Gode råd søges til CPH-DEN-CPH eller alternativt CPH-DEN-LAS-CPH

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af SophieHendriksen, 12/1/16.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hej igen, jeg håber på et par gode råd fra alle eksperterne her.

    Jeg fik dræbt min idé med at opgradere hos Lufthansa med Eurobonus point i går, og har virkelig brugt lang tid på det her efterhånden, så tænkte det kunne være nogen her havde et godt råd.

    Turen går til Denver (ski i Vail) fra København og eventuelt retur fra Las Vegas på vejen hjem (hvor vi kører i bil fra Vail til Vegas).

    Vi er 2 voksne og et barn på 5 år. Vi vil gerne flyve business af flere årsager:
    1. Baggage, vi skal på ski og kommer ikke til at kunne holde os på 3x23 kg.
    2. Vi skal evt. i bil fra Vail til Vegas, her vil vi gerne have egen autostol med (de stinker dem man lejer derovre), dvs. endnu mere baggage.
    3. Vores barn har autisme, og selvom han er meget berejst allerede og altid får pæne ord fra vores medpassagerer mht. opførsel, så er det en stor lettelse ikke at skulle stå i de "lange" køer ved economy (både check-in, security, boarding mm.). Tingene glider bare lidt nemmere!
    4. Det er behageligt og man får noget ordentligt at spise :)
    5. Der er adgang til noget lounge såfremt der er lang layover og/eller forsinkelse hvilket tidligere har reddet os fra en katastrofe... 8 timer med en 4 årig i en lufthavn er ikke sjovt uden lounge adgang.
    Desuden foretrækker vi en så effektiv tur som muligt, og vil kun have ét stop.

    Det koster mellem 60 og 70.000 DKK (for os alle tre) alt efter om det er SAS, Lufthansa eller BA, og ja det er mange penge synes vi.

    Man får også mange af ovenstående fordele på et SAS Plus produkt, men prisen er jo næsten det samme, så det synes jeg ikke giver mening at betale rigtige penge for. Vi opgraderede IAD-CPH med Optiontown sidste forår til Plus, det gav god mening, men jeg synes deres fulde pris er helt til grin.

    Vi har ca. 160.000 Eurobonus point, og jeg har prøvet at fifle lidt rundt ved at dele turen op, så vi f.eks. køber en separat indenrigsbillet og så kan bruge point CPH-EWR eller sådan noget.

    Hvad tænker I - er det helt umuligt at finde på andet end at betale ved kasse 1?
     
  2. AndersBT

    AndersBT Aktivt medlem

    Beskeder:
    57
    "Synes godt om" modtaget:
    109
    Point:
    33
    Hvorfor ikke fx Lufthansa i Premium economy? De flyver direkte Frankfurt/denver og har et udmærket produkt i PE synes jeg. Det kan gøres for ca 35.000 på den (meget) hurtige søgning jeg lavede. Du mangler selvfølgelig nogle Business fordele, men man kan få meget lounge og komfort for 30.000....

    upload_2016-1-12_14-16-1.png
     
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    ej at glemme at Y+ giver 100 % Eurobonus-point.. så man samler en del sammen hvis man rejser en hel familie. Derudover så vælg en flyvning operated af SAS til/fra Frankfurt. Man bookes i Plus, dvs. I ville have adgang i lounge i CPH på udrejse og i FRA på hjemturen
     
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tak for svar!!

    Jeg kender ikke Lufthansas Premium, men har fløjet med SAS Plus IAD-CPH i foråret (de gamle kabiner). Udover man ikke har lie-flat seats var det et rigtig fint produkt ja. Så hvis det nogenlunde matcher dette, så kan vi vist godt være med på den :)

    Glemte selvfølgelig at angive rejsedatoer, vi skal afsted d. 12/3 og retur ca. 31/3 (fleksibel). Kan se der er udsolgt på de "billige" PE billetter, og så er business faktisk stort set samme pris. Det er jo fint, man kan kombinere og flyve PE den ene vej og business den anden, det er 45.000 DKK i alt, og væsentlig mindre end de 60.000 DKK, så det vil da helt sikkert være et godt bud.

    Er vi enige om, at så er der også Fast Track?
     
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Man kunne gamble lidt:

    Capture.JPG
    Det er med SAS til NY for alle 3 og så kunne du lave en OptionTown og det lader også til, at i har point nok til en opgradering med SAS.. - det er jo så gambling og du er langt væk fra det du ønskede, men du har jo så 58.000kr til gode bøffer i USA...
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Skærmbillede 2016-01-12 14.58.01.png
    Der er PE billetter til den billige pris i datoerne rundt omkring, men Business en af vejene lyder jo også fint. Af en eller anden årsag så tilbyder LH ikke Fast Track i CPH (selvom man flyver Business!) - dog har man det hvis man er Eurobonus Guld el. højere.

    Men hvis du vælger at flyve SAS codeshare til FRA (eksempelvis den første billettype i mit screenshot), så er du i Plus til FRA (både hvis du bestiller PE el Buis) og kan bruge Fasttrack i CPH.
    Synes Lufthansa har et fint PE produkt, der dog ligger imellem to economy-positioner på 747'erne til DEN. Men der er dejligt med plads og fin skærm. Dog er det ikke en business-classe men synes man sidder behageligt for en rimelig pris. Fløj det selv på A380 i sommers til SIN. I øvrigt får du 2 gratis kufferter per person når du flyver PE.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Den koster så 38.000 DKK når man er inde på SAS. Så giver det vist bedre mening at tage Lufthansa for små 7.000 mere, hvor vi så rent faktisk får business den ene vej, tænker jeg.
     
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    underligt, klik på United og den får for:

    Capture.JPG
     
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jep, det havde jeg også lidt overvejet... præcis ud fra de ting du nævner. Vi gamblede sidste forår til SFO og fik hverken upgrade til Plus eller Business - det var en laaaang tur :-( Så ja jeg er lidt lunken ved tanken. Jeg tror særligt at rejsen ud bliver vanskelig.
     
  11. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    I øvrigt så får du ca. 10.200 Eurobonus-point per person for LH t/r fra FRA-DEN + det løse til/fra CPH (3000 pr person hvis du vælger at tage SAS - lidt mindre hvis LH).. så der kan også spares lidt op :)
     
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Super råd omkring at få en maskine fra SAS fra København så man kan få Fast Track! Det ser ud til at kunne være en spiselig løsning. Vi foretrækker også turen via FRA, da det giver en lang tur, der giver bedre mulighed for at sove end at få den delt op over EWR.
     
    alexanderln og Kristian "Synes godt om" dette.
  13. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113

Del denne side