Kristian Then = Ctrl Alt Delete | Subject=FCK I 1. Division | Attachment = true
@Kristian - Det var godt nok først på dagen du fik svaret på den mail. Håber dælme ikke du er i DK tidszone
@Henrik Olsen - desværre ufrilligt, det hedder stress, for meget at se til og jeg skal i gang med at holde asien drengene i ørerne..
Der er bestemt ikke noget der er gratis, heller ej Dankortet. Det kan koste op til 50 øre per transaktion, og endnu mere hvis det drejer sig om Internethandel. Men det er jo så nok bare endnu en forklaring på hvorfor varer er dyrere i Danmark end i andre lande (også når de afsindigt høje afgifter og momsen er trukket fra).