Hej alle sammen! Sagen er den, at jeg har en brasilianer boende til d. 20/11. Jeg tænkte at jeg godt kunne tænke mig at vise ham en anden del af Europa over en weekendtur 11/11-13/11. Men så er spørgsmålet hvor man tager hen? Vi har besluttet at flybilletten skal ligge under 750 kr. T/R. Til gengæld er vi (formålet taget i betragtning) ikke sarte overfor lavprisselskaber el. lign. og vi behøver ikke sædereservation, bagage osv. Vi er begge under 20, og studerende i DK, så studenter-/ungdomspriser kan være gældende for os Så kom frisk med et par inputs
Spørgmålet et måske mere: Hvad går I efter? Storby-kik: Paris, London, Berlin Historisk week-end: Rom, Warszawa Hygge og julemarked: Prag, Munchen, Riga Tjek også ungdomspriser med SAS (dem kan du selv finde på SAS hjemmeside) og Kilroy (http://travels.kilroy.dk/flybilletter/ungdoms-og-studiebilletter) Eller hvad med et kik rundt på sydfyn (måske en tur til Ærø)?
Hvad med en tur til Bornholm. Det er billigt her sidst på året og så er det meget dansk at tage rundt på øen
Enig med @Henry . Krakow og Stockholm er nu også hyggelige. Med fokus på din flypris vil jeg tro du får de bedste priser (og direkte fly) på feks Berlin og Stockholm. Wien er nu også fed, men fly lidt dyrere.
I ved det formentlig i forvejen, men Norwegian har også ungdomsbilletter. Skriv blot 'under26' som rabatkode Google Flights' kortfunktion er i øvrigt ret smart hvis man har et budget men ikke lige ved hvor man vil rejse. Her er forslag for 11-13. nov: https://www.google.no/flights/?f=0#search;f=CPH,ZGH;d=2016-11-11;r=2016-11-13;mp=1000;mc=m
Jeg har i øvrigt et par gange brugt Air BnB, hvor jeg har fundet lejligheder / værelser til gode priser. Ofte også med tilbud om at blive hentet i lufthavnen for billige penge (og somme tider gratis). Dog skal I læse beskrivelsen af faciliteterne rigtigt godt - har et par gange også fået nogle overraskelser (eksempelvis et meget lille værelse, med et køleskab, et par kogeplader og nødvendigt køkkenudstyr. Men en stor seng fyldte det meste. Og så var der naturligvis hverken bord eller stole, så det blev morgenmad på sengen ).
Har netop været på forlænget weekend i Riga, en fantastisk by, med mulighed for meget rimelige priser på hoteller i old town. Helt klart et hit også for et par unge gutter der skal have "party i provinsen"
Tak for rigtig mange fede inputs! Der er billige ungdomsbilletter til Stockholm i den weekend, så tror at det bliver en vinder