Google Panel

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 16/5/16.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,274
    "Synes godt om" modtaget:
    6,772
    Point:
    113
    Et lidt anderledes bonusprogram: Google Panel

    Her skal man svare på spørgsmål, når der en gang imellem dukker spørgeskemaer op. Belønningen er kontanter til brug på Google Play - det kan være apps, musik eller bøger.

    Jeg har f.eks. lige fået spørgeskemaer i forbindelse med ophold på hoteller (de ved jo, hvornår jeg har forladt hotellet), så noget tyder på, at de vil betale for anmeldelser, som så dukker op, når folk søger på Google Maps. Belønningen ser også ud til at afhænge af, hvor omfattende anmeldelsen er.

    Jeg er efter en uges brug af appen oppe på 10,52 kroner, og jeg har svaret på tre skemaer, der gav penge. De første to var mere introduktionsspørgsmål om alder mv.

    Appen kan downloades her: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.paidtasks

    Jeg har ikke undersøgt, om den findes i en æble-version.
     
    Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,274
    "Synes godt om" modtaget:
    6,772
    Point:
    113
    Fik en mail fra Dropbox forleden om, at de nu snart ville opkræve for endnu et år. Da jeg nu mest bruger Google Drive, giver det ikke mening at betale for Dropbox. Men da al data blev flyttet fra Dropbox til GDrive, blev der fyldt op, og jeg skulle i stedet betale for GDrive.

    Dét kunne jeg gøre med de kroner jeg har opsparet på at svare på deres spørgsmål. Så nu er jeg gået fra 15 til 100 GB på Google Drive 'gratis' i et år.
     
    Kristian, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  3. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Har brugt Google Panel i et års tid. Det er meget svingende med undersøgelser der kommer. Som regel skal man svare på 4-6 super enkle spørgsmål. "Har du hørt om virksomhed xxx", har de et godt rygte (det er nok de færreste der hedder noget med xxx, der har det), synes du om xxx (hvem gør ikke det?) etc.

    Det er ikke noget der tager mere end et minut eller to. For mit vedkomne har jeg brugt dem på f.eks. Flightrader24 etc.

    Ikke noget man bliver rig af, men næsten for nemt til ikke at tilmelde sig (med mindre man lider af æblemani :D)
     
    Henry, Kristian og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"

Del denne side