Gode råd modtages.....(Turkish or not)

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Schwert, 17/6/14.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Hej i kloge mennesker!

    Jeg er blevet "tilsagt" på en konference i Nepal - af alle steder - dette efterår, sidder netop og kigger på mine muligheder, den billigste der kommer op er med Turkish (15K på business lyder i min verden som en ok pris)
    nu er mit "problem" så, har jeg lyst til at rejse med Turkish? Jeg har aldrig rejst med dem, men deres piloter har jo ikke "verden bedste ry" (jeg får assosiationer til mit yndlings hade objekt Ryan Air) på plus siden, kunne jeg egentlig godt tænke mig at opleve den nye lounge i Istanbul, har hørt den skulle være rimelig blæret, og med 5 timer på udturen skulle der jo være rig mulighed for dette..... Så pro & cons modtages med glæde for denne Tyrkish "virgin" (for nu at blive i det spor visse personer her i forum har startet ;) ;):rolleyes:)

    Bh
    Schwert

    Turkish.gif
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Schwert - har fløjet med dem adskillige gange til Istanbul (og videre til Beirut, Dammam og andre spændende steder i Mellemøsten) de sidste par år, og for mig er det "bussen", deres fly er fyldt op (afgang 7:35) og der er helt fin service (full service) på deres fly og nogengange er der underholdning, andre gange ikke, deres flyflåde virker på mig lidt "random", så det er hit or miss med hensyn til hvilken flytype man kommer med!

    Istanbul er en udmærket lufthavn, men den er dog ved at være for lille, så der er mange mennesker og det mærker man! Loungen, den er virkelig god, men har man været der, så har man været der! Men absolut et besøg værd!

    Men mit kendskab til Turkish er overvejende positivt, men hold lige øje med billetklasserne, for ikke alle giver lige meget er min erfaring..

    Har igennem de sidste år taget til Istanbul på en endagstur, det kan godt lade sig gøre med en afgang kl 07:35 og dernede 11:40 og hjem med en flyver 20:40 og hjemme 22:50! Lang dag, men det kan lade sig gære :)
     
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  5. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Har fløjet med Turkish en enkelt gang til Antalia på noget træningslejr (Billetten var ikke booket af mig..) og syntes servicen samt flyet var rent og behageligt. Men første gang kan altid være lidt akavet og ikke danne det rette indtryk. Men alt i alt en fin oplevelse. :)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Tænkte det nok ;)
    Nu er der jo nogen der siger man ikke skal "sprede sin sæd på fremmed mark", men @jefi99 vil der være en ide i at oprette en Miles & Smiles og så kredittere dem der? Kommer ikke til at mangle EB point i år :)
     
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    OK - kiggede lige på Expedia.dk og nu vil jeg tilbagekalde enhver udtalelse jeg har gjort om Turkish, det er SAS der er røverne......:D:D:D

    GIIISP.GIF
     
  8. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Mit bedste råd er altid at koncentrere sig om én partner pr alliance.

    Men hvis du kunne overveje at flyve meget TK i fremtiden, og ville finde TK M&S elitestatus værdifuldt, så ville jeg måske overveje det.
    Eller hvis du har sat dig ind i hvilken værdi, de forskellige muligheder vil give dig. Er 18160 point hos TK mere værd end 9200 EB point (hvis jeg regner rigtigt!)?
     
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg kan også kun komme med positive bemærkninger til TK. Skal med dem til Bangkok på business til oktober og glæder mig. Så det kunne blive super at få to rejsebeskrivelse og oplevelser fra TK i hhv. oktober og september :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  10. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Og så kommer jeg før dig med en "lounge review" fra Istanbul :p
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  11. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg har fløjet med TK et par gange og gør det gerne igen.

    Deres service ombord er lidt af et hit eller miss. Når det fungerer er det ok. De gange jeg har været med, har servicen nogle gange virket som en hovedløs høne... De glemte at serverer min morgenmad den ene gang, en anden gang serverede de min middag til side manden...der sov!

    Vær opmærksom på at TK har forskellige kabiner i deres business class. De nye kabiner (mener der er på deres B777-300 og A330-300) er gode. Store skærme og sædet kan gøres helt flat, 180 grader. Deres ældre kabine (mener det er på deres A340) er med såkaldte "angled lie flat", noget i retning af en 160 grader. Jeg har været så heldig at opleve begge typer og det skyldes en anden ting som TK er meget berømt for, nemlig last minute equipment swaps.

    Jeg har ikke været i den ombyggede lounge i IST. Den "gamle" lounge var god...men overfyldt. En udvidelse var virkelig tiltrængt. Når det så er sagt så var/er der en virkelig god lounge.

    Som allerede nævnt tidligere så vær opmærksom på optjeningen til EB. De billigste business billetter tjener kun 100%.
     
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Men mindre @Rune kommer først ;)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    :confused::confused::eek::eek:
     
  14. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Turkish Airlines generelt kan jeg kun anbefale.

    Plusser:
    - En af *Alliance bedste lounge (selvom den kun er en Business Class lounge).
    - IST er efter de sidste år droppede security check ved hver gate blevet en ok lufthavn at skifte i.
    - Gode sæder på Business class (klart bedste sæder i Europa på feeder flights CPH-IST, og fully flat på deres B777/A330).
    - Bedste flymad på Business Class (Do&Co catering).
    - Gratis hotelværelse i Istanbul, ved mere end 8 timers connection (hvis bedre connection ikke findes).

    Minuser:
    - Cabin Crews kan svinge fra fantastiske til elendige (meget ligesom på SAS).
    - Flytyper kan skifte i sidste øjeblik.
    - Ground handling (især ved IRROPS) er ofte dårlig.

    Jeg flyver meget gerne Turkish når jeg skal syd/øst over, og kan kun anbefale dem. Især også da du ofte kan flyve relativt billigt på et Business Class produkt, er bedre end de fleste i *Alliance.

    Hvorvidt man skal kreditere point til SAS Eurobonus eller TK Miles&Smiles er en anden og længere diskussion om strategi for optjening. Personligt har jeg gennem nogle år haft en Miles&Smiles konto, primært pga. en "familiekonto" feature. Efter at SAS nu har indført familiekonto og en nylig devaluering har jeg drænet (og overtrukket !) min Miles&Smiles konto og vil optjene fremtidige rejser med Turkish til SAS EB.

    Mht. til Nepal, skal du dog være opmærksom på at IST-KTM ofte flyves med en "bastard" A330-200 som IKKE har den samme lækre kabine som deres egne A330-300 (hold øje med om der står 330-200 i flytype, så er det et gammel leaset Quatar fly der flyver for Turkish). Det samme gælder for alle deres egne A340, som alle har gamle kabiner.

    Og ja, jeg har en længere "for sjov" tur gennem bla. IST i næste uge, som er strikket med et rigtig godt hint fra @jefi99 :). Har ikke været i IST loungen siden de udvidede den med en ekstra etage, hvor der bla. er en racerbane, der ser ud til at være lidt federe en min gamle "Jyllandsringen". Forvent en rapport fra deres udsendte.

    [​IMG]
     
    Henrik Olsen, jefi99, Schwert og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Overtrukket :eek::eek::eek: DET har jeg alligevel aldrig hørt om (ud over min egen bankkonto :confused::confused::confused: ) Men har besluttet at kredittere min EB kt. i stedet for at kaste mig over M&S

    Typisk mit held, hvis jeg skal flyve med en "bastard" o_Oo_Oo_O
     
  16. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Overtræksmulighed er en elite feature i nogle programmer (har selv brugt det som LH M&M Senator ud over Turkish M&S Elite). Og så længe point gæld ikke rapporteres til RKI, er det en god måde at vride det sidste ud at program som man er på vej ud af...

    Som sagt kunne jeg overtrække M&S med 10.000 point som (statusmatched for knap 2 år siden) Elite medlem, og kombineret med en pointsjat på 4000 jeg havde og køb af de sidste 1000 point for 10€, havde jeg dermed de 15.000 det krævede at opgradere BOM-IST fra economy til business på min "for sjov" tur i næste uge (og dermed få fully flat under ryggen på en 7 timers tur).

    Keine hexerie - nur behendigkeit ;-)
     
    Schwert, Kristian, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Rune > dette her er sørme nørd viden lige at kaste denne information ud om den nok så besøgte destination KTM - at det lige er en A330-200 dåse på denne rute :)
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  18. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    AK AK - man kan jo håbe på en ændring, hvis du siger de kun har en "bastard" (330/200) så er det pt den der står til operationen i september :(:(:(

    Med mit held burde jeg måske alligevel overveje min lesiure udflugt til JMO - mon det er værd at satse liv og lemmer blot for at sige: "Tjek - been there done that" ;););) TK726.gif
     

Del denne side