Galapagos

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af klausbm, 6/7/18.

  1. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Så er der booket billet til Galapagos:)

    Det blev Star Alliance bonusbilletter til 75K point og 1375 kr i skatter - det synes jeg er en rigtig god deal... Så skal jeg bare have fundet en billig tilslutning BLL-JFK, men det bør ikke være det store problem.

    Har I nogen erfaringer med Galapagos?
    Her tænker jeg specielt dykning og land-baserede ture samt overnatningsmuligheder. Kodeordet her er "lavbudget" hvilket jeg tænker godt kan være en udfordring.

    Hvilke erfaringer har I med Avianca business? Jeg har tidligere fløjet med dem på eco, hvilket var OK uden at være fantastisk...

    upload_2018-7-6_10-46-26.png
     
    Kenneth K, asf, Nicki Lolk Sørensen og 13 andre "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Uden tvivl - det er vist to antinomier, du der nævner..:cool: :confused:.
     
    Henry og Nielspg "Synes godt om" dette.
  3. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Yessir. Der bliver i hvert fald ikke tale om et dykkerkrydstogt med fuld forplejning - kan ikke lige se hvor jeg skulle få 20-30.000 kr fra til et sådant, selv om der er mere end 10 måneder til at spare op i...
    Jeg kan se, at man kan finde småhoteller på hovedøen Santa Cruz til et par hundrede pr nat. Dykning koster ca. 150 USD/dag, hvilket har topprioritet - så må forplejningen bestå af spejlæg og brød - og øl selvfølgelig...
     
    Jørgen, Henry, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Har lige fløjet Avianca fra JFK til Peru og “OK uden at være fantastisk” er også fint dækkende for Aviancas business class. Så længe du er på deres A330 eller B787 er det fint til den 6-7 timers tur JFK-BOG. Hold dog skarpt øje med ændringer da de både kan finde på at route om via El Salvador (dvs A320 i 4-5 timer !) og lad charterselskabet Wamos flyve for dem på JFK-BOG i perioder (med meget gamle fly).

    Lufthavne og lounges i både Bogotá og Quito er iøvrigt super effektive, og især loungen i Quito (drevet af Diners Club ...) er rigtig fin. Missede en connection pga forsinket inbound, og det håndterede de helt professionelt i BOG.

    Har du iøvrigt overvejet et stop i Quito ? Spændende by med masser af Inka + kolonitidshistorie og Andesbjergene i baghaven.
     
    klausbm, Kristian, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Tak for info. Godt at høre, at ombookninger håndteres effektivt. Jeg har 3 sektorer hver vej, så der er risiko for missede connections.

    Jeg kunne virkelig godt tænke mig stop overs i både Bogotá og Quito, men tiden er ikke rigtig til det og bonusbiletterne giver heller ikke rigtig mulighed.
    Jeg ser turen som en appetizer til Sydamerika. Kunne virkelig godt tænke mig en tur ind i Amazondeltaet en gang.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side