Gode tips til Air Berlin Award Redemption

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af alexanderln, 6/12/15.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hej alle

    Der må være nogle af jer som har udnyttet Air Berlins tidligere statusmatch. Er der også nogle af jer der ligger inde med AB miles, og har tips til hvordan man kan bruge dem?

    Jeg ligger selv inde med godt 5.000 point derinde, men deres billetter har høje YQ..
    de har netop en promo hvor man kan flyve til TXL t/r for 5.000 miles.. men skal betale næsten 100 $ i YQ (≈ 700 kr)
    Skærmbillede 2015-12-06 15.50.25.png

    Det virker jo helt hul i hovedet, når man kan finde billetter med SAS til 299/399 med SAS og få bonuspoint oveni købet. Er der andre alternativer til at bruge AB miles som har bedre value?
     
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Jeg har også lidt topbonus-miles liggende og holder øje med bla. Vielfliegertreff for at finde ud af hvordan de bedst bruges. Det er ret latterligt at de har så høje tillæg/YQ på egne flyvninger - især taget i betragtning at BAEC vistnok ikke opkræver YQ på AB-flyvninger booket med Avios!?

    Indtil videre ligner det at konsensus er:
    - Longhaul med Etihad (book som 2 enkeltbilletter, så er tillæg kun høje på udturen)
    - Longhaul med Cathay (meget lave tillæg - muligvis en ny ting?)
    - Upgrades af AB Economy-billetter til USA
    - Muligvis shorthaul hvis man bruger miles til at "betale" YQ (7.500 miles ekstra pr flyvning i Europa)

    Håber selv lidt på at de åbner for at man kan booke EY First inden mine miles udløber om et par år ;)
     
    jefi99, alexanderln og tbh "Synes godt om dette"

Del denne side