God værdi for EB points?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af jacobb, 29/4/15.

  1. jacobb

    jacobb Medlem

    Beskeder:
    99
    "Synes godt om" modtaget:
    98
    Point:
    18
    Jeg har efterhånden fået skrabet en smule EB points sammen, og er lidt i tvivl om hvad der er "god værdi" for dem. Altså hvor mange kr/point skal man stræbe efter at få for sine points?

    Jeg har for et par dage siden købt 2x t/r CPH-LED for 30.000 points + 800 kr i skatter m.v. - men kan nu se med SAS Friends kampagne at jeg kan købe billetter til de samme datoer for 1.250 kr. per person. Hvilket alt andet lige vil sige at jeg omsætter ca. 17 points til 1 DKK.

    Er det fornuftig brug af points, eller bør jeg istedet købe billetten kontant og bruge mine points på en anden måde? Og i så fald, hvor og på hvad?
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    En tommelfingerregel er at et points er ca 10 øre værd. Du får mest værdi ud af at indløse dem på Business eller First relativt til kontantprisen, men i sidste ende er det vigtigste at du får dem brugt og får værdi ud af dem!
     
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Medregn også at en bonusbillet er refundérbar..
     
  4. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    @jacobb

    Det er svært at komme med et eksakt tal for værdi, for vi værdæstter nok noget forskelligt hver af os.

    Hvis det var mig, ville jeg klart afbestille den bonusbillet du har fået og købe en kontantbillet. Du får en værdi på ca. 0,06 kr. per EB point med din bestilling.

    Hvis du bestiller en business class tur til fx USA, vil du få en værdi på ca. 0,25 kr. per EB point - altså fire gange så meget som du får ud af det her. Det regnestykke holder kun hvis du værdsætter en business class tur til USA :)
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Enig med @Frequie. Der kan også være god værdi i at købe lastminute billetter inden for Europe. Hvis du fx skal til London om nogle få dage, vil en kontant oneway billet måske koste 2500 kroner, men der vil ofte være availability for bonuspoint. Ellers er upgrades interkontinentalt også betragtet som god værdi.
     
    Frequie "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Faktisk kan selv en indenrigsbillet til Aalborg være bedre værdi end dit eksempel hvis du er ude i sidste øjeblik. Det er altid værd at gemme nok points til man har den fleksibilitet.
     
    jefi99 og Frequie "Synes godt om" dette.
  7. jacobb

    jacobb Medlem

    Beskeder:
    99
    "Synes godt om" modtaget:
    98
    Point:
    18
    Hmm ja, det kan være jeg bør afbestille og købe kontant istedet. På den anden side mener jeg næsten at man bør sammenligne en bonus-billet med en Plus-billet, grundet fleksibiliteten med at kunne afbestille indtil 24 timer før. Man får selvfølgelig ikke fast track, lounge og lidt mad+drikke, men det er nu heller ikke det jeg synes har den største værdi i en plus-billet, når jeg skal så kort og det er på ferie.

    Om ikke andet, tak for alle svarene!
     

Del denne side