Gode råd til den lange flyrejse

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af isolCBflyer, 30/11/15.

  1. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Faldt over denne måned gammel artikel:
    http://www.business.dk/oekonomi/sto...-vegetarret-vi-tester-de-gode-raad-til-flyvet
    Sjovt skrevet, så ganske god underholdning. Men kunne jo nemt være længere med endnu flere råd.
    Har ikke helt fundet en samlet tråd om netop det her, så måske vi bare skal fortsætte her!? Jeg hopper ud i det i forlængelse af artiklen:

    - Netop for at de ikke løber tør for mad, og for at få serveret indenfor rimelig tid vælger jeg plads forrest i kabinen om muligt. Qantas tog dog røven på mig i deres A380, og begyndte serveringen omvendt i den midterste del af economy kabinen, damn, der var konen sgu ikke imponeret af min "erfaring" l;)
    - 'Jagter' ved solo rejse, en ledig midterrække faktisk, Man kan være heldig at ha' en hel række for sig selv, vupti "Lie-flat", eller en gang plads I midterrækken hvor den modsatte plads er taget. Ofte vil midtersædet forblive frit, for hvem fanden gider ha det?? Og så er der ingen der vækker een for at komme på toilettet midt i rødvins tågen over Sibirien...
    - Jeg vælger dog aldrig mad på forhånd, for så fantastisk er de vegetar retter heller ikke, og kan godt li' at følge resten af spise rytmen, så man ber' om cognac på cirka samme tid som alle andre, og ikke netop som de serverer mad for alle andre.
    - Prøver at hive en 'back-up' drink til mig på f.eks. SAS business for det glas champagne er jo helt udtørret når de kommer med maden og vinene senere ;)

    Ballet er skudt igang.... Andre råd???
     
    Senest redigeret: 30/11/15
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg troede ikke rigtig på flystrømperne men har nu brugt dem på flere af de lange ture og jeg er blevet overbevist. De 200kr jeg betalte i Matas var givet godt ud.Selvfølgelig også par gode høretelefoner fx Bose 25QC. Godt med øl/vin/champ/gt hjælper altid til at kunne sove og så selvfølgelig masser af flaskevand uden brus.
     
    Senest redigeret: 30/11/15
    PENSIONISTEN, Ulrik, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ja, du har helt ret. Bose er et must. Og kompressionsstrømperne er jeg også blevet fan af.
    Faktisk, har jeg enormt svært ved at sove ombord, selv på fine pladser. Men de der krave-hovedpuder er altså guld værd - sov hele 5 timer sidst SIN-CPH - personlig rekord.
     
    Senest redigeret: 30/11/15
    PENSIONISTEN, clager og Ulrik "Synes godt om dette"
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @isolCBflyer altså dem her? - har altid undret mig om de var noget værd?

    19539824.jpg
     
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ja præcis. Ikke for billigt dog. De skal være sådan godt bløde i det......som man siger ;-)
    Ja man ligner en komplet tosse, men sover altså bedre end uden. Faktisk, og nu blir det lidt nørdet: Men gangpladserne har ofte et kraftigt flow af kold air condition luft (specielt slemt i en B777), så kan puden ligesom beskytte halsen lidt....ja, som sagt, lidt neurose nørdet...:D
     
    PENSIONISTEN og Kristian "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Nørderiet fortsætter. Jeg har tidligere brugt oppustelige kravehovedpuder men efter have have købt en krave pude til flyveture fyldt med små plastickugler er det favoritten.
    Se no 5 på linket i testen
    http://www.independent.co.uk/extras...th-journey-8-best-travel-pillows-9340571.html
    De har testet en fra M&S i UK. Jeg købte min i Japan men fås sikkert overalt.
     
    Flemming Poulsen, PENSIONISTEN og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    du mener ikke nummer 4? :p

    Nå, men nu har jeg hørt to IF'ere der bruger de fætre der, jeg har aldrig haft lyst til det, men måske andre kan komme med erfaringer, så er jeg måske overbevist...

    PS @isolCBflyer - min hals bliver også let "syg"...
     
    PENSIONISTEN, isolCBflyer og clager "Synes godt om dette"
  8. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Tak :) Så er jeg ikke den eneste i hypokonder venterummet! ;-)
    Købte en Samsonite i en kuffert butik i US, den er med kugler og soveværdig...
    http://shop.samsonite.com/accessori...XXX_color=Black&cgidmaster=acaz-ac074#start=5

    De skal slet ikke undervurderes. Man sidder ikke og spænder i frygt for at "tabe hovedet" Men man ser sikkert ikke super skarp ud siddende der på række 43G storsnorkende med åben mund, flerfarvet pude om halsen og Bose småskævt på hovedet og sover branderten ud...:p
     
    Flemming Poulsen, jefi99, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    For længe siden gav en purser mig dette råd : Hvis du sidder alene i midter sectionen ved boarding completed, så ryk ind på et af midtersæderne. Når fasten seatbelt slukker, så slå bordet ned på en af aisle positionerne. På den måde kan du måske være så heldig, at ingen anden passager vover at flytte til din række. - Det fungerer.
     
    tbh, Flemming Poulsen, mhsalv og 7 andre "Synes godt om" dette.
  10. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Kanon råd - det skal følges! Kampen om den frie række kan begynde. Har flere gange været ude i at skule til de andre som sidder og udser sig de tomme stole, man kan blive helt som et lille barn engang imellem, når det "fasten seatbelt" sign slukker! ;)
     
    PENSIONISTEN, clager og Ulrik "Synes godt om dette"
  11. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Den bedste "seng" jeg har haft på economy var da jeg fløj Air China ARN-PEK med B777 og 2-5-2 konfiguration, og jeg havde sådan fem sæder for mig selv i midten ;)
     
    tbh, Beaglen, Flemming Poulsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    På Colorlines færge mellem Hirtshals og Kristiansand købte jeg sidste år en kravehovedpude, som ganske vist ikke er oppustelig og som også fylder meget, men det skyldes den smarte feature, at den kan laves om fra kravehovedpude og til en decideret pude. Den er i dejligt plys, så den er god og behagelig og har hjulpet adskillige gange på lange bilture til/fra Jylland og Sjælland og til/fra Tyskland :)
     
    asf, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side