Go around-tråden!

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af PeterA, 16/3/16.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    På min flyvning fra CPH til BRU i går var vi ude i en go around. Vil tro vi har været i 500-1000 fod, da der blev givet fuld power på vores 320'er OY-KAN.

    Go around var givet på foranledning af ATC, idet et fly der skulle krydse banen var lige sløvt nok. Derfor måtte vi en tur rundt.

    Jeg bemærkede til min sidemand, at det så alligevel ikke lykkedes at ankomme 10 minutter før tid, hvorefter han sagde "Happens all the time". Kan næsten ikke huske, hvornår eller overhovedet om jeg har oplevet det tidligere og jeg har vel haft omkring 1000+ flyvninger. Mon dog.

    Kaptajnen var ellers meget fin til at oplyse, hvorfor vi røg rundt til endnu en indflyvning og sagde meget catchy 'mere flyvning for pengene" :)

    Kunne være sjovt at høre om jeres oplevelser og få indblik i, hvor tit det sker for jer.
     
    Senest redigeret: 16/3/16
    Beaglen, PENSIONISTEN, THammer og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Snyd! Har endnu til gode at opleve en goaround :) man burde få en sjat bonus-miles for det, turen bliver jo længere!
     
    PENSIONISTEN, PeterA, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    prøvede en Go around i BRU i maj sidste år! Der skyldtes det det forrige fly der var for langsomt til at komme af runwayen. Vi mistede slot-tid og måtte cirkulere i små 20 mins - men safety first.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, PeterA og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Jeg har prøvet det i Heathrow to gange. Den ene gang var med Varig MD-11, den anden gang med SK MD-80.
    Erindrer ikke umiddelbart ikke andre gange, men så har jeg også prøvet et par sikkerhedslandinger og diversions ;)
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, PeterA og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Fik en go-around i MIA på vej fra STX i januar; samme situation med et fly der ikke clearede landingsbanen hurtigt nok. Tog vel en ekstra 10min tid -- ikke specielt længe.
     
    PENSIONISTEN, PeterA, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,967
    "Synes godt om" modtaget:
    7,513
    Point:
    113
    En meeeget kold og skyfri februar aften for 4 år siden, kom fra Stockholm og vi havde indflyvning fra nordøst, havde passeret motorvejen til/ fra Sverige med SAS hangaren på højre side og pludselig gassede han op og afbrød landingen - forklaring var at vinden pludselig vente og vi skulle nu lande sydfra. Det mærkelige var at der stort set ingen vind var, og når der er så koldt en vinternat kommer vinden jo ofte fra nord eller nordøst så jeg tror ikke på at det med vinden var den rigtige forklaring. Måske folkene i cockpittet havde drukket for meget OP Andersson og landet på rutinen? :) Men det var første og indtil nu eneste gang.
     
    Beaglen, PeterA, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Inden jeg flyttede tilbage til Norge havde jeg ikke oplevet en eneste, men efter et par måneder på det norske vestland kan mine go around-erfaringer opsummeres med en lille symbiose:

    Widerøe + Sogndal!

    Lufthavnen ligger inde mellem masser af fjelde, halvvejs op ad et bjerg omkring 500 meter over havet - lige præcis der hvor skyerne og/eller tågen samles. Det giver nogle ret vilde landinger og samlet set tre go-arounds på tre flyvninger i 2015.
     
    Senest redigeret: 18/3/16
    *flyer, Beaglen, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hmm, på trods af mange flyvninger (7-9-13) har jeg kun oplevet det en gang, nemlig i Gardemoen, husker ikke rigtigt hvorfor, men det var tåget og lav sigtbarhed..

    Ok, så en anden gang, ikke rigtigt, men under stormen i december 2014, prøvede en jagerpilot fra Estonia airlines at lande under stormen og var nede næsten ved landingsbanen og der kom et stormstød og fløj os sidelæns.. det bevirkede så, at jagerpiloten mente at nu skulle maskinen op ad i en helvedes fart, det kom den og vi fløj til ARN...
     
    mhsalv, Beaglen, PENSIONISTEN og 7 andre "Synes godt om" dette.
  9. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,123
    "Synes godt om" modtaget:
    4,408
    Point:
    113
    Har prøvet det en del gange da jeg var udstationeret på Færøerne, både med Atlantic Airways fly og med Forsvarets C130.
    Fint nok når man landede, men irreterende når tågen eller vinden gjorde at man lå og kredese rundt i op til en time og så fik at vide man gik tilbage til DK eller til Bergen.
     
    mhsalv, Beaglen, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    676
    "Synes godt om" modtaget:
    2,018
    Point:
    93
    Har prøvet i AAL engang, hvor piloten fik solen i øjnene og måtte lave go around og lande fra den anden side.
     
    mhsalv, Beaglen, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Har, så vidt jeg lige erindrer, kun prøvet det en enkelt gang.
    Kom med SQ fra SIN til LHR.
    Lige inden touchdown fik den fuld gas igen og vi steg ret kraftigt.
    Piloten informerede at det fly der havde landet lige før os, var ikke kommet af landingsbanen helt så hurtigt som ønsket.
    Jeg tror vi røg et stykke tilbage i køen af fly der kom ind for at lande. Det tog en halvt times tid og lidt cirklen, før end vi kom ned i andet forsøg.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om dette"
  12. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,124
    Point:
    113
    Jeg prøvede det en enkelt gang med en 737 fra KLM på ruten AMS-CPH.

    Under landing i CPH lavede piloten en usædvanligt hurtig nedstigning - dog ikke hurtig nok, og vi måtte gå rundt da vi lå for højt.

    Jeg tænker at piloten er kommet ud af glideslope, og ikke har opdaget det før det var for sent.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  13. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,577
    "Synes godt om" modtaget:
    6,783
    Point:
    113
    Med gode gamle Swissair for mange år siden i GVA : Man kunne lige mærke, at hjulene ramte jorden og så gik det næsten lodret op med et øredøvende brøl fra motorerne.
    Der gik laaang tid, før cockpit kom med en melding - de sagde, at de havde mistet radio kontakten med tårnet, men så ville det vel have været bedre at blive på jorden. Vi passagerer var nu enige om, at der nok havde været et af de mange små privatfly på banen. (GVA har stadig kun én bane til både starter og landinger).
     
    THammer, asf, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Har i dette øjeblik oplevet en goaround med sk1220 fra AAL til CPH. Der var i følge kaptajnen noget på banen som ikke kunne komme væk.
     
    PENSIONISTEN, asf, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg har set det på Færøerne fra lufthavnsterminalen, hvor flyet var nede og gik op 2 gange, inden det 3. gang landede - pga tåge og lige ud for terminalen. Det er vist meget normalt deroppe, og også derfor, deres A319'ere (??) er udstyret med nogle større motorer end standardmonteringen af sådan en 319'er. Men det så sejt ud - og det ventende crew, der skulle overtage flyet, high-5'ede, da de konstaterede, at flyet landede og de kunne komme på job......Og jeg var glad for at kunne komme hjem
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side